Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvad er dette?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 12:11

Hermed en udfordring - hvad er dette og hvad kan det skyldes?


I går da jeg striglede min nye hest og skulle gøre den klar til lidt tøffe ridning, opdagede jeg, at han var klistret ved haleroden. Løfter selvfølgelig halen og ser dette:


Billede


Havde absolut ingen anelse om, hvad det var og spørger staldejer om hun har set noget ligende. Det havde hun ikke. Men det kunne ligne en hæmoride.....hmm, kan heste får det? Ringede til vagtdyrlægen og spurgte. Det havde hun ikke lige hørt om, men det kunne måske være en byld, en polyp (tror jeg hun kaldte det - er ikke sikker) eller en sacoide....men en sacoide vil ikke komme sådan overnight. Og den var der ikke fredag.

Vaskede det i lunkent vand også så det sådan ud:


Billede


Satte ham ind i boksen og observerede ham lidt. Han spiste hø, drak vand, kom af med afføring uden besvær og var egentlig sig selv. Dog sparkede han mod væggen, som om han var irriteret. Løftede hans hale igen og det væskede igen. noget meget klistret stads a la harepiks. Ringede igen til dyrlægen og bad hende komme og se, hvad hulen det var.


Hun ankom og studsede over det. Undersøgte og undersøgte. Hun havde ingen anelse om, hvad det var, men det var betændt, så han fik pencilin og smertestillende. Hun troede faktisk først at han var en hoppe (hun havde ikke lige tjekket at der hang en tisse-leif under ham), da det kunne ligne en der var blevet voldtaget af en vallak, men han er den eneste vallak på folden og det er ham der bestemmer. Det kunne også være en rift som var blevet betændt eller noget. Skulle selvfølgelig holde øje med det. Hævelsen er faldet lidt.


Har nogen herinde mon set det før?



Jane


Nu med ny hest


Savner min smukke og skøre Milan


Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig set
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 12:46

det før, men det kunne da ligne an abscess = byld.


God bedring til din hest



Mvh Janni


Wannabe venter føl efter

Siger Hit 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 12:47

Måske det kan være en betændt kirtel, du skal nok ha fat i en dyrlæge...




HILSEN RIKKE


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 12:52

JLH ?Wannamus? : Tak.


paxenpax: Prøv at læs teksten.




Jane


Nu med ny hest


Savner min smukke og skøre Milan


Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligner lidt det hingste/vallakker
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 17:11

får på deres tisse"leif" (som du kalder den :-)) når de angribes af mitter... Den svumler op men det der klister stas må så komme indenfra tænker jeg.


Vender du tilbage hvis dyrlægen kommer frem til noget?


Mvh Gitte
Jack D. Joker. Anton
(tre hingste - lyder livet sammen)


  • Jack D, stg. 159, stærk, særdeles fornuftig smuk broget hingst tilbyder naturlig bedækning, (mange års erfaring) Sjælland. (ej reg.)
0
0
Svar på denne tråd
 
 "sprunget"
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:16

Nu er den ligesom "sprunget" og han var meget klistret i dag.


Billede


Bare rolig, det er vand i kan se, da jeg er ved at vaske klistret af + han var ikke meget for at løfte halen. Han er varm og stadig lidt hævet, men en glad hest som spiser, drikker og bestemmer på folden.


Ikke mange bud på, hvad det kan være....


Ringer til dyrlægen igen i morgen og høre om hun har fundet ud, af hvad det er.



Jane


Nu med ny hest


Savner min smukke og skøre Milan


Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gætter
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:47

også på en byld, især fordi den nu er sprunget. Hold det rent og fortsæt med penicilin.


Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:50

Jeg fik ikke udleveret penicilin....men vaskes, det skal det. Selvom det er ikke helt nemt at få rent, sådan noget harepiks-klistre



Jane


Nu med ny hest


Savner min smukke og skøre Milan


Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 07:05

Mit bud vil også være en byld - men vil selvfølgelig prøve at spørge min chef også :)

Har han feber? var den hård eller blød? Hvordan så "klisteret" ud?


Synes dælme det er mystisk du ikke har fået udleveret penicilin, det er mit bud han skal på det - men som sagt jeg viser det lige til chefen og så vender jeg tilbage til dig - så husk din mobil, sender en sms :)


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest Ichiro


LÅNEHEST SØGES


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ichiro Light
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 08:38

Han har ikke feber, den er/var blød. Klistret er gul/orange/brun ligesom harepiks og lidt samme konsistens.


Mobilen er hos mig (har nemlig påskeferie )



Jane


Nu med ny hest


Savner min smukke og skøre Milan


Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 22:42

Det var en byld af en slags... Aner ikke, hvordan han har fået den. Klistret har dog gjort, at han taber pelsen nu. Men det er i bedring og pelsen kommer igen


Billede


Billede


Billederne er taget med min nmobil og derfor ikke så skarpe igen.


Passer og plejer den popo, det bedste jeg har lært, men modtager gerne gode idéer.


Bylden er helt væk nu - og håbder den bliver væk, for dette er da ikke pænt



Jane


Nu med ny hest


Savner min smukke og skøre Milan


Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Jane.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 13:33

Du kunne ikke have gjort det meget bedre end det du gør og har gjort, efter min mening. For mig lignede det en byld der var der og når man så vasker på dem, har jeg oplevet at de springer, fordi man via sæbevand får trængt ind til hvor infektionssekretet sidder. Altså lommen bliver åben, fordi sæben åbner den..


Så sæbe og vand, det er altid et godt middel til at rense og desinfektisere.


Mvh. Lotte


www.staldmiller.dk - med video af kåret oldenborg hingste

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider