Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder - Græs - Forfangenhed???
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 22:22

Min hest har gået på jordfold, med adgang til meget lidt nedbidt græs + 6 kg. wrap pr. dag + lidt foder. Han er nu kommet på græs. Han har tabt sig lidt, og derfor fodre jeg ham med fiberblanding og horspeed fra videbæk. Vil tro 500 gr. i alt pr. dag. Men skal lige have det målt 100% imorgen.


Vil i være bange for forfanghed når jeg fodre ham lidt ved siden af? Han er dog ikke en type som let bliver tyk.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 læser lige
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 22:23

Ja, jeg venter spændt på at nogle har svar parat.

Jeg er nemlig også i tvivl om hvor meget eller lidt der skal til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 22:41

Nugga: jeg venter også stadig HN´er, hjælp os



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder - Græs - Forfangenhed???
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 08:52

Hej,


Som svar på dit spørgsmål vil jeg svare - nej, ikke umiddelbart.


Jeg vil dog ikke have din hests liv på min samvittighed . Der er så mange faktorer der gør sig gældende når man skal vurdere sådan noget og jeg kender jo ikke din hest, hvor meget den trænes og græsforholdene - men det gør du som ejer og det er dig der står med beslutningen om græs og evt. ekstra foder.


Din hest har været vant til at få lidt græs i forvejen, den er ikke en type der let bliver tyk og så har den tabt sig lidt af at komme på græs - det at den har tabt sig lidt kunne godt tyde på at den lige knap får nok og så er det helt rigtigt at give den noget foder ved siden af.


Har du ikke et foderprogram du kan prøve at taste den ind i? Hvis du har en vinterfoderplan den har fungeret godt på kan du taste den ind og dermed kan du se nøjagtig hvor mange FE den skal have/hvor den liggger i FE. Så må du gisne lidt mht. hvor meget græs den kan nå at indtage og lægge græs og foder ind - det kan være en rigtig god rettesnor mht. mængden af foder.


Vh. AnjaR



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 09:31

Jeg har lige læst, mener det var equipage, at det er mængden af fruktan, der gør, at de bliver forfangne. Hvis de går ude ½-delen af dagen, og får 2.2 kg fruktan af græsset, kan man ramme det kritiske punkt, hvis man giver dem 2.5 kg. hø.


Men når den taber sig, ville jeg mene, der ikke er "nok" græs, kun til at nippe af.


Mine går ude hele dagen, og selvom græsset ikke ser ud af meget, er det lige tilpas, de hverken taber sig eller tager på. Hun gik med mundkurv i starten, hvor hun tabte sig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 I princippet
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 09:36

Ja, i princippet kan de blive meget hurtigt forfangne alt efter forholdene - og foråret eksploderer jo ligenu - en "farlig" tid desværre.




0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 13:45

Han har ikke tabt sig ved at gå på græs. Han har gået på en jordfold, med en lille græsfold ved siden med meget nedbidt græs, og fået 6 kg. wrap ved siden + foder. Det er meget lidt at han har tabt sig og der skal ikke særlig meget til med Avalon. Han er så liiige kommet på fuld græs. Han er ikke typen der bliver fed af at komme på græs.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere wrap
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 14:33

Jeg ville kun være glad hvis mine heste var lidt for tynde før sommergræsset rigtig sætter ind.


Jeg ville ikke give kraftfoder sammen med græs, meget hellere mere wrap, med mindre dit wrap har højt sukkerindhold.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 14:40

´Der er meget kløver i vores wrap, så det får han ikke af mere, efter at han er kommet på græs.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider