Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foderenheder, foderplaner
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 12:04

Hej med jer.


Jeg er blevet udstyret med sundhest programmet for at kunne tjekke min foderplan igennem.


Jeg er virkelig ikke god til at forstå det program. Så vil lige hører om nogle af jer kan hjælpe.


Jeg har 3 heste jeg fodrer på, som alle går på døgnfol uden ret meget eller næsten ingen græs. De tilbydes alle godt tørt wraphø ad libitum.


Har indtil nu været fodret med roepiller, sort havre, olie, lucerne og RC.


Men vælger nu at gå over til NAG Horsepro fiberpiller i stedet for roepiller, lucerne og havre.


Hest 1:

3 år

Lidt vommet (er tjekket for orm)

Vejer ca. 400-450 kg. Svært at sige for han vokser i øjeblikket. Han er absolut ikke til den tynde side.

Skal snart igang med at arbejde lidt, men ellers er han bare foldbums.


Hest 2:

8 år

Pænt huld

Er i muskelopbyggende træning med daglig ridning (min. 1 time pr. dag)

Vejer 500 kg.


Hest 3:

4 år

For tynd

Går som selskabshest, vokser stadig meget og lider af vokseværk.


Er der nogle som kan hjælpe mig med en foderplan ud fra Wraphø ad libitum, Fiberpiller og RC? + evt. andet ved behov


vh. Bianca

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 12:07

Vil gerne nøjes med at fodre 1 gange dagligt, men har mulighed for 2 gange dagligt hvis det er nødvendigt i forhold til mængde. Her tænker jeg især på hest 3s behov.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderenheder
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 12:09

Undrer mig iøvrigt over at sundhest skriver at hest 2 skal have 5 FE for at være dækket ind ved vedligehold, og samtidig skriver at der er 9 FE alene i den mængde hø han får...så ville han jo være blevet tyk og rund for længst, hvilket han på ingen måde er, og han er trods alt blevet fodret sådan i snart 2 år, hvor han ikke har arbejdet særligt meget pga. skader.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider