|
|
| B vitamin kur.. Hesten vil ikke æde det. |
|
|
Jeg har valgt at give min hest en B vitamin kur i forbindelse med fældning..Men men, den vil ikke æde sit foder når det er i.. Mit spørgsmål er så, kan jeg give min hest det to gange dagligt ved at sprøjte det i munden på ham??? Eller skal det være i forbindelse med et måltid?? For den kan jeg nok ikke klare.. Det skal dog siges at han har fri adgang til wrap hele døgnet, så han står på ingen måde med tom mave.. Håber der er en der vil være behjælpelig  Hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har jeg også |
|
|
prøvet  B-vitamin lugter aldeles kraftigt, så det vil de IKKE have  Jeg gjorde så det, at jeg gav en knivspids i foderet i et par dage, og så satte jeg dosis lidt op til fx 2 knivspidse  På den måde vænnede jeg hesten ganske langsomt til, at B-vitamin såmænd nok ikke var giftigt  Det tog vist en lille uge, og så spiste han gerne sin dosis  Hellere det - end at stå og kæmpe med hesten for at få det ned  Så meget hastede det i hvertfald ikke for mig, og sidenhen kunne han sagtens spise sin B-vitaminkur 
fra NinA 2 Bokse (klik for at se annonce) i velfungerende lille selvpasserstald i 3330 Uvelse (mellem Lynge og Hillerød) - med god, oplyst ridebane, lille ridehus, lang træningsbane og lige ved siden af skov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo de vil da spise det |
|
|
Mine 2 heste spiser B-vitamin kur med største velbehag, men det skal være en bestemt type. Blue Hors B-express - ryger lige ned, da den er sådan lidt "sirupagtig". Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors |
|
|
Den fra Blue Hors var min også ret vild med. Det var meget nemt bare at gå ud på marken og sprøjte det i munden på ham. Eneste problem var, at han næsten var FOR ivrig og tyggede på sprøjten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kræsen hest |
|
|
Jeg har en ekstrem kræsen hest og det bedste han ved er hans B-vit kur (Blue Horse B-express) den er sød og som sagt sirupsagtig. Min elsker den så meget at jeg altid er nervøs for at han ikke vil ahve sit foder når kuren er slut! Hvilken B-vit har du givet?
Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges. Samhørighed Hest & menneske - Et partnerskab Følg min Blog eller Tjek lige min hjemmeside Akademisk er vejen for os!! Når du springer trinene på en trappe o ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors B-Express |
|
|
Min hoppe får også en kur med Blue Hors B-Express 2 gange om året, forår og efterår. Jeg har heller ingen problemer med at hun vil spise det, hun synes det smager godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Hehe jamen det er skam B-Ekspres fra Blue Horse han får  Selvom det kun er en bette smule han får, rører han ikke sit foder. Så snart jeg fjerner det spiser han fint igen.. Så jeg må bare igang med engangssprøjten hihi..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
... brugt det til to shettere, de elskede smagen, men da de ikke fik krybbefoder (kun grovfoder) så fik de det via engangssprøjte. Det fungerede super, de kunne godt lide smagen og i kan forestille jer hvor nemme de var at give ormekur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alternativt |
|
|
Alternativt, så prøv Solanum B- Plus vitamin. Kan selvfølgelig kun svare for egne hestes vegne, men det virker superb! Alle mine indtager det gladeligt, men kan selvfølgelig også have noget at gøre med at det er fjord og shetter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| B-vitamin |
|
|
Min får også den fra Blue Horse... Jeg giver ham det, som andre, også med engangssprøjte og han åbner munden så snart, han opdager sprøjten  Han spiser det dog også, hvis det kommes i foderet...
Mvh Gitte og Den Lille Grå
Championatsvinder Dressur 2007 Championatsvinder Distance 2009 i Vestegnens Rideklub At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| B vitamin kur |
|
|
Jeg bruger B-vitamin med hvidløg i. Min hest spiser det uden problemer og som sidegevinst forebygger jeg samtidig mod insektangreb til sommer 
Forhandler af Mühldorfer produkter! Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler! www.sundtfoder.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| b- vitamin |
|
|
hehe ham charmeur vil bare ikke have alt det vitamin noget i sit mad hehe. han er virkelig sær på det punkt. jeg har aldrig oplevet en hest som ham  jeg vil mene du godt kan give ham det af en gang i munden. start med vedligeholdelses dosis. det har jeg brugt til min heste, da de osse får b-vitamin igennem det øvrige foder. og charmeur er dækket ind med det foder du giver nu så jeg ville ikke være super bekymret hvis han nægtet at spise det. han er jo blank og pæn i pelsen, mangler ikke energi, har godt imunforsvar ovs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111111 |
|
|
nej præcis  Han mangler intet og er rigtig flot i pelsen.. Ville bare give ham lidt ekstra nu han fældede.. Men det er han jo færdig med, så nu står jeg med en næsten fuld flaske B-ekspres, så jeg giver ham den nok i munden og så er det det  Ja, han er nemlig rigtig sær.. har stadig lidt problemer med at han ikke spiser sin lucerne op, men sådan er han åbenbart 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her får de |
|
|
Hej Her ingen problemer med at få dem til at spise B-vitaminer, de får noget der hedder Equiforce B+, det er pulver form og de skal ikke have ret meget ad gangen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11111111111 |
|
|
Min hest sorterer desværre alt pulver fra.. Den er meget sart hvad angår foder.. Jeg kan heller ikke få den til at spise elektrolytter, men det er nogenlunde med fodersalt.. Sart hest jeg desværre har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| din hest lyder |
|
|
til forveksling som min islændervallak. Han er også en kræsenpind. Jeg måtte helt opgive b-ekspressen(vidste så ik man ku give den rent i munden ) Istedet har jeg givet ølgær, der er også B-vitamin i. Og det kan min olie/sirup forskrækkede hest bedre tolerer trods alt. han strejkede i 5 min. og så gled maden ned og er kun blevet sortereret fra enkelte gange-og så er det røget med ned i næste måltid . Han er også typen, der i starten blev sur over at jeg puttede elektrolytter i hans frokost, når vi havde redet, så nu får han det hver dag konsekvent, hvilket er nemmere end når han kun har svedt. Ellers kan man ik regne med han spiser al maden, så ryger det en tur på gulvet istedet. Så go vind med din kræsenpind. hilsen ejeren af en anden kræsenpind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Hihi.. Træls for dig, at du har sådan en også.. Men rart for mig at vide, at det ikke kun er min hest der er sær  Det tog skam også tilvænning med fodersalten, men elektrolytter/magnesium osv osv nægter han pure at spise..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min ellers |
|
|
alt ædende oldenborg vil absolut ikke have det B-vitamin fra Blue Horse. Han strejker totalt hvis jeg putter der i fodret. MVH Maria
Sommergræs tilbydes. ca. 15 km fra Nibe og Aars. Mulighed for at benytte 20 x 60 udendørs ridebane. Store folde. Hopper og vallakker opdelt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|