Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Magnetdækken kontra Back on track
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 10:47

Hej,

jeg er kommet lidt i tvivl om hvad jeg kal vælge, jeg har egentlig i lang tid gerne ville have et Back on Track dækken til mine militaryheste, men nu hvor jeg har fået sparet sammen er jeg kommet i tvivl om det er bedre med et magnet dækken.

Jeg kender faktisk ikke forskellen, begge produkter skal jo løsne op for muskulaturen og øge blodcirkulationen. Men hvilket produkt har i andre været gladest for?

Fordelen ved Back on Track er at hesten kan stå med det i længere tid end f.eks. premier equine magnet dækkenet. Men hvis magnetdæknet har hurtigere effekt er det måske en fordel i en stævnesituation?

En anden ulempe ved magnetdæknet er at det skal vaskes i hånden :)

Men jeg vil altså meget gerne høre fra folk der har erfaringer med begge produkter?

Tjek hjemmesiden http://www.mia-hastrup.dk

0
0
Svar på denne tråd

Magneter el. BOT
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 11:39

Jeg har prøvet magneter i forbindelse med benskader, men her var der ikke den store effekt, jeg opfatter BOT som virkelig velegnet til forebyggende hjælp, og bruger staldgamascher om natten til en med et lidt sart forben og deres rigtigt gode rygvarmer til afspænding af ryg og kryds. Den kan man lægge ind under dækkenet en times tid inden ridning, eller på vej til stævne, og jeg bruger den hver dag når jeg ordner hesten før og efter ridning. Flere jeg kender bruger også deres skridtdækken til opvarmning for at få krydset afspændt og opvarmet. Vi har også brugt den til en hest med en lille fibersprængning i en rygmuskel. Vores nyder at stå med det og det har en positiv effekt og er nemt et have med at gøre. Den er ikke den store erfaring jeg har med magneter i dækken, men BOT kan klart få en anbefaling. Det virker.

0
0
Svar på denne tråd

Der...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 13:58

jo meget forskel så på magnetdækkenerne hvilket man og kan se på priserne ;-)

De dyre af dem som activo m.m skulle være super gode men de koster altså også derefter.

Jeg har et Back On Track dækken og bandageunderlag til Lofty og nogle andre produkter til mig selv, men kan hverken mærke forskel på Lofty eller mig selv...

Bruger et selv en magnet armbånd da jeg har haft problemer med mit håndled og det virker :-) så tror magneter er bedre end BOT

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider