Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hackamore irriterer i mundvigene
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 01:49


Selvom den sidder som den skal, hænger stængerne og irriterer MacNeal i mundvigerne .- med mindre jeg hele tiden har et let træt i dem - og det er jo ikke meningen Er det normalt at de når ned så de kan sidde og være dumme?


Har kigget på Akademisk Hackamore også med S-stænger, men det ser umiddelbart udtil at de er ligeså lange, og så er problemet jo det samme Findes der ikke en med buede/bagudrettede stænger eller bare så mundvigene på anden måde er frie? Har set dem med "Blomster" engang .- men der skal stadigvæk være noget gods i den så jeg kan overbevise herren om at jeg altså mener det, når jeg beder ham stoppe.


Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash


-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-



Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES



' '

0
0
Svar på denne tråd
 
 llllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 01:53

Lige et dårligt billede


Billede


Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash


-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-



Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES



' '

0
0
Svar på denne tråd
 
 hackamore
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 08:04

Jeg syntes, ud fra billedet, at den er for kort over næseryggen. Det er problemet med de soft hackamore til IC heste.

Jeg har en med lange stænger og den er noget længere over næseryggen, samtitig er den mere stabil da der er en stang mellem stængerne i bunden og den generer på ingen måde min ishest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg rider med S hackamore
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 08:08

som dette:

www.marylot.com/E_frame.html?http:// www.marylot.com/Marylot_S- Hackamore_bridle_with_S- hackamore__E_art_105.html


Jeg havde samme problem som du, ydermere slog voldsomt min hest med hovedet, så meget generede den gamle type ham.


Jeg købte min i AT Horsecare.



0
0
Svar på denne tråd
 
 For lille.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 13:55

Trensen er simpelt for lille til din hests hoved. Næseremmen er for kort og det sidestykkerne måske også. Det ser også ud til at hageremmen sidder for stramt.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig ...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 14:27

Enig med de andre: Hackamoren er for lille til din hest.



"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 14:45


Tak for Jeres svar .. Ja trensen her er for lille til ham .- hackamoren var også bare prøvet på den ene gang billedet blev taget


Tak for link!


Men det med at hackamoren er for kort henover næseryggen, giver ret god mening .. Kender en sadelmager som jeg måske vil få til at lave en special designet til ham .- men det er lige hvordan og hvorledes sådan en skal bygges op.


Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash


-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-



Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES



' '

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lav da blot...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 16:45

... remmen over næsen længere! Så kan resten da sagtens genbruges :-)


Eller det kan være, at den rem helt skal udskiftet med en længere, men det er da det mindste af det hele ;-) Bare den er godt polstret henover selve næseryggen, så gør det absolut ingenting, at den smalle rem er upolstret nogen få centimeter hen til stængerne.


Venlig hilsen Camilla


Optimalsadel.dk


-sadler for optimal bevægelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 17:50


Hej Camilla .- remmen er udvidet så meget som det er muligt


Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash


-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-



Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES



' '

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så må du
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 18:35

sætte ekstra remme på :)


Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 remmen
Forfatter: 
Dato:  29-04-2011 00:18

Du kan sagtens sætte ekstra remme på. Det har jeg gjort til min store DV hoppe, da alt sad forkert når remmen over næseryggen var for kort. Husk dog at checke de remme du sætter i jævnligt, da metallet kan gnave godt ind i læderet med tiden, og knækker de, så sidder du med det hele nede om hestens hals(har selv prøvet det). Men held med det - vi elsker den hackamore


Skal vi passe din hest/store pony??? Vi søger rolig og omgængelig lille hest/stor pony(evt. pensionshest?). Må ikke fejle noget.Skal bruges til hyggeridning:-)Gode folde året rundt. Send en PB..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider