Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Inflammation - gode råd søges
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:44

Hej HN'ere

Min kære hest og jeg har haft et par triste måneder med 4 ugers indlæggelse og nu boksro. Hun har været opereret 3 gange i hasen, både led og seneskede pga. infektion, og det er nu en måned siden, at hun sidst blev opereret. Hun er rentgående, og man mener ikke længere der er risiko for, at der stadig kan være infektion. Det er den korte version Problemet er derfor nu, at hun er voldsomt hævet efter de store skader, der er lavet inde i benet. Hun skal derfor have noget hjælp til at få det hele til at falde til ro igen, og jeg har nu fået grønt lys fra dyrlægen til at putte "ting og sager" på og i hende. Så lad mig høre fra jer andre, hvis der er nogen af jer der har kæmpet med inflammation - hvad gjorde I for at hjælpe hesten til at komme sig?

På forhånd tak :)

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Actipatch
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 13:43

Jeg kan kun anbefale Actipatch. Kan købes på nogle apoteker for 399kr, og der er 720 timers behandling. Ellers kik på deres hjemmeside. Egentlig udviklet til mennesker, men hunde og heste (og sikkert mange andre) har stor glæde af det.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:20

helt sikkert give back on track på og bukkehornsfrø som tilskud. Begge mine har haft stor glæde af begge dele.. -i min verden er det mirakelmidler til både mennesker og dyr

Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd

BoT...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:22

Jeg har også kun positivt at sige om BoT, og det gælder både til min hest (has) og mig selv (knæ). :-D

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

0
0
Svar på denne tråd

øgning af blodgennemstrømning
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 21:47

Back on Track eller lign produkter er noget af det bedste du kan bruge dertil.

en kort version af hvad BoT er at den reflekterer kroppens varme som infrarøde stråler, som sætter cellernes vandmolekyler i svingninger og derved skaber varme indefra. Denne nyskabte varme får kroppen til at udvide og danne nye blodårer (nye i muskler), som forøger blodgennemstræmningen og derved har kroppen nemmere ved at rense ud i inflammationen.

Hvis du skal gøre det rigtig godt, skal du ikke købe deres staldgamascher, men bandager samt underlag, da så får du den støttende effekt til leddet samtidig.

Held og lykke!

-Sandra

|Jordbrugsteknolog studerende med hestespeciale - Jordbrugets Uddannelsescenter Århus|

0
0
Svar på denne tråd

Tak for råd :)
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 09:20

Tak for jeres råd :)

Jeg var så heldig at finde et sæt Back on track hasegamacher brugt hos en pige jeg kender, det var de eneste der var til salg her på HN så det var ret heldigt :) Så dem vil jeg prøve med. Jeg er nu spændt på at se om de bliver hængende, og ikke mindst om den øgede blodtilstrømning vil gøre det hele mere hævet. Hun skal på fold på mandag, er der nogen der ved, om de kan blive siddende på når hesten går ude?

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider