Hvis jeg har forstået det ret, så ønsker du at din hest skal have boots på, selvom den er skoet???
Det har jeg aldrig hørt om og ved ikke om du kan få den til at sidde fast? 
Jeg synes det er spændende hvad du finder frem til, men samtidig kan jeg ikke forstå at du ikke tager en snak med smeden om at hesten er øm når du rider på grus og sten..
Jeg er som sådan ikke tilhænger af sko, ligesom jeg faktisk heller ikke er tilhænger af boots og så helst at hesten kunne fungere optimalt uden, men samtidig anser jeg boots og beslag for nødvendige hjælpemidler hvis hesten har brug for en særlig indsats.
Jeg, personligt, ville tage en sludder med smeden, det kunne jo tænkes at han har en ide om hvad der kan gøres for at hesten ikke er så øm..
Kunne det tænkes at hesten har sur stråle?, at den er blevet for langtået?, at den skal have hyppigere smed? Eller værrer at der er en begyndende forfangehed under opsejling.
(Ps: jeg er nok spøgelser, men min hest har en mild grad af forfangenhed, der blev opdaget ved at den var ømsålet og lidt kraftigere puls end der plejer)
Eller hvad med tørre hove, så de ikke er særlig elastiske, der har jeg haft gode erfaringer med at stille hesten på en måtte/gulvtæppe og væde den, så det svupper godt og bagefter smøre med levertran...
Men jeg er spændt på at høre hvad du finder ud af og håber du vil holde os opdateret med hvordan det fungerer med sko og boots samtidig 
Ved jeg ikke svarer på dine konkrete spørgsmål, men er bare ret så nysgerrig