Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vitamin kiks og priser
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 16:44

Jeg vil i år gå på jagt efter vitamin kiks men hvilken skal jeg vælge der så mange på markede og hvad med priser.


Vi i ikke dele jeres erfaring med mig så jeg kan blive lidt kloger enden jeg beslutter mig...


Pris og mærke


Heste er mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 17:09

Jeg prøvede Brogårdens, men var der ingen heste i stalden der så meget som smage på ville.

Til trods for vi ellers havde et par yderst madglade heste i stalden :)


Vi valgte i stedet fra Hippolyt - hvilket jeg dog efterfølgende har hørt ikke var så godt, på grund ad de ikke er tilpasset de danske forhold.


TM Minivit ville være dem jeg ville vælge, hvis vi skulle finde vitamin kiks igen.


Mvh

Janni



LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 20:21

Vi bruger TM Minivit, dem spiser de som bolscher :)


Den lykkelige ejer af fjordhesten Malte :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 20:24

TM Minivit får også mine anbefalinger herfra



Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjørnehøj mølle minivit
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 21:58

jeg tilslutter mig tm minivit


de skulle være nogle af de bedste på markedet( og så vidt jeg ved billigste i forhold til pris og dosering pr dag)


mine elsker dem.... 10 kg for ca 300 kr og 1 bolche, pr 100 kg hest. og mener de vejer 10g pr bolche.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Vitaminer
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 10:40

Anvender selv SummerFit vitaminkiks fra Pavo året rundt


www.pavo-hestefoder.dk/produkter/ pavo+summerfit+/66


Har givet overskud og super glans


Shadow - the flying Fell

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 11:10

også pavo's vitamin kiks, det er nemt at bruge og til at betale. Også har jeg endnu ikke mødt en hest som ikke har ville spise dem.. til pavo


Hilsen Pernille & Askalon Rasim OX

0
0
Svar på denne tråd
 
 Minivit
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 11:28

Hestene i stalden hos mig får TM minivit og de elsker dem!


De er nemme at dosere, smager tilsyneladende godt og har en rimelig pris.


Hilsen Trine


*** Lånehest søges af dressurrytter ***

*** optimale opstaldningsforhold ***


Se min annonce via min profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 dsfsdfdfsdf
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 14:46

Tm minivit får også stor anbefaling fra mig :-)



Piraten & Montana af Højgaard'

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sure N' easy
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 17:36

Jeg bruger Sure N' easy kiks fra Brogården (D&H) eller alternativt, halv dosis Suregrow (Hvilket dog ikke er kiks)

Jeg er meget tilfreds med de 2 produkter :)


Pris Sure N' easy:


3 kg - 199 kr

10 kg - 499 kr



"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 også TM minivit
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 18:37

Jeg har lige købt TM minivit sommer for første gang nogensinde, og både shetlændere og ridedyret ELSKER dem. Jeg regner kraftigt med, at jeg udelukkende vil fodre med wrap og minivit til vinter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til 1 styks EKSTREMT kræsen shetter
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 18:52

Giver jeg St. Hippolyt Semper Cube, men jeg skifter over til TM Minivit, efter Jeanette var så sød at give mig en smagsprøve med hjem, som faldt i god jord...

det er virkelig belastende at have kræsne heste/ponyer...


Jeg har prøvet:

Eggersman

Dodson&Horrel(staves?)

Travosport


Ingen af dem faldte i ponyens smag, så hvis/når jeg skifter er det kun når jeg er sikker på at kræet kan lide det nye


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vitaminkiks
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 19:00

Hej..jeg vil anbefale Mühldorfers vitaminkiks som indeholder alle de vitaminer, mineraler og sporstoffer som din hest/pony har brug for.



Forhandler af Mühldorfer produkter!

Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler!

www.sundtfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderprogram
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 07:59

Hej

Er der nogen som har lagt TM minivit og Pavo ind i et program og hvis hvordan passer det til plage på græs.

På forhånd tak

Mvh.

Bente

Stald Helios


Romanov / Schufro afkom sælges 1 og 2 år samt Avlshoppe efter Latimer / Bonsoir / Racot med super morside sælges eller lånes ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 PAVO Summerfit
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 09:01

Hvad vejer en PAVO kiks? - eller sagt på en anden måde, hvor mange kiks er der i en 5 kg sæk? Hvor mange dage/portioner er der i en sæk?


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvana
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 10:43

Hej


Jeg har efterhånden prøvet lidt at hvert da jeg gerne ville have noget let at give om sommeren:-)


Jeg har prøvet:

St. Hippolyt Semper Cube. OK produkt. 25 kg til 840 kroner

Eggermans. OK produkt 25 kg til ca 480 kroner

TM minivit. Ok produkt 10 kg til 295 kroner


Jeg har valgt Salvana brix i år. der får man 25 kg til 398 kroner.


Alle prodkuter at været lette at give hestene men jeg går efter prisen:-) Selvfølgelig kigger jeg også list på hvad der er i:-)


Men godt fornøjelse med det.


mvh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Sif
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 10:43

Hej Sif

Èn kiks fra Pavo vejer 166,7 gram og dermed er der 30 stk. i en pakke på 5 kg og 90 stk. i en pakke på 15 kg.


En pony op til 300 kg. skal bruge ½ kiks om dagen og vejer den over 300 kg. skal ponyen/hesten bruge en hel kiks om dagen.


Dermed er der til enten 30 eller 60 dage i den lille pakke og 90 eller 180 dage i den store pakke.


Shadow - the flying Fell

0
0
Svar på denne tråd
 
 K-L - super!
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 11:01

Tak for hjælpen - så har jeg foretaget en lille udregning :)


Hvis nogen skulle være interesseret, så kan jeg fortælle, at Racing Mineral, som jeg bruger nu, koster mig 2,95 kr. pr. dag pr. hest.


TM Minivit ville koste mig 1,5 kr. pr. dag pr. hest.


PAVO Summerfit ville koste mig 1,66 kr. pr. dag pr. hest.


Travo Sport ville koste mig 2,8 kr. pr. dag pr. hest.


Ovenstående er regnet ud fra en hest på ca. 450 kg (Fjordhest), som går på græs, men fodres på stald og bruges "moderat" (en times tid dagligt).


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 TM Minivit
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 13:56

er rigtig gode. De hoster 295 kr. for 10 kg, og der er til 250 dage i sådan en spand til min hest. Han ELSKER dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 minivit
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 16:05

jeg fandt også frem til at minivit var ret billigt da man kun bruger 5o g pr dag til en hest på 500 kg.


så holder sådan en 10 kg spand altså længe hvis man kun har 1 hest

husk dog lige at tjekke datoen for holdbarhed, da alt jo langsomt "taber" vit/min. og så får hesten ikke hvad den har behov for.


mener at jeg regnede ud at salvamin grøn som jeg gav førhen kostede tre gange så meget som minivit pr dag.



jeg syntes også det er værd at tage med at minivit er med organisk opløselige mineraler.

ville ikke selv bruge noget uden, da man så ikke er sikker på hesten overhovedet optager det den får.



Dorthe: husker du også at regne ud hvad de så skal have af gram af de forskellige om dagen? det er jo ret væsentligt, og ikke bare hvad for nogle der er billigst pr kg.

der er jo vidt forskel på om det er 50g ( eks,minivit) eller 166,7g (eks, pavo) hvis de eksempelvis kostede det samme pr kg så ville minivit holde mere end 3 gange så lang tid som pavo (bare et eksempel)



Bente, jep. kan huske der sidste år var flere der gjorde det med minivit, og det så rigtig fint ud. prøv at søge på det så kommer der nok nogle gamle tråde frem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændene med priser
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 18:44
Jeg holder også på minivit. Godt, nemt og til at betale. Vi har 7 heste og en spand holder stadig længe :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 vitaminkiks
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 08:50

Jeg har prøvet lidt af hvert til de 2 plage jeg havde sidste år, men kun pavo faldt i smag hos dem.


Jeg prøver sempe cube fra hippolyt, sure n easy og pavo, men de ville kun have den fra pavo, dog skulle pavo's kiks knuses lidt til den lille jeg havde.


Nogle der har et link til den af eggersmann?? Har lige mineraler til min drægtige hoppe fra dem...


Sagde Berit:)


En gang fjordhest, altid fjordhest :D


en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har regnet lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 09:19

... og er kommet til følgende priser:


Salvana PS Kiks: 5 kr. pr. hest pr. dag

Salvana Brix: 1,15 kr. pr. hest pr. dag

Sember Cube: 3,36 kr. pr. hest pr. dag

Eggersmanns Mineral Bricks: 1,75 kr. pr. hest pr. dag


Jeg ved ikke om nogen af jer har gavn af mine udregninger - men nu er de lavet, så kan jeg ligeså godt sætte dem ind.


Jeg har, som før skrevet, regnet ud fra mine Fjordheste. Priserne vil naturligvis variere efter hestens størrelse - men forholdet mellem mærkerne er jo det samme :)


I øvrigt er jeg hele vejen gået ud fra storpakninger (25 kg hvor det er muligt), da jeg har 4 heste.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Marstal
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:02

Mojn


Marstal laver nogle vitamin-kiks der hedder "Weide-riegel"

De er billige, velsmagende og lette at dossere.

Til vinter brug findes "Stal-riegel"



MVH Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg hopper
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 12:57

med på TM-bolcherne. Hestene er vilde med dem. Jeg bruger dem året rundt.


KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 11:08

Jo Sif, det fik jeg noget ud af ;)


Har nemlig siddet og lavet ligende udregninger til mine to.

For var lidt for hurtig til at købe her sidste gang, hvor jeg købte 4 kg eggersmann til shetteren.


Man skal alså undersøge marked, for ikke nok er der forskel i prisen men også i hvor meget ponyen/hesten skal have, og så kan det dyreste pludselig bliver det billigste :)


Tror jeg ender ud med minitiv, efter alle de gode anbefalinger her ;)


Men hvor lang er holdbarheden på sådan en 10kg's spand? (TM minivit)


Caroline


Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vitamin kiks
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 18:10

Jeg er osse på TM vognen,giver 280 kr for 10 kg,i Land og Fritid.

De er af og til på tilbud der,og da jeg har 2 store heste går der en del hver dag.Tror hestene vejer 450 og 650 kg,men man skal passe på,hvis man osse bruger andre godbidder,med vitaminer og mineraler.P.Lindberg har nogle rigtigt billige alm. godbidder,dem er der osse vitaminer og mineraler i,så jeg bruger lidt mindre antal TM.Så har jeg lidt,at løbe på.Især skal man passe på A-vitaminet,og andre fedtopløselige vitaminer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger Salvana
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 18:28

Mineral Brix. Hesten spiser dem med velbeha. 8 kg. koster lidt under 200 kr, og de skal have 100 gr. omdagen (hvilke svare til ca. 12-15 stykker bolcher) til en stor hest.

(kan købes lidt billigere i Tyskland)


- Jeg prøved også med Sure´and easy, men måtte opgive da kræet nægtede at spise dem til trods for at jeg fodre med brogårdens Fase Blancer som han ELSKER!


"Et godt hestemenneske hør når hans hest Taler til ham...

Et stor hestemenneske høre når hans hest hvisker til ham....

- men et dårligt hestemenneske hør ikke engang når hans hest skriger til ham!"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider