Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Valg af foder
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 12:04

Hejsa.


Jeg står og skal til at have min hest på selvpas kontra fuldpasning - og jeg glæder mig især til selv at styre fodervalget.. men det har jo også ledt mig ud i den overvældende foderjungle !


Mit valg var/er egentlig faldet på Horselux produkterne: Horselux Basis samt Horselux Fiberpellets.


Da hesten vil være dækket ind på en relativ lille mængde foder - hvilket jeg finder bedst.


Men ville meget gerne hører om andre, har bedre alternativer/forslag ?


Hesten:


Hoppe

Lusitano

166 cm

4 år

pt. temmelig muskelfattig, men ellers i god foderstand.


(vil få alt det hø hun vil spise )



Med den smukke Lusitano Campeã.


www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horselux
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 12:30

Horselux Basis indeholder ikke vitaminer/mineraler, det er beregnet som alternativ til ren korn.


Du skal i stedet vælge et af tilskudsprodukterne, Horselux Plus eller Easy.


Jeg ville personligt vælge Easy, her skal der en mindre mængde til at dække hesten ind. Derudover er det stort set stivelsesfrit og indeholder en stor del lucerne. Du vil skulle give 6-700 gram Easy om dagen.


Plus indeholder en del mere korn, og det er jo også fint, hvis hesten har brug for lidt hurtig energi. Her skal du give omkring 1,5 kg., så vidt jeg husker.


Jeg kan i øvrigt kun anbefale produkterne fra Horselux!



...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer


***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Easy...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 12:35

arh.. ja det var lige en tanketorsk - det var også Easyén jeg havede tænkt :)


Tak for svaret.



Med den smukke Lusitano Campeã.


www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 13:24

Hej.


Jeg har lige skiftet foder. Jeg brugte Marstall Haferfrei førhen, det var jeg ikke helt tilfreds. Stivelse og sukkerindholdet er for højt i forhold til hvad jeg synes godt om. Jeg er ikke stivelsesforskrækket, men hvis det ikke er nødvendigt for hesten er der ingen grund til at fylde det i dem. Samtidig har jeg svært ved at "styre" fodringen med et fuldfoder. Sidst men ikke mindst koster det 14 kroner om dagen at fodre med.

(prisen er ikke afgørende for mig! Men kan jeg fodre billigere på et produkt jeg er tilfreds med gør jeg det)


Min hest er 4 år og lige påbegyndt ridning, han er 177 cm høj og vallak. Huld er ok, men muskelfattig


Nu ser min foderplan således ud:


300 gram Regulator Complete.

1 kg NAG fiberpiller

12 kg wrap - er ved at blive indgræsset.


Lige nu er han i underskud af foderenheder, men da han er ved at blive indgræsset tør jeg ikke tilføre for meget krybbefoder. Wrappen bliver også skiftet ud med tørt hø.


Wrappen er ikke regnet med, men fiberpiller og vitamin/mineral koster 5,(et eller andet) kroner :) væsentlig forskel...


Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider