Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Optimal fjord-fodring?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 20:43

Hej

Jeg ville hører hvordan jeres mening lyder, angående optimal fodring af en fjordvallak, på 11 år...? Vil sige han yder middel arbejde. Kunne godt tabe et par kg. uden det ville gøre noget. Men han er ikke overvægtig.

Hvor meget går jeres fjord-dyr på græs? Går de evt. med mundkurv/græskurv?

Håber at høre nogle gode bud, vil gerne gøre det bedste for min nye hest (får ham i august).

Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 22:57

min er 9 år 154cm høj og var let overvægtig nu flot slank.. Hun går døgngræs men med mundkurv på hele døgnet (de har meget græs) også får de hø ved siden af (som hun godt kan spise igennem mundkurven) hun får deruder over 5 vitaminer fra Tjørnehøj mølle sommervit.. det er det.. også blir hun redet stort set hver! dag min 1 time enten dressur eller skovture. Fjordhesten skal blot (efter min mening) leve af godt hø/wrap (uden de bliver for tykke selvf) også vitaminer/mineraler ved siden af.. de kan jo leve på en sten. også en masse motion! så kan de godt holdes flot slanke ;)

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 08:54

Det var faktisk også mit eget bud Så det kan da ikke være helt ude i skoven...

Tak for svar

Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 15:18

Sådan fodrer jeg også min

Han går dog kun på græs om natten (fra kl. 20-7 med mundkurv) og jordfold om dagen med strå at gumle på

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

Gik forbi min BLOG - kreative indslag, bagværk og sludder

0
0
Svar på denne tråd

Sabrina ♥Fjordhesten Krølleb
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 15:37

Hvilken slags mundkurv bruger du til Krølle?

Jeg har nemlig også en pony gående som bruger mundkurv, det er den nylon dims med et hul i bunden, men jeg har ikke indtryk af hun kan spise hø eller halm med den på. Er din en greengard?

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 20:13

jep min er greenguard og GUD hvor er den bare MEGET bedre end den i nylon, hesten er meget mere fri (jeg ku tydeligt se krølle var mere begejstret) og de kan spise hø og græs selvf i begrænset mængde. Min hun får nu sin af fra kl 8 -16 også på igen hele natten hun går på græs hele året 4 hektar jord.

0
0
Svar på denne tråd

hvad så med et føl
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 20:14

jeg overvejer at købe et fjordheste føl, vilket foder vil i give til et føl fra 6månder..har aldrig haft et føl før

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 22:04

ganske alm. følfuldfoder fra eks. dodsell and horrel mener jeg de heder.. fjordføl skal ikke fodres helt som de voksne da de skal have noget at vokse på men stadig en masse godt hø!

0
0
Svar på denne tråd

ja ved godt
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 22:20

at de skal have følfoder, tænke mere på navne på forskællige da jeg ikke kender nogne, ved også at de som voken ikke skal foders som en fuldblod, men måske mere som en pony, men alt det vil jeg lære meget mere om til den tid

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider