Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kraftigt flækkede hove !
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 15:47

Min hest har simpelthen mega flækkede hove - efterhånden overvejer jeg at smide sko på ham da jeg er bange for at det udvikler sig til noget farligt !

Er der andre med problemet og hvad gør i?

Jeg vil jo nødig at det ligefrem bliver til hovkløfter

Trine

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 15:54

Hvad siger din smed til problemet ?

Min hest går med sko, men hans hove bliver os ret tørrer her om sommeren og flækker en smule i siderne. Jeg giver dem en ordenlig omgang Cornucrescine til ekstar tørrer hove. Og det hjælper (y)

www.carrdaymartin.co.uk/ product_details.html?c...==&pid=Mjk=

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

smeden
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 15:56

Hej, han er lige bestilt så jeg afventer hans svar - derfor spørger jeg lige her.

Jeg bruger cornucresine, men har kun gjort det omkring 2 måneder - så jeg kender ikke lige effekten af det endnu.....

Trine

0
0
Svar på denne tråd

hvor.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 16:07

Hvor tit og hvor meget bruger du cornucresine?

Min får helet både sine revner og kæmpe sømhuller om sommeren med det, men det kræver altså et godt lag - altså hvis du lukker den på fold, og den slider det af, og selvom der kun står en gang om ugen, bruger jeg det hver dag, når det er slemt.

Ellers får jeg ikke fuld effekt. :)

Men ellers ja, så lyder sko/boots e.l. som en god ide, til dem, med tilbagevendende store revner..

Hvor tit får den beskåret hovene?

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 16:22