Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Godt foder?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 07:28

Jeg kunne godt bruge nogle forslag til et godt foder til min nye hest.

Det er en 4 års DV efter Corratus, moderen er ren fuldblod. Han er pt 1,74 og vokser stadig, så bliver en stor herre.

Han var i dårlig foderstand og rimelig muskelfattig, da jeg købte ham, (kom stort set rå fra løsdrift) så har kørt ham på fri wrap, Travo sport, koldpresset rapsolie, lucerne og Build up, plus han nu har gået på græs i en måned (hvor foderet så har været sat ned) Dette har gjort underværker og han er ved at være i pæn stand nu.

Build up må jo så kun bruges i en periode, så jeg skal have fundet nyt foder nu. Det skal være fattigt på stivelse, da han ikke skal vokse for hurtigt og han er samtidig en varm hest, så har ikke brug for hurtig energi i foderet.

Hvad med Linamix feks? Og hvad sættes det bedst sammen med? Når han kommer på stald igen, vil han igen have fri wrap.

0
0
Svar på denne tråd

Der er flere muligheder..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 07:44

men personlgit ville jeg foretrække

Vitamin/mineral produkt.

NAG Fiberpiller (eller bare fiberpiller)

Lucerne

Fri hø/wrap

evt lidt muslie som topping.

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 08:43

Travo Performance, Fiber Piller og fri adgang til wrap/hø/græs (grovfoder)

Eller Horselux Easy istedet for Travo Performance

Er der noget bedre end at se sine heste græsse i solskin og fulgene synger? :)

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 19:16

Hos os har det fungeret fint med Spillers foder. I vinters havde vi en fuldblod på "Oat Balancer" og en OX på Cool mix, de kommer begge på "Cool mix" til vinter og så har vi en varm DV som får "slow release".

0
0
Svar på denne tråd

Equifirst
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 22:02

Min han er dog kun 2, men var også i dårlig foder stand da jeg fik ham og jeg køre Breeding Junior fra equifirst og med linamix, og det er super, så jeg vil sige at du skulle kigge lidt på de andre de har og se om der ikke er noget som du mener lyder godt.

0
0
Svar på denne tråd

Equifirst
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 22:59

Jeg bruger også Equifirst junior (1-3) år og Linamix til min unghest på 2 år og er rigtig glad for det og hun kan lide det. Hun var også i ret dårlig foderstand, da jeg fik hende og blev hurtigt rigtig fin og vokser fint.

De andre produkter fra Equifirst er også gode, mange i den stald, hvor min står, bruger classic fra Equifirst og er meget tilfredse og deres heste ser fine ud. Så jeg kan kun anbefale det.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 00:12

Jeg ville foretrække

• Vitamin/mineral blanding
  • Opblødte roepiller
  • Hø/wrap

Racing minerals (og andre, dette er dog bedst til prisen) - dækker hesten 100% ind med det hele. 150 gram om dagen til en stor hest (600 kg) i arbejde, 20 kg koster mellem 275 - 350 kr.

Roepillerne holder maven godt igang og sikrer en god "mave flora" da maven har noget at arbejde med.

Hvis hesten skal have noget ekstra "go" så køb bare alm. rapsolie, eller epona olie / horselux eponaolie.

Super NEMT og billigt foder.

Jeg har selv en fuldblod på 170 stg som igennem vinteren, i løsdrift (uden dækken), har klaret sig fint på 4 håndfulde roepiller opblødt i 1 liter vand, vitamin og mineral tilskud samt 2 dl olie og selvfølgelig hø.

Han har ikke tabt sig - han har holdt huld, samt har han hele vinteren haft masser af energi. Han har ikke vist nogle tegn på "mangel": hurtig sårhealing, skinnende pels - VINTERpels, OK voksende hove (barfod, kæmpe fold = meget slid), ingen stivhed i kroppen, masser af "engagement" og masser af energi, samt har han været super hurtig til at tabe vinterpelsen! (= vitaminerne er iorden)

Håber det kunne hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider