Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Piphas
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 18:39

Nogen der har erfarringer med dette emne. ?

Hvad kan man gøre for at undgå dette ?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 19:35

Hvad kan man gøre for at undgå dette skriver du, jamen ikke noget da. Piphas er jo en akut opstået tilstand, og er du heldig og fingernem, så kan du måske hindre, at tilstanden bliver permanent.

Der skal massage til - masser af massage. I gamle dage brugte man noget som hed svensk blister til at massere med. (produktet er uden tvivl forbudt i Danmark i dag), men varme, massage, varme og massage også mere massage.

Jeg tror faktisk, jeg masserede i 5-6 uger flere gange dagligt, før end det hjalp. Men det kom så heller igen den sidste gang , hvad er nok er mere held end det modsatte.

En hest som sparker bagud i væggen, når der fodres kan være uheldig og få lavet en piphas eller hvis de kommer op at slås på fold etc.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 23:53

også at for ringe strøelse kan være årsag, så hesten hviler på det bare gulv når den ligger ned.

VH Janni

0
0
Svar på denne tråd

kode ringe
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 14:21

Jeg har hørt man kan give hesten koderinge på bagbenene. Nogen der har afprøvet dette. ?

0
0
Svar på denne tråd

piphas
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 15:09

hvorfor alt det ståhej for en piphas.? med mindre den er så stor at den genere. Jeg har en hoppe som jeg har købt med piphas, piphasen er så heller ikke ret stor men jeg har intet gjort ved det da jeg fik af vide af dyrlægen det kun var en skønhedsfejl. Nu har jeg haft hende i 2 år og der har ikke været nogen problemer hverken ridemæssigt eller på nogen anden måde. Har du problemer siden du gerne vil have gjort noget ved det eller syntes du bare det ser grimt ud.

Venligst Betina

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 17:25

Må tilslutte mig Betina :) Min vallak har haft piphas i mindst ti år efterhånden - hans tidligere ejere mener, det kom fordi han stod i spildtov og kløede bagbenene mod hjørnerne i kedsomhed. Det har aldrig haft nogen påvirkning på ham, og min dyrlæge sagde det samme som Betinas: Det er bare en skønhedsfejl. Medmindre din hest er i tydelige smerter, så synes jeg ikke, du skal tage dig så meget af det. Bare hold øje med det ikke pludselig vokser eller sådan noget :)

0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 20:40

Kom forresten i tanke om, man som regel kan få 'drænet' piphasser, da det - i hvert fald ved min hest - handler om væskeansamlinger ved haserne. Jeg fik at vide, man kunne få sin dyrlæge til at tømme vandet ud, men at det ville være spild af penge. Bare for at sige, der er løsninger, hvis det endelig dukker op :)

0
0
Svar på denne tråd

Kan forsvinde af sig selv
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 22:53

Hej

Piphas kan også forsvinde igen.

Købte en hoppe som 3 års som havde det men som 6 års var den væk og jeg havde ikke gjort noget. De giver jo som regel ikke problemer det er ren kosmetisk

Mvh.

Bente

Stald Helios

Romanov / Schufro afkom sælges 1 og 2 år samt Avlshoppe efter Latimer / Bonsoir / Racot med super morside sælges eller lånes ud

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 08:58

Jeg købte en som havde haft en piphas længe, det eneste som hjalp var en back on track hasegamache, i løbet af 3 mån var den næsten væk. Du skal ALDRIG få dyrlægen til at tømme den(heldigvis kun de færreste dyrlæger som gør det), det er skruen uden ende og den kan blive værre bagefter.

0
0
Svar på denne tråd

Koderinge...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 09:53

... ja, man kan godt give en hest koderinge på - men hvordan skulle det kunne hjælpe på en piphas?

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Her er et link
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 10:16

www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/ id=883/sprog=1/grp=7/menu=12/

Fandt lige noget om piphas på dyrlægevagten, som du måske kan bruge, hvis du vil vide lidt mere om det :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider