Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kissing spine- De Noir ?
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 23:09

jeg høre om flere og flere de noir heste som har svag ryg. indenfor den sidste månedstid har jeg hørt en blive aflivet pga skade i facetled og 3 har fået konstateret kissing spine.

er der andre end mig der lige har bidt mærke i de noir heste med ryg problemer ? :-(

han er ellers en af mine farvorithingste men det nytter jo ikke noget hvis afkom ikke holder ?

hjælp hjælp?

Karisma Knudsgaard og Mette Thomsen

0
0
Svar på denne tråd

ja big time
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 08:29

min dyrelæge bad mig faktisk holde mig fra de akom de havde tit problemer med ryggen sagde han og min egen hoppe forandringer i lænden, og en hoppe jeg fik til låns havde hanetrit og karpelænd som jo osc hænger sam med noget i facetledene og rygrdens form.

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd

De Noir
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 10:53

Nu må i jo ikke glemme hvor mange afkom han rent faktisk har gående, og at hopperne han er blevet tilført også har noget at sige.

Jeg er ikke DN fan, men har set det nogle gange nu med at de meget benyttede hingste ofte får et dårligt rygte når deres afkom tages i ridning og bliver brugt. Så tror ikke på at det er DeNoir der udelukkende er skyld i det nævnte, men måske man fremover skal være obs på at han ikke skal bruges på hopper med problemer her.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

de noir
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 00:05

jeg er en af de uheldige min blev 5 år kissingspice

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 20:37

Også her, jeg måtte aflive min smukke sorte de noir vallak på 5 år pga svær kissing spine, sidste år.

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 23:01

Jeg har desværre også hørt det samme om De Noir afkom...ærgeligt, for han er ellers en dejlig hingst!

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig ryg
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 19:07

Hejsa

Nu skriver i at i har flere der har haft dårlig ryg ??

Hvordan opdagede i det, hvad var syntomerne

på dette.

håber rigtig meget der er nogen ag jer der vil svarer på denne gamle tråd ???

Charlotte

Cecilie Marie Andersen

Ejer af Langagers Dare to dream

Opstaldet på Vinstruplund

STUTTERI OG HESTEPENSION

Vinstruplund Ridecenter,

Vinstrupvej 90,

9800 Hjørring

www.vinstruplund.dk/forsid ...

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Metjen...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 20:23

Hej

Jeg er helt enig i det ovenstående - De Noir har haft nogle MEGET store årgange og er tydeligvis været en af de hingste en del hoppeejere nok har troet kunne udvinde mirakler på deres middelgode/ringe hopper...

...Derfor har han som sagt haft nogle store årgange, og er måske også brugt på noget hoppemateriale som ikke altid har været lige stærkt på en eller flere felter; kunen det så ikk meget vel tænkes at der er en årsag til at en måske større procentdel af hans afkom har knas i kroppen på den ene eller anden måde!?

Har hørt af omveje at der i hvert fald er ét sted i sydjylland som ikk vil tage DE Noir afkom i tilridning, da de mener de er kugleskøre - igen vil jeg være den første til at sige at han nok ikk kan klandres for at videregive et dumt temperament; igen tror jeg ofte der skal kigges på hoppematerialet!???

Kan ikke sige andet end de De Noir afkom jeg har lavet på et par forskellige hopper har/er rene i røntgen og er noget af det nemmeste at have med at gøre

Lene

Stald Engdraget

SÆLGES:

Hopeføl e Temptation/Solos Carex/Ibsen. fra 12. maj 2012

Hoppeføl e Zack/BH Agent/Faighter på 4 leddet ERDH hoppe. Født 2. juni

0
0
Svar på denne tråd

Lene stald Engdraget
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 21:04

Hejsa

Når du skriver ren, i røngten- er det så helt alm billeder i har fået taget, og hvorfor fik du dem taget ???

Jeg har en super dejlig De noir, som har super gang arter, træder meget langt ind under sig, og er lige startet op efter endnu en gro periode...??

Er det altid godt at ta røngten af dem ???

Cecilie Marie Andersen

Ejer af Langagers Dare to dream

Opstaldet på Vinstruplund

STUTTERI OG HESTEPENSION

Vinstruplund Ridecenter,

Vinstrupvej 90,

9800 Hjørring

www.vinstruplund.dk/forsid ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 13:13

Cecilie - hvis man er avler og opdrætter, så er det aldrig nogen skade at tage røntgen af plagene, når de er ca. 1½ år gamle, derfra vil du vide med sikkerhed - om du har en fremtidig dyr ridehest uden antydning af OCD i alt fald - hvilket er væsentligt i vore dage, hvor alt helst skal være intet mindre end perfekt, i alt fald på papiret.

Man kan se OCD når plagen er 1½ år gammel, og efter denne tid udvikler den normalt ikke OCD, så er den ren som 1½ års, så er den ren. Hvad der siden måtte opstå, er ikke at betragte som arveligt betinget OCD i alt fald. Slag og andre skader kan man jo aldrig helgardere sig imod, det er jo en løbende proces.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 21:42

Vil nu også mene at det er fordi at han er blevet brugt på en meget stor mængde middelmådige hopper, ikke alt er hingstens skyld!!

Jeg har kun taget røngten af benene på min 3 års De Noir, men de var fine, og han er super skøn i træning, både i krop og sind..

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2012 07:25

Jeg var til et foredrag hvor dyrlægen fortalte 25% af alle voksne heste har tæt siddende torntappe og 2 % for symptoner og denne 1 % skyldes forkert ridning. DVS de halve.

Plus at der skal ligges blokader for at lave diagnosen røntgen kan ikke.

MVH Hanne,

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2012 09:54

altså ikke man bare kan give De Noir skylden..

Don Romantic har jo også efterhånden et ry for at give mindre holdbare heste..

Loudini har jeg hørt skulle give slinger.. osv...

Jeg har også hørt at op mod 60% af varmblodsheste går med tætte torntappe og derved har muligheden for KS..

JEg har fået af vide af en dyrlæge at 80% af KS skyldes det der sidder over ryggen og IKKE hesten..

NU er det jo blevet meget moderne at ride hestene bag lod og huskes der at styrke hestene fra start... husker avler at føl og plage skal have MASSER af motion.. hvad med foder..

Der er mange faktorer der spiller ind for at lave en sund og rask hest der kan holde.

Så blot at give en hingst skylden er at finde den lette løsning i min verden.. men personligt vil jeg f.eks gå uden om en hingst med OCD, især hvis en ligeså god kandidat ikke har det.

Der er bare forskel på de unge heste og f.eks hurtigt voksende heste er jo ekstra udsat for vækstforstyrrelser, så her bør der være ekstra opmærksomhed.

De tætte torntappe.. tja her bør der vel være ekstra opmærksom på at få styrket ryggen før der overhovedet kræves samling..

Og så er der dem, hvor uheld bare betyder de udvikler et eller andet..

lad os se når alle de registrerede røngtenstatuser bliver behandlet.. så kan vi snakke om der er hold i tingene..

Skønne killinger søger hjem. Er klar til at flytte hjemmefra 12. december.

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider