Hej med jer.
Jeg er blevet udstyret med sundhest programmet for at kunne tjekke min foderplan igennem.
Jeg er virkelig ikke god til at forstå det program. Så vil lige hører om nogle af jer kan hjælpe.
Jeg har 3 heste jeg fodrer på, som alle går på døgnfol uden ret meget eller næsten ingen græs. De tilbydes alle godt tørt wraphø ad libitum.
Har indtil nu været fodret med roepiller, sort havre, olie, lucerne og RC.
Men vælger nu at gå over til NAG Horsepro fiberpiller i stedet for roepiller, lucerne og havre.
Hest 1:
3 år
Lidt vommet (er tjekket for orm)
Vejer ca. 400-450 kg. Svært at sige for han vokser i øjeblikket. Han er absolut ikke til den tynde side.
Skal snart igang med at arbejde lidt, men ellers er han bare foldbums.
Hest 2:
8 år
Pænt huld
Er i muskelopbyggende træning med daglig ridning (min. 1 time pr. dag)
Vejer 500 kg.
Hest 3:
4 år
For tynd
Går som selskabshest, vokser stadig meget og lider af vokseværk.
Er der nogle som kan hjælpe mig med en foderplan ud fra Wraphø ad libitum, Fiberpiller og RC? + evt. andet ved behov
vh. Bianca