Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hestens ben knirker og knaser, hvad?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 09:41

Ja som skrevet ovenfor. Det er en Fjordhest/frederiksborger bl. der hvor jeg rider og hendes ben siger underlige lyde når hun går. Det går over når ejer har skridtet hende varm. Men jeg synes ikke det lyder rart og er det mon noget der gør ondt?


Hun har nogle prob. med bruskdannelse i forbenene og får en indsprøjtning i benene af dyrlægen når hun halter. Den skulle holde ca tre mdr, men denne gang har den ikke virket. Hun er 17 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 10:32

lyder som slidgigt :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 21:05

enig, det lyder desværre nøjagtigt som slidgigt, min den "gamle" på 19 har det på samme måde, også med bruskdannelser i det ene forknæ, han får tilskud nu, hvilket varmt kan anbefales, da det ellers bare vil blive værre og værre, et godt tilskud er senior urter, back on track, og cortaflex, det hjælper

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 10:24

Tak for svar

0
0
Svar på denne tråd
 
 gamle heste..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 10:48

jeg har to gamle heste, derfor vil jeg meget gerne vide om det er noget man tydeligt kan høre, eller om det kun er noget man kan høre hvis man lytter godt efter?


Jeg har nemlig en gammel travhest på 20 år og en shetlænder på 21, som jeg selvfølgelig ønsker at passe godt på.



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...altså
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 11:33

det er jo et lidt svært spørgsmål, da det afhænger af hvor fremskreden slidgigten er, hvis den er fremskreden, vil man kunne høre det oftere og tydeligere, end hvis hesten ikke har ret meget af det.

Min den "gamle" har haft slidgigt i nogle år, og det er stille og roligt blevet mere og mere tydeligt, også mht knirke eller klik lyde i ledene, har dog også lagt mærke til at det som regel er værre om vinteren hvor det er koldt, og ledene bliver lidt mere kolde og stive end om sommeren, hvor det hele jo uvilkårligt er lunere

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 12:00

Dette her er MEGET tydelidt og minder nok nærmest i lyd, som når ild knitrer. Hvis i forstår. Du kan høre det selvom du ikke står lige ved siden af.

Talte med ejer i går og hun sagde at dyrlæger ikke helt ved hvad det er, men det skulle ikke genere hesten.

Om det generer ved jeg ikke, det lyder bare grimt

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 12:14

tak for jeres svar på mit spørgsmål:)

Åhh de kære gamle heste, hvor er der sommetider mange bekymringer synes jeg :)



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeps...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 13:34

det kender jeg godt, hvis jeg kommer tidligt eller sent og fordrer når det er mørkt, så kan jeg høre hvilken en af hestene i stalden der er min pga "klik" lyden i hans hals/nakke, og ben, men hvis man teger hensyn til det under ridning mv, så tror jeg heller ikke at det generer, det er først når man kommer længere hen i forløbet, ligesom min er, så han bliver også kun brugt til hygge nu, og bliver pakket godt ind med bandager om vinteren, og får tilskud, så fungerer det

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilskud..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 15:33

undksyld at jeg lige stjæler din tråd men hvilke slags tilskud giver i dem? :)



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige pt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 15:37

får min senior urter, og han får back on track på forknæene om natten, ud på sensommeren starter vi op med ortaflex

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 19:24

ups, der skulle stå cortaflex til sidst, det var en smutter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristina Fanni
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 23:32

Du hugger bare, der er jo mange med de problemer ser det ud til.

Nu kan jeg så spørge dig, hvordan laver jeg hjerter?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 08:06

tak for dit svar Bonz. :)


Ayalone: Tak :) Ang. hjerterne, så kan jeg faktisk ikke huske hvordan man laver dem. Mener man skal trykke på 3 og en anden knap (måske Ctrl?). Det fungere ikke på min bærbar lige nu.:)



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider