Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mærkeligt farveskift?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 22:00

Hej:) Min dejlige plag smed sin følpels som tre måneders og fik en smuk leverrød farve. Nu er han 10 måneder og har været samme farve hele vinteren, men nu hvor vinterpelsen er smidt er han blevet helt almindelig rød? Har aldrig set føl skifte farve to gange- selvfølgelig kan solen godt blege ham, men har hørt om at de godt kan "miste" deres farve grundet mangel på vitamin/mineraler? Har andre oplevet at de har skiftet farve to gange?

Billede
Billede
Billede

Det første billede er han 2 mdr, stadig med følpels, det andet billede er han 3 mdr med farven efter smidt følpels(som han har haft indtil vinterpelsen røg), og det sidste er som 10 mdr gammel, med den farve han har nu

Mette Andersen
0
0
Svar på denne tråd

ofte oplevet
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 09:08

Hejsa

Jeg har ofte oplevet at båe vores røde og vores brune føl har skiftet farve 2 gange, når de smider følpelsen og når de smider den første vinterpels, så det vil jeg ikke mene der er noget unormalt i, det er bare rigtig træls når man har forelsket sig i den ofte smukke mørkerøde farve de røde føl kan have.

Vores føl fra sidste år er igang med sin 3 nuance af sin farve nu her hvor han smider vinterpelsen, han blev rigtig mørk da han smed følpelsen, blev lys da han fik vinterpelsen og er nu ved at ramme en mellemting mellem de 2 farver, dog forventer jeg at han bliver lys hver vinter, det gjorde hans mor også.

Mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Bailey sælges se mere her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/285064/

Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2011, se mere på min profil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider