busterlarsen :
Gaffatape? silicone?? Hvorfor får de ikke bare sko og evt. såler på???
Fordi man altså ikke bare smider sko på et æsel,deres hove har en hel anden form end hestenes,og så bliver det nu også svært at finde en smed der vil forsøge.
Jeg synes at det er vildt spændende, at du skal på langtur med dine skønne æsler, men finder det samtidig frygtelig synd, at de skal gå op til 5 timer uden sko/boots og det er sgu noget makværk med gaffatape og andet mere eller mindre fantasifuld stuf.
Du behøver nu ikke have ondt af mine æsler,for kommer de til at gå uden beskyttelse på hovene,så er det fordi det ikke bliver nødvendig.Beskyttelsen er bare for at undgå ricikere de bliver ømme.
I øvrigt hvis "gaffatabe og andet mere eller mindre fantasiful stuf" virker ,så ville jeg da til hver en tig bruge det frem for at smide sko på æseldyrene.
Jeg vil klart anbefale ganske alm. sko og såler ellers bliver den langtur til en meget kort tur, når æslernes har slidt deres hove til blods efter et par dage.
Nu bliver jeg godt nok lidt nysgerrig efter at vide om du har erfaring med æselhove,for at æslernes hove ligefrem skulle blive slidt til blods efter få dage ,det tror jeg godt nok vil blive vandskelig at "opnå".
Æslernes hove er langt,langt mere stærke end hestenes,det kan slet ikke sammenlignes.Men måske du mener jeg tar fejl ?
Dorte.