|
|
| Kløe i man og hale ( frieser ) |
|
|
Jeg har en frieser på 2 år , som klør forfærdeligt i man og hale og har hvad der minder om skæl i hårbunden . Sidste år vaskede jeg ham i Blue Hors skæl shampoo , og det fungerede egentligt fint , dog ikke så længe af gangen . Nu har jeg i år prøvet at køre Blue Hors Anti Kløe Linement , og må ærligt indrømme at det er ret besværligt at få ind i haleroden og specielt hans tykke manke er det utroligt svært at fordele det i  Er det ikke andre alternativer ? Alle forslag og gode råd modtages med kyshånd !
Mvh. Nadja .. nu med prinsen og det halve kongerige .. Firde van de Kerkweide Stutteri Jestis Alekxandra London
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Lyder rigtig meget som om at den har fået sommereksem. Hvilket friesere har en tendens til at få. Så fat i et eksemdækken....
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovbakkens avalon |
|
|
Er det normalt de kun får det i man og hale ? jeg troede at når de fik det , var det over det hele 
Mvh. Nadja .. nu med prinsen og det halve kongerige .. Firde van de Kerkweide Stutteri Jestis Alekxandra London
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
Min hest, Avalon, har det kun i man, hale og pandelok. Men nogen kan også godt få det på kroppen. Kommer an på hvor slemt det er...
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak tak |
|
|
Åhh , okay - tak for det , jeg håbede ellers lige at det ikke var eksem 
Mvh. Nadja .. nu med prinsen og det halve kongerige .. Firde van de Kerkweide Stutteri Jestis Alekxandra London
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
´Det er heller ikke 100% sikkert at det er det. Men jeg er næsten 99% sikker på at det er det. Men du kan jo få dyrlægen til at tjekke det 
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mitter |
| Forfatter:  |
Maria Fogsgaard |
| Dato:  |
25-04-2011 21:28 |
|
Hej, det kan også sagtens være mitter. Det er sådan nogle små små fluer, der irriterer hesten og den klør derfor man og hale næste hel af. Mitterne findes især i skovområder, så hvis din hest står i nærheden af skov, kan det sagtens være det. Min vallak døjede meget med det og problemet forsvandt da jeg flyttede ham til et andet sted
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
´Maria: Det er mitterne der forårsager sommereksem. Så det er sådan set det samme 
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har en veninde hvis friser har/gør det samme, en blodprøve viste at den var i underskud af zink.. den klør sig desværre stadig i perioeder men du kunne da prøve at gi´en zinkkur det skader i hvertfald ikke.
R.I.P Sir Aidan Skye Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !! Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest? Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til alle |
|
|
Mange tak for jeres svar  Vi havde dyrlæge ude igår som i den forb. kiggede ham , og konstaterede at der ikke var mere skel end der normalt ville være når han havde så tyk man og hale , men at vi for at lindre det , kunne give ham sommerdækken på , så det må vi prøve  MetteK , hvis det ikke skulle virke , hvad har din veninde så givet zink kur i form af ? Dyrlægen nævnte også blodprøve , men sagde at det kunne løbe op i flere tusind kr at finde ud af hvad der var galt og få noget til at behandle med , og i mange tilfælde lindrede det kun lidt eller slet ikke ..
Mvh. Nadja .. nu med prinsen og det halve kongerige .. Firde van de Kerkweide Stutteri Jestis Alekxandra London
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| saltvand.... |
|
|
Min hoppe klør også halen meget i perioder. Jeg har fået et godt råd med at vaske halen i saltvand, altså bare en spand vand med lunkent vand og rigeligt salt - og det virker! Mvh. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hun bruger zink kuren fra Salvana mener den koster 129 kr, det var da værd at prøve 
R.I.P Sir Aidan Skye Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !! Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest? Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kløe..... |
|
|
Jeg havde samme problem med min knappe. Jeg brugte en mix af Flusa (insektmiddel til kvæg), Cur1 og zink. Det hjalp...
heste kan ikke selv træffe et valg, så vælg med omhu på deres vejne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|