Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Billig og let mundkurv?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 20:13

Overvejer stadig i år om Cashew skal have et par timers græs et par gange om ugen.


MEN... Jeg orker ikke en fed hest og alt det med forfangenhed osv i år tør jeg simpelthen ikke andet end at smide en mundkuvr på ham hvis han skal derned (gad vist om herren vil accepterer den hihi)


Så derfor. En billig mundkurv i HELT LET matriale?


Kan i hjælpe med det?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du er bange for forfangenhed
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 20:52

er et par timers græs - et par gange om ugen nok ikke lige vejen frem, heller ikke selvom du vælger en mundkurv.


Hvis den ikke kan græsses langsomt op til et par timer hver dag med mundkurv, hvorfor så besværet ?


Jeg tror ikke på, at det er sundt at give noget den ene dag og så ikke den anden.






Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være


Bitches
have more fun


-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 21:21

Han bliver skam da græsset op. Bare rolig.


Han får græs hver dag i perioden nu - men jeg har desværre ikke tid til at lukke ham ud hver dag på græsset (frem og tilbage) Så det vil kunne være 4-5 dage om ugen i nogle timer han skal derud. Og jo, så synes jeg bestemt en mundkurv vil være forskel.


Jeg vil ikke have mulighed for det hver dag umiddelbart - sådan var det også sidste år og det skete der sådan set intet ved.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mundkurv
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 22:58
Der findes en blød mundkurv til ca 150,- i Almas (almas.dk) Det er en nylongrime, hvor mundkurven i blød plast er fastgjort til grimen. Fåes vist i alle størrelser. Stald-direkte.dk og jo-po.dk har den vist også... Jeg har selv brugt den til forfangen pony, og hun var da lidt sur på den, men hun kunne stadig få lidt græs og nusse og klø med de andre. Mvh Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 10:29

Tak :D Den prøver jeg lige at kigge på.. :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 13:40

Jeg bruger både GG og equitheme. Equitheme er MEGET let, der er indbygget grime og et net. Koster kun 150 kr. De kan kun få få strå ind med nettet, så jeg plejer at klippe et par huller. Man skal så være obs på, at hullerne langsomt bliver større, men jeg er faktisk rigtig glad for den.


GG er jeg også blevet glad for, købte den i Tyskland til 400, kan også købes brugt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 14:06

Ved du hvor Equitheme kan fåes henne? Den lyder ret god?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 11:35

Jeg synes dog de fleste mundkurve jeg kan se har et utrolig småt hul. Der må gerne være lidt mere hul i mundkurven, den skal også ku få bare lidt op.


Så skal også have en mundkurv der kan klippes lidt større hul i om nødvendigt?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 har købt
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 17:47

en green guard, den koster godt nok ca 500 kr. men synes den fungerer fint, vores ultra madglade fjordhest har den på døgnet rundt, ser ikke ud til at være sur på den, og har ikke taget på selvom de er på græs 24/7.


Jeg synes den er dejlig åben så der kommer luft omkring mulen, der er så en del riller i bunden hvor han kan få græs igennem men det er vel ca en tredjedel i forhold til fri adgang.


Eneste minus har været at de medfølgende remme har gnavet ved siden af mundvigene, det har jeg løst ved at sætte den fast til grimen med strips i stedet for.


Mvh Naja







Fleecedækken str. 145 i lyserødternet sælges helt nyt.



Nu med Vestermarkens Prima Donna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider