Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Følpels
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 13:40

Hej på hestenettet


Jeg har et føl som er født den 9. marts 2011.

Han har endnu ikke smidt sin store pels frakke

I over 1 mdr. har han fået B-vitamin og end ikke efter al den varme vi har haft, kan jeg trækker noget pels af.


Er der nogen der har nogle erfaringer/ideer???


Hilsen

Kell


Mangler du opstaldning ? Kig på

www.HestepensionenSenzala.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 14:10

Mit føl blev født sent, hun nåede slet ikke at fælde følpelsen, så hun gik også med den om vinteren . Men synes, de fælder følpelsen på forskellige tidspunkter.


The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd
 
 følpels
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 14:12

mine januar føl ligner begge vamset bjørne endnu, tror faktisk at pelsen holder varmen ude.




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er håb
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 22:22

Min plag på 1 år havde fået taget ormeprøve 2 gange med negativt resultat, men dyrlægen mente ikke hun skulle se sådan ud med kamelpels strittende ud, hun fik en ormekur og der gik 4 dage så havde hun KUN sommerpels

Dyrlægen fortalte at man ikke altid kunne se orm i prøven når de var så unge, så det er bare ormekur med jævne mellemrum åbenbart....






Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm mystisk
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:27

Det lyder godt nok mærekligt Gitte, men det er da et forsøg værd...


Jeg tror jeg prøver en gang ormekur og ser om det hjælper på den stakkels svedige bamse.


Tak for jeres råd.


Med venlig hilsen


Kell


Mangler du opstaldning ? Kig på

www.HestepensionenSenzala.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 følpels
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:43

Føllene skifter på forskellige tidspunkter, så det er helt normalt.

ALLE ungdyr har orm og skal have ormekur. Tit og ofte kan man ikke se det på gødningsprøverne, det afhænger af hvornår på året gødningsprøverne bliver taget.


M.v.h. Ruth

Se vores knabstruppere på www.sartor.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit føl
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 20:15

fra marts har heller ikke tabt meget af sin pels.

Dog er halsen "normal" at se på nu,men resten af kroppen er dækket af en fed måtte af pels.


Jeg venter utålmodig på at se,hvad der gemmer sig nedenunder.






DSP hoppeplage sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider