Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor meget lucerne i hø
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:12

Hej alle :)


Jeg har lidt svært ved at finde helt hoved og hale i det dér lucerne Nogle mener hestene skal have mange kilo dagligt, og nogle mener lidt er godt. Andre igen kan slet ikke se pointen med det, og der er jo altid argumenter for og imod. Nu har jeg så brug for jeres mening :)


De der har min hest opstaldet, har fået mulighed for at tage hø på en økologisk græsmark, hvori der er blandet en del lucerne. Jeg ved ikke endnu hvor meget lucerne på marken, men mit spørgsmål går på; hvor meget er godt..? Og hvornår bliver det skidt? Hestene får hø ad libitum, og det skal de kunne blive ved med. Så hvor stor en del lucerne vil være ok i sådan en blanding..?


Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :) (og så vil jeg ellers google videre mens jeg venter på svar :D)


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd
 
 lucerne
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:30

tilfører jo bla en del protein, så spørgsmålet er om hvor meget protein hestene har brug for.


Selv ville jeg syntes det var helt perfekt med sådan noget hø, da jeg har en del ungheste samt avlshopper.


I kan jo også tage i mod det, og begynder stalden at lugte stramt (overforsyning af proteiner udskilles gennem urinen, som kommer til at lugte mere), kan i måske bytte det til alm hø et sted ?




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 solfaxi
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:43

Hej!


Jeg har Solfaxi på mine marker og der er også lucerne i, faktisk en del.

Min analyse fra 2. slet, som indeholdt en hel del lucerne, har et proteindhold på 15,6 % af TS


Der er lavet foderplaner hos Brogaarden ud fra analysen og alligevel blev der tilført lucerne.


Mit råd er, få lavet en analyse af grovfoderet, så ved i hvad i har at gøre med

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider