Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvornår dækken af?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 11:32

Hej

Hvornår tager i jeres dækken af og lader dem gå helt uden, er det når der er 15 grader, 20 grader eller?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 11:38

Min havde ikke dækken på i år, men sidste år. Hans røg af da der var 15grader :)

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd

Min vallak.......
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 13:46

Går for tiden med et regndækken uden for - de kommer tidligt ud om morgenen, og står på en skyggefuld fold, så der er koldt et godt stykke op over middag.

Men nu her hvor de lover en længere periode med godt vejr, ja så ryger selv regndæknet - så det bliver nok i morgen.

Nu har han næsten også skiftet hele sin vinterpels ud med en fin tynd sommerpels.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 14:27

Mine egne har ikke haft på i vinters, så det er dejlig nemt i år

Hoppen jeg har lånt, fik det helt af for ca 14 dage siden. Men de har også stalden og boksene de kan gå ind i

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

R.I.P

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

På og af
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 14:37

Hesten går i løsdrift, og har fået det lidt på og af - er der over 5 grader om natten ryger det af, så jeg tror det forsvinder endegyldigt i morgen eller overmorgen.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

næsten af med det
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 16:29

min går kun med regndækken nu, hvis det regner/blæser. I de her solskinsdage går hun uden. Hun har gået med 300 g dækken i vinter.

Jeg kan se hvis hun fryser, så får hun stritpels, og trækker maven op og halen ind. Så får hun mere tøj på.

Louise

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

jeg tog dem af for et par uger
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 17:30

siden....

De bliver så til gengæld hevet lidt ind og ud de dage igennem hvor det har været møgvejr.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

kan høre
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 18:59

Hej

Kan høre det er lidt forskelligt men de fleste har taget dækken af helt, men er jo også lidt bange for de skal blive forkølet hvis de bliver lidt varme og kolde især hvis der kommer en forårskold byge.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Af her...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 19:19

Her er de kommet af, og jeg kan høre på både staldejer og dyrlæge, at mange er begyndt at smide deres heste på sommergræs.

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

her er...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 19:49

.. det røget af... og mine er enddda kommet på sommerfold.. de har klaret det ganske fint.. de hverken fryser eller andet... de har selvfølgelig massere af halm at ligge i om natten, og har stråfoder at spise alle timer..

Mvh Eva Ingemann

"tastefejl er gratis"

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 19:49

Hej

Min dreng går kun med regndækken og det kommer af og på efter hvordan vejret er pt. Det skifter desværre rigtigt meget. Stadigt koldt om natten

Lisa

0
0
Svar på denne tråd

Min går
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 21:14

også kun med et ultra tyndt regndækken i øjeblikket, og det ryger af i morgen og de næste dage frem.

Tog overgangsdæknet af for ca. 3 ugers tid siden, mener ikke heste skal gå med dækkener når der er over 10 grader, med mindre det blæser en halv pelikan eller styrter ned.

0
0
Svar på denne tråd

dækken af nu
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 21:24

Jeg synes næsten der er synd at lade hesten gå med dækken indtil det er 20 grader varmt. Det er det jo knapt nok om natten om sommeren.

Min kan ikke rigtigt klare de helt kolde vintre, og har gået med dækken når det er rigtig koldt. Men overgangsdækken kom på ved over ca 2 grader, og det er snart længe siden - måske 4 uger? - at dækkenet kom helt af. Det trives den fint med, og det er en lusitano - ikke en islænder . Men ok - der er ofte mulighed for at komme ind hvis det bliver regnfuldt og blæsende, det hjælper jo noget.

Hilsen Gertrud

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 21:36

Min gamle dreng på 24 går med dækken om vinteren. Han har stadig et regndækken med fleecefor på nu, men mest fordi han står med stalddækken på endnu, da stalddøren står åben og han står direkte ud til døren. Min hingsteplag har samme dækken på, han kom lidt forsømt hjem fra sommerfold sidste år, efter at ha tilbragt sommeren i hingstebørnehave, så mod min overbevisning om at plage skal ha dækken på, fik han dækken på for at komme sig. Men nu når jeg kan se vejret bliver mere stabilt ryger det også helt af, de har haft det af i periode, så de lige kunne få en "ruller" uden dækken... forårets helt store højde punkt...,o)

Ja også har vi en bette shetlænder som lige er begyndt at gå med dækken, han er lidt omvendt, han går med dækken om sommeren da han har sommereksem.

Så hos os får nogle af hestene tæppe af, andre får det på... desværre har jeg aldrig dækkenfri...

Lille hus sælges, se præsentation.

Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 21:44

Min staldejer har valgt at smide hestene på sommerfold nu - uden dækkener. Efter min mening er det en smule for tidligt, da jeg stadig synes det er koldt og regner af og til. Nattetemperaturen er stadig lav nogle nætter.

*Winnie & Falcon*

0
0
Svar på denne tråd

ang dækken
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 21:52

min unghest på snart 4 år går med regndækken og de dage der er 15 grader eller mere får han lov til at gå uden dækken..men har det dog stadig på de fleste dage da jeg synes det er lidt for koldt endnu om natten men når der bliver omkring 10 grader eller mere om natten tager jeg det permanent af ham..i hele juli skal han på ferie og kommer til at gå som foldbums en hel måned uden grime og dækken..det kommer først på igen til omkring oktober hvor det plejer at være skodvejr...

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 23:30

...min har sådan set fået dækkenet af for over 1 uge siden og hun er klippet på kroppen.

Hun får kun et regndækken på hvis der regner en del.

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

http://rasmine.skysite.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe:-)
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 23:38

Min hoppe har gået med 400g vinterdækken indtil sidste måned hvor hun blev skiftet over til overgangs på 150 g, og I sidste uge fik hun så dækkenet af, men har dog haft det på de 2 dage hvor det har været møgvejr i denne uge:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 09:29

Nu kan heste jo normalt nemt tåle temp. stigninger og fald på min. 20 grader, så mine også dem som har haft 3 dækkener på i vinters, har mistet deres sidste dækken, det er de glade for og ja det er koldt af og til, men hestene er jo stærke dyr og personligt syntes jeg det er dyrplageri at de skal gå ude i solen og stege med dækken på, vi smider jo selv tøjet i solen...

Hvis en hest bliver forkølet så er det nok ikke fordi der er koldt, men fordi der er træk eller at den er svag og det skulle man jo så gøre noget ved...

Silviar´s Benjamin

ox-hopper 1500,- andre 1000,-

Har fået 22p,23p,24p og flere ærespremier og gode anmeldelser, kom og se ham.

0
0
Svar på denne tråd

uden dækken
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 12:42

Min fuldblod har gået uden dækken hele vinteren, og han er da hverken blevet forkølet eller noget.. Heste er jo ikke lavet af glas, de kan godt tåle at skulle være lidt hårdføre :) og vejret nu er da så mildt som det kan blive

0
0
Svar på denne tråd

Dækken skal af :)
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 17:08

Det er næsten 1 måned siden vores smed overgangs/regndækken, dog blev det lidt kølligere et par dage senere og hesten fik et par dun og den er heller ikke blevet syg af det.

Jeg tror hestene bliver mere eller mindre forkølet når man tager dækken af og på i utide. De skal nok selv indrettet deres system efter temperaturen. Tænk på vildhestene, de har da ikke haft dækken på :)

0
0
Svar på denne tråd

Mine går
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 17:29

kun med regndækkener nu hvis det er møgvejr - stormer og regner. Ellers går de uden og de HYGGER sig stort (y)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

af og på
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 20:52

Jeg har også taget mine af også for de kun regndækkener på hvis det regner men måtte tag vinterdækkenet i brug forleden dag da himmel og blæs stod i et da min gamle hoppe frøs selvom hun er islænder og ikke er klippet så frøs hun den stakkel så hun kom på stald med vinterdækken det hjalp.Men det er svært af og på hele tiden.

susanne von mehren.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 21:05

Min har stort set fået sit helt af. Regndækkenet (uden noget foer) ligger dog stadig fremme, hvis nu vejret lige pludselig skifter over. Men nu hvor solen skinner og det er lunt i vejret, så har han fået det helt af.

Han er så også kun klippet på halsen, og har på trods af et tykt dækken hele vinteren, stadig sat en pæn tyk vinterpels på resten af kroppen.

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Min min min
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 12:08

Min hest får dækkenet af når det i gennemsnit er 10 grader om dagen og frostfrit om natten (også selv om det har været koldt om morgenen) - og senest 1 april - dog har hun regndækken uden foer på de dage hvor det regner meget - det gælder så mere eller mindre hele året...

Det har altid fungeret godt - både når hun har været klippet om vinteren og når hun ikke har.

Årsagen er at i løbet af marts, har min hest skiftet al sin pels til sommerdragten - og det er netop grunden til at dækkenet ryger af.

Hun er en hest der er god til at holde varmen og har nemt ved at holde huld - og jeg er obs på små signaler om at hun fryser/ evt begyndende forkølelse.

Og grovfoder tildeling er selvfølgelig en vigtig del i "dækken-af" perioden :-)

Det er altid en dejlig tid når dækkenet ryger af - for hold da op hvor bliver der nusset og rullet :-D

Sandie & Gaia

0
0
Svar på denne tråd

Næsten af... 75 %
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 12:14

Det er næsten helt af nu... De får det lige på når de kommer ud hver morgen og så ryger det af over middag. Folden er skyggefuld om formiddagen, men dejlig solrig om eftermiddagen. Om natten har de der har dækken på, stadig dækken på om natten, stalden er kølig og min gamle pony står lige ud til en stor port som efterhånden står åben hver nat med mindre det blæser en hel pelikan. Det er så kun et regndækken med tyndt fleece i de har på, ingen af dem har svedt under tæppet, for så var det røget af...

Lille hus sælges, se præsentation.

Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 13:37

Mine har ikke haft på et stykke tid nu. Vi har dem lige udenfor døren, folden er skærmet godt af så de kan altid finde læ og de kommer ind om natten. Til gengæld NYDER de solen i fulde drag - de er alle 4 mørke, så de bliver godt nok varme og så ligger de bare helt blattede rundt om på marken :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider