Jeg ville foretrække
- Vitamin/mineral blanding
- Opblødte roepiller
- Hø/wrap
Racing minerals (og andre, dette er dog bedst til prisen) - dækker hesten 100% ind med det hele. 150 gram om dagen til en stor hest (600 kg) i arbejde, 20 kg koster mellem 275 - 350 kr.
Roepillerne holder maven godt igang og sikrer en god "mave flora" da maven har noget at arbejde med.
Hvis hesten skal have noget ekstra "go" så køb bare alm. rapsolie, eller epona olie / horselux eponaolie.
Super NEMT og billigt foder.
Jeg har selv en fuldblod på 170 stg som igennem vinteren, i løsdrift (uden dækken), har klaret sig fint på 4 håndfulde roepiller opblødt i 1 liter vand, vitamin og mineral tilskud samt 2 dl olie og selvfølgelig hø.
Han har ikke tabt sig - han har holdt huld, samt har han hele vinteren haft masser af energi. Han har ikke vist nogle tegn på "mangel": hurtig sårhealing, skinnende pels - VINTERpels, OK voksende hove (barfod, kæmpe fold = meget slid), ingen stivhed i kroppen, masser af "engagement" og masser af energi, samt har han været super hurtig til at tabe vinterpelsen! (= vitaminerne er iorden)
Håber det kunne hjælpe 