Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kraftigt flækkede hove !
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 15:47

Min hest har simpelthen mega flækkede hove - efterhånden overvejer jeg at smide sko på ham da jeg er bange for at det udvikler sig til noget farligt !

Er der andre med problemet og hvad gør i?

Jeg vil jo nødig at det ligefrem bliver til hovkløfter

Trine

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 15:54

Hvad siger din smed til problemet ?

Min hest går med sko, men hans hove bliver os ret tørrer her om sommeren og flækker en smule i siderne. Jeg giver dem en ordenlig omgang Cornucrescine til ekstar tørrer hove. Og det hjælper (y)

www.carrdaymartin.co.uk/ product_details.html?c...==&pid=Mjk=

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

smeden
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 15:56

Hej, han er lige bestilt så jeg afventer hans svar - derfor spørger jeg lige her.

Jeg bruger cornucresine, men har kun gjort det omkring 2 måneder - så jeg kender ikke lige effekten af det endnu.....

Trine

0
0
Svar på denne tråd

hvor.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 16:07

Hvor tit og hvor meget bruger du cornucresine?

Min får helet både sine revner og kæmpe sømhuller om sommeren med det, men det kræver altså et godt lag - altså hvis du lukker den på fold, og den slider det af, og selvom der kun står en gang om ugen, bruger jeg det hver dag, når det er slemt.

Ellers får jeg ikke fuld effekt. :)

Men ellers ja, så lyder sko/boots e.l. som en god ide, til dem, med tilbagevendende store revner..

Hvor tit får den beskåret hovene?

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 16:22

Det skal bruges HVER dag i slemme perioder hvor de flækker som der også nævnes herover. Ellers forsvinder effekten. Det vigtigt du venter 20 mins tid før hesten kommer ind på andet underlag, på fold eller ligende igen så det kan nå at virke ordenligt ind i hoven.

Du kan suplre det op med det sorte noget du kan smøre i kronranden :)

Hvis du smider sko på, vil den have revner i hovene alligevel og vil blot tabe skoene. Får den noget biotin tilskud mod sine hove? Du kan prøve at suplre op med ølgær og god biotin, det tager dog tid før det virker. Omkring et år.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Hvor tit
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 17:20

har den smed?

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

De hove.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 00:07

Min den store har haft rigtig grimme hove i vinter pga. frosne, hårde, knoldede folde.

Løsningen har været BH Biotin Complex, BH Hovcreme Special og det vigtigste af det hele- smed hver 4. uge til at raspe kanten af hovene.

Efter bare 3 x raspning så hovene meget pænere ud, da den hyppige raspning forhindrede revnerne i at udviklede sig og nye revner i at opstå.

Det skal så lige siges at problemet med min tildels er, at hovene vokser mere på ydersiden, end de gør på indersiden.

Nu med de 2 dejligste Hotline og Dicardo afkom efter samme hoppe. :-)

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 01:11

´Jeg bruger også BH hovcreme speciel. Jeg vasker hovene med vand, lader det tørre ind og gentager med vand 4-5 gange, den sidste gang jeg tager vand på, der lader jeg det tørre lidt ind, og så smørre jeg et godt lag af hovcremen på (altså det hele på en gang). Lader det tørre et stykke tid, for han kommer på fold/boks... Det hjælper super godt!!!! Jeg gør det 2 dage i træk, og så venter jeg 1 dag eller 2, før jeg gentager. Begynder hans hove at se tørre ud igen, så fortsætter jeg bare.

Men det er stort set kun her om sommeren, de dage hvor der ikk er regn osv. at det er nødvendigt.

*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****

R.I.P Dear Tana C

***An Angel In Heaven***

Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!

!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd

Afvendt smed
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 08:12

Jeg synes du skal afvente hvad smeden vurderer og evt anbefaler, men det skader aldrig at forebygge med Centra - Schwefel, som er udviklet til heste med hovproblemer.

- Annette -

Forhandler af Mühldorfer produkter!

Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler!

www.sundtfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider