Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Skæl på benene?
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 17:29

Hej I kloge hoveder!


Jeg har en frieserblanding, som døjer med noget skæl/hvide flager på alle fire ben. På det ene bagben lagde jeg i dag mærke til, at han har nogle plamager med meget tyndt hår, og det er også på de områder at "skællen" nu er værst. Jeg er igang med at give ham en b-vitamin kur, da jeg også synes at hans pels generelt er noget nusset i det, men det er KUN på benene at han har skæl.


Hvad kan jeg evt. behandle ham med? Udover b-vitamin som måske kan virke indefra.



Majken & Diamanten Mox


L E A R N . T O . T H I N K . L I K E . A . H O R S E


På gensyn Tarok, min soulmate

15-4-2004 - 16-5-2009

Savnet er stort

0
0
Svar på denne tråd
 
 skæl :-)
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 17:35

Hmm, det du beskriver, lyder fuldstændig som når min han har skab på benene. Min viser også irritation ved at stå og stampe lidt med benene.


Jeg sprøjter ham med frontline og vupti så forsvinder det i et stykke tid. Forskelligt hvor længe en behandling holder, men det er nu ved at være et halvt år siden jeg sidst har behandlet ham.


Held og lykke med din hyp.


Med venlig hilsen Gitte



Man kan hvad man vil

Det er bare et spørgsmål om vilje ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 17:41

Jeg har LIGE siddet og læst om skab på netdyredoktor.dk, og tror du har ret i at det er det. Ringer til min dyrlæge imorgen :-)


Tak for svar! :-)



Majken & Diamanten Mox


L E A R N . T O . T H I N K . L I K E . A . H O R S E


På gensyn Tarok, min soulmate

15-4-2004 - 16-5-2009

Savnet er stort

0
0
Svar på denne tråd
 
 skab....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 17:10

for mig lyder det også som skab.


jeg behandler med sebacil. du kan godt regne med at hvis det først er kommet så er det behandling fremover 2-4 gange om året.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider