Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Eksemheste, klør jeres nu?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 15:10

Ja, kort og godt, klør jeres eksemsheste nu eller er det ikke begyndt?

Jeg synes normalt min får eksemdækkenet på inden det alm. dækken er kommet af, et smukt syn forøvrigt.... Jeg prøver noget nyt i år og håber, håber, håber at det hjælper ham og det ikke bare er fordi de ikke klør endnu...


Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 17:46

Nej, vores pony klør ikke endnu, og går uden eksemdækken.


mvh Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 18:05

´Jeg tager ingen chancer i år. Min er gået direkte fra vinterdækken med hals, til eksemdækken som nærmest dækker alt hvad den kan... De andre år har jeg ventet lidt, hvilket har resulteret i at mitterne har bidt ham og han så har kløet, selvom han havde eksemdækkenet på. Og den pine vil jeg ikke udsætte ham for i år...



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 21:18

her er der heller ingen kløe endnu, men hun får eksemdækken på en af de næste dage. Har ventet lidt, da hun har haft rigtig meget pels (shetter).



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen kløe her
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 22:02

Jeg har heller ingen kløe, men jeg har spottet mitterne. Min islænder får ôkozon og slap for dækken hele sidste sommer, var helt eksemfri. Vidunderligt :-)



The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksemheste
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 12:24

Hejsa.

Jeg har selv en 10 års med voldsom eksem om sommeren. Sidste forsommer begyndte jeg at give ham Omega 369 olie (efter råd), hvilket har gav et rigtig god resultat siste sommer.


Normalt går han med dækken, og blev smurt med kokusolie hvor dag hele sommeren, samt smertestillende cream og sprøjter fra dyrelægen ca 3-4 gange i sommerperioden.

Efter jeg begyndte at give ham olien sidste år gik han kun med eksemdækken, og forbruget af smertestillende cream var voldsomt nedsat og han blev ikke behandlet af dyrelægen.


Ligeledes er der en 5 års på gården hvor han stå med sommereksem, som var helt symtomfri sidste sommer efter påbegyndt brug af olien, samt jeg har hørt fra flere med positivt resultat.


Jeg har nu givet ham olien hele vinteren, så er spændt på hvordan hans eksem bliver i år.

Det er denne olie: www.google.dk/imgres?imgurl=http:// www.pavo-foder.dk/images/ omega.gif&imgrefurl=http://www.pavo- foder.dk/ product_info.php%3Fpro...aV6vcz0S6o- s=&h=291&w=216&sz=25&h...t=18&sig2=- 88LbmllTfAo0IT3K7a0wA&...guZWO1_NXM: &tbnh=151&tbnw=112&ei=...jhCw&prev=/ search%3Fq%3Domega%2B3...=20&ved=1t: 429,r:14,s:18&biw=1276&bih=638


Jeg kan kun anbefale det, det er ihvertfalde et forsøg hver. Min har fået 15 ml i vinter perioden, og er gået over til 30 ml her hvor sommeren og mitterene er på vej.


Kathrine Sund

&

Rico Valentino



Sportsrideklubben Lerbæk


0
0
Svar på denne tråd
 
 vi gør alt
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 17:02

min hoppe gik også direkte fra vinterdækken til eksemdækken her 1 april tør ikke at tag nogen chancer.så bliver hun behandlet med Flusa + hun bliver smurt og for vasket man+ hale 2 gange om ugen i skælshampoo også kommer hun på stald om natten.


susanne von mehren.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omega 3-6-9
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 20:41

Jeg har også super erfaringer med denne olie og min hoppe blev helt dækkenfri efter en vintersæson med denne olie.


Men ellers så er det jo her i april/maj, at der er højsæson for mitterne, så jeg ville da bestemt lægge dækken på med det samme. Specielt med denne varme påske.....


Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 kristina ♥fanni♥
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 21:03

Hvor køber du EKSEMdækken til din shetlænder ??

Eller er det et INSEKT-dækken du har ??

Jeg har nemlig også en shetlænder med eksem, men har endu ikke kunne finde så lille et eksemdækken nogen steder.


ADVARSEL:


AGRESSIV HESTETRANSPORTØR:


www.youtube.com/watch?v=dbFPhf103-s


Videoen er optaget lovligt af mig selv på egen grund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har mitterne
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 09:27

været her i 2 dage min. og han klør stadig ikke...


Og tak for jeres svar.. :)


Hvis jeg smider dækken på ham finder jeg jo ikke ud af om han er kløefri.. -Lisbeth du har jo også selv valgt at tage dækkenet af din, så kan ikke helt følge hvorfor jeg skal smide det på min når han ikke klør... Ved ham går det heller ikke værre end han får det på, en gang antihistaminer og så er problemet løst igen.


Min er så ikke så hårdt ramt som jeres kan jeg forstå, da han klarer sig kun med dækken, uden at blive smurt, vasket, sprøjtet osv. Jeg har prøvet med olie et år, jeg synes bare det var dyrt og intet andet, her gjorde det i hvert fald ingen forskel desværre.


Jeg har ikke prøvet med ökozon kuren, har hørt om den og tænkt på det, men er ikke kommet videre..


Nu håber jeg han holder samme gode stil, for så var det en nem kur jeg fandt til ham, det kunne jo være skønt for både ham og mig, for klart han hellere vil have luft end være pakket ind.


Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs ♥Meggi♥
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 09:35

Hvor køber du ökozon kuren henne?


Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 10:24

Pipfugl:

Altså på tikas hjemmeside hedder det et fluedækken, men det fungere lige så godt som eksemdækken synes jeg. Er det ikke stortset det samme?

Jeg har købt mit ene dækken i Tika rideudstyr, og det andet har jeg købt i right4horses i odense.

Min shetlænder bruger str 105. det er nok derfor jeg har så nemt ved at finde et dækken til hende :)


Det her har jeg købt fra Tika, som er billigt og super godt!

www.tikarideudstyr.dk/ product.asp?product=5880



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksemdækken..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 10:27

Hvis en shetter bruger 105 har hooks et eksemdækken i 105, det er det jeg bruger, bare lige et par numre større, og det er super godt. Sidder godt, holder dyrene ude og genere ikke hesten.


Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 10:37

Selvom at min har eksem, så behøver jeg ikke at smøre ham med alt muligt eller vaske ham. Han klare det fint med sit eksemdækken. Også den fra Hööks (det brune)....



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marie Holst
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 16:12

Nu har jeg solgt min hoppe i efteråret, men jeg kunne ikke drømme om at have taget dækkenet af hende før jeg begyndte at give hende olien.


Jeg startede midt om sommeren med at give hende olien og kunne se en kæmpe forandring i løbet af ganske kort tid med pelsen. Så den sommer gik hun uden dækken i højsommeren, som jo er lavsæson for mitterne, men fik dækkenet på igen i september og regndækken med hals på i oktober. September-oktober er jo højsæson sammen med april-maj.


Det var først efter godt et år med Omega 3-6-9 olien, at jeg turde give det et forsøg uden dækken. Man kunne se lidt, men slet ikke så meget, som hvis jeg havde ladet hesten gå uden dækken og ikke havde givet den olien.


Så giver man ikke hesten et tilskud, som man ved virker, så ville jeg slet ikke turde lade hesten gå uden eksemdækken....


Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 18:17

Nu ved man jo aldrig om noget virker i den her sammenhæng, for så ville der ikke være så mange eksemheste. Eks. virkede olien ikke på min. Jeg kan ikke være sikker på om noget virker før mitterne er der, for han har en meget fin pels og hud ellers, og som sagt er der ingen krise hvis han skulle nå at klø, da det går over i løbet af en dags tid med dækkenet på.


Så jeg har ingen skrupler med det, han nyder det lige nu, så længe han kan det er det dejligt, går det ikke, må han bare have dækken på igen..


Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 odense rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  29-04-2011 10:31

mini eksemdækken kan købes i odense rideudstyr, mener de starter i str 75 hvilket er mini mini. Herefter går de vist til 165. mærket er HKM og de fåes vist kun i sort nu da de hvide er revet væk. VH Christine

0
0
Svar på denne tråd
 
 forskel...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 07:13

Der er kæmpe forskel på et insektdækken og et eksemdækken. Insektdækken dækker på ingen måde godt nok, hvis hesten lider af sommereksem.

Det bedste eksemdækken er efter min mening RSH-eksemdækkenet og det fåes fra shetlænder-shire str.

0
0
Svar på denne tråd
 
 eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  07-05-2011 20:10

Jeg har købt mit eksemdækken hos Hyldahl. Det er et Boet og måske lidt pebret i prisen, men det er alle pengene værd.


Jeg giver lige omkring 1200 for et til en shetter. Det holder i gennemsnit 3 år, der er et reperationssæt med, hvis uheldet skulle være ude og der bliver revet hul på det, de bliver ikke kvalt af varme i det og de skal ikke have det af når det har regnet for at tørre.


www.hyldahl.com/ page.asp?sideid=93&zcs=9


Mvh Gitte



Man kan hvad man vil

Det er bare et spørgsmål om vilje ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Raps eller Solsikkeolie
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 11:08

Jeg har en nabo som har en shetlænder som kløer sig meget om sommeren og hun putter bare noget raps- eller solsikkeolie på manen og halen og så klør den sig ikke.

To af mine heste har også kløet sig lidt og jeg har også forsøgt det med rapsolie i halen - det ser ud til at virke og så frygtelig fedtet er det heller ikke. Samtidig har de også fået Struktur E fra Hippolyt og det olie I andre skriver om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil gerne
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 14:52

dele nogle af mine erfaringer, men jeg ved selvfølgelig ikke om det kun virker på min hest. Det ser jo desværre ud til at der ikke findes en universal kur mod kløe/eksem.


Skal desuden lige pointere at jeg ikke 100% ved om Felix lider/har lidt af sommereksem, men eksem har han da på benene og skæl (kløe) i manen (som kommer og går, men er værst om sommeren).

Felix er desuden frieser, så måske gælder andre regler for ham fx. optagelse af vitminer etc. But here goes og måske kan jeg hjælpe et par andre eksemplagede heste:


-Jeg har fundet ud af at, hvis jeg fodrer med Salvana Zink Fit to måneder før mitte-sæsonen (starter i feb./marts og giver til og med maj, og så igen 1 måned i oktober)så forsvinder kløen og skællene i hans man. Ligeledes har jeg oplevet markant mindre kløe ved at give ham en kur Micro Vital fra St. Hippolyt. Jeg supplerer med No Rub fra Leovet, som smøres i manen.


-På benene hjælper det at smøre med stelosan salve når der er sår. Men når det bare er skæl så hjælper helt alm. børne zink salve (det man bruger til baby numser-jeg bruger fx. den fra Livevis, som ikke indeholder parfume eller parabener)


-Om vinteren fodrer jeg med øl/tørgær for at give ham bedre hove og pels og der ser også ud til at have virker, i hvertfald på skællene som næsten er heæt væk nu.


Håber mine råd måskekan hjælpe andre.


KH en heste-ejer som alt for godt kender til kampen mod kløe...


Meum equus Felix est mea vita et meum amor
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider