Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Indlæg til hestesko
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 15:20

Har nogen af jer prøvet Horse Comforts biomekaniske sko-indlæg?

De er angiveligt lavet af samme materiale som anvendes til Green Comfort-skoene (til mennesker), og det påstås at det virker stødabsorberende, og at blodomløbet forbedres.

Her er en lille brochure: horse-comfort.com/horsedownloads/HC- sko-indlaeg.pdf

Hvis nogen af jer kender produktet, vil jeg meget gerne høre om det.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

indlæg...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 15:32

Ikke den der, men noget, der ligner meget, kan jeg se. Både alm. indlæg, og så "schok absorbers", som gav hesten en helt anden gang, kunne strække sig mere. Hun var dog også øm på det tidspunkt, så med de stødarbsorberende såler bevægede hun sig også mere.

The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror de dæmper
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 09:41

Jeg vil tro at de muligvis dæmper en anelse, men stadig har du jernet ned mod underlaget og hvis det underlag er hårdt, som f.eks asfalt eller grusveje, så vil du stadig have jernets "stød" mod det hårde underlag.

en anden ting er at du sætter det fast med søm i hoven, og der er grænser for hvor meget sømmene kan flytte sig for at lade materialet give sig. Kan de flytte sig, så vil skoen hurtigt rive sig løs.

Så tror jeg altså mere på sko af kunststof.

0
0
Svar på denne tråd

Keppie
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:30

Ja, det kan godt være at det var bedre - men jeg bor jo herovre i det mørke Jylland, hvor der er næsten 100 km til den nærmeste "kunststofsmed" - og det virker ikke som om, man kan købe sådanne sko i løs handel.

Det er egentlig heller ikke fordi, jeg har et påtrængende problem - men jeg har på fornemmelsen, at den ene af mine hopper på sigt kunne have godt af noget stødabsorberende på bagbenene. Hun har engang imellem en smule væske i hasen efter en længere terræntur (for vogn).

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

kunststofsko
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:09

Jo du kan sagtens som hestejer, købe plastsko over nettet. Men til nogen af mærkerne kræver det specielt værktøj og man skal lige have håndelaget i det.

Men spørg din sædvanlige smed om ikke det var noget han godt ville prøve. Hvis han får nok henvendelser på det, så kan det tænkes han ville overveje det.

0
0
Svar på denne tråd

Super...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:14

Jamen det tror jeg bestemt at han ville - han er ikke så pivet ;)

Hvor køber man sådan nogen?

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider