Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 B vitamin kur.. Hesten vil ikke æde det.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 20:58

Jeg har valgt at give min hest en B vitamin kur i forbindelse med fældning..Men men, den vil ikke æde sit foder når det er i..

Mit spørgsmål er så, kan jeg give min hest det to gange dagligt ved at sprøjte det i munden på ham???

Eller skal det være i forbindelse med et måltid?? For den kan jeg nok ikke klare.. Det skal dog siges at han har fri adgang til wrap hele døgnet, så han står på ingen måde med tom mave..


Håber der er en der vil være behjælpelig :)


Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg også
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 01:04

prøvet ;-)

B-vitamin lugter aldeles kraftigt, så det vil de IKKE have :-P


Jeg gjorde så det, at jeg gav en knivspids i foderet i et par dage, og så satte jeg dosis lidt op til fx 2 knivspidse (y)


På den måde vænnede jeg hesten ganske langsomt til, at B-vitamin såmænd nok ikke var giftigt (y) ;-)


Det tog vist en lille uge, og så spiste han gerne sin dosis (y)


Hellere det (y) - end at stå og kæmpe med hesten for at få det ned :-(


Så meget hastede det i hvertfald ikke for mig, og sidenhen kunne han sagtens spise sin B-vitaminkur (y)


:-) fra NinA




2 Bokse (klik for at se annonce) i velfungerende lille selvpasserstald i 3330 Uvelse (mellem Lynge og Hillerød) - med god, oplyst ridebane, lille ridehus, lang træningsbane og lige ved siden af skov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo de vil da spise det
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 07:14

Mine 2 heste spiser B-vitamin kur med største velbehag, men det skal være en bestemt type.


Blue Hors B-express - ryger lige ned, da den er sådan lidt "sirupagtig".


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue Hors
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 08:18

Den fra Blue Hors var min også ret vild med. Det var meget nemt bare at gå ud på marken og sprøjte det i munden på ham. Eneste problem var, at han næsten var FOR ivrig og tyggede på sprøjten.


0
0
Svar på denne tråd
 
 kræsen hest
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 10:41

Jeg har en ekstrem kræsen hest og det bedste han ved er hans B-vit kur (Blue Horse B-express) den er sød og som sagt sirupsagtig.


Min elsker den så meget at jeg altid er nervøs for at han ikke vil ahve sit foder når kuren er slut!


Hvilken B-vit har du givet?


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue Hors B-Express
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 10:42

Min hoppe får også en kur med Blue Hors B-Express 2 gange om året, forår og efterår. Jeg har heller ingen problemer med at hun vil spise det, hun synes det smager godt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 20:48

Hehe jamen det er skam B-Ekspres fra Blue Horse han får ;)

Selvom det kun er en bette smule han får, rører han ikke sit foder. Så snart jeg fjerner det spiser han fint igen.. Så jeg må bare igang med engangssprøjten hihi..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 12:04

... brugt det til to shettere, de elskede smagen, men da de ikke fik krybbefoder (kun grovfoder) så fik de det via engangssprøjte.


Det fungerede super, de kunne godt lide smagen og i kan forestille jer hvor nemme de var at give ormekur



Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund


Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativt
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 14:47

Alternativt, så prøv Solanum B- Plus vitamin.

Kan selvfølgelig kun svare for egne hestes vegne, men det virker superb!


Alle mine indtager det gladeligt, men kan selvfølgelig også have noget at gøre med at det er fjord og shetter


www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)


0
0
Svar på denne tråd
 
 B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 02:13

Min får også den fra Blue Horse...


Jeg giver ham det, som andre, også med engangssprøjte og han åbner munden så snart, han opdager sprøjten


Han spiser det dog også, hvis det kommes i foderet...


Mvh

Gitte og Den Lille Grå


Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

i

Vestegnens Rideklub


At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 B vitamin kur
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 06:52

Jeg bruger B-vitamin med hvidløg i. Min hest spiser det uden problemer og som sidegevinst forebygger jeg samtidig mod insektangreb til sommer :-)


Forhandler af Mühldorfer produkter!

Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler!

www.sundtfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 b- vitamin
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 21:10

hehe ham charmeur vil bare ikke have alt det vitamin noget i sit mad hehe. han er virkelig sær på det punkt. jeg har aldrig oplevet en hest som ham :D

jeg vil mene du godt kan give ham det af en gang i munden. start med vedligeholdelses dosis. det har jeg brugt til min heste, da de osse får b-vitamin igennem det øvrige foder.

og charmeur er dækket ind med det foder du giver nu så jeg ville ikke være super bekymret hvis han nægtet at spise det.

han er jo blank og pæn i pelsen, mangler ikke energi, har godt imunforsvar ovs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 08:42

nej præcis :)

Han mangler intet og er rigtig flot i pelsen.. Ville bare give ham lidt ekstra nu han fældede.. Men det er han jo færdig med, så nu står jeg med en næsten fuld flaske B-ekspres, så jeg giver ham den nok i munden og så er det det :)

Ja, han er nemlig rigtig sær.. har stadig lidt problemer med at han ikke spiser sin lucerne op, men sådan er han åbenbart ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 her får de
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 10:02

Hej


Her ingen problemer med at få dem til at spise B-vitaminer, de får noget der hedder Equiforce B+, det er pulver form og de skal ikke have ret meget ad gangen.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 11111111111
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 10:10

Min hest sorterer desværre alt pulver fra.. Den er meget sart hvad angår foder.. Jeg kan heller ikke få den til at spise elektrolytter, men det er nogenlunde med fodersalt.. Sart hest jeg desværre har :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 din hest lyder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 16:17

til forveksling som min islændervallak.


Han er også en kræsenpind. Jeg måtte helt opgive b-ekspressen(vidste så ik man ku give den rent i munden )


Istedet har jeg givet ølgær, der er også B-vitamin i. Og det kan min olie/sirup forskrækkede hest bedre tolerer trods alt. han strejkede i 5 min. og så gled maden ned og er kun blevet sortereret fra enkelte gange-og så er det røget med ned i næste måltid .


Han er også typen, der i starten blev sur over at jeg puttede elektrolytter i hans frokost, når vi havde redet, så nu får han det hver dag konsekvent, hvilket er nemmere end når han kun har svedt. Ellers kan man ik regne med han spiser al maden, så ryger det en tur på gulvet istedet.


Så go vind med din kræsenpind.

hilsen ejeren af en anden kræsenpind

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 20:36

Hihi.. Træls for dig, at du har sådan en også.. Men rart for mig at vide, at det ikke kun er min hest der er sær ;)

Det tog skam også tilvænning med fodersalten, men elektrolytter/magnesium osv osv nægter han pure at spise..

0
0
Svar på denne tråd
 
 min ellers
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 22:40

alt ædende oldenborg vil absolut ikke have det B-vitamin fra Blue Horse. Han strejker totalt hvis jeg putter der i fodret.


MVH Maria




Sommergræs tilbydes. ca. 15 km fra Nibe og Aars. Mulighed for at benytte 20 x 60 udendørs ridebane. Store folde. Hopper og vallakker opdelt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider