Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Think icelandic
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 11:40

Vi har en bette shetlænder som har sommereksem. Han går med dækken, men vi har siden marst mdr. givet ham Think Fly i foderet. Det er han ikke super vild med, det lugter af grillkrydderi og jeg tror han er bange for at ende sit liv på Weberen.

Er der nogen som har prøvet Icelandic?

Lugter der li' så slemt og virker det???

Hvad med Think Fly som sliksten. Er der nogen som har prøvet den og kan hestene li' den?

Vil gerne hjælpe den bette fyr indefra med lidt tilskud, så han måske kan være dækkenfri på gode dage eller bare et par timer af og til uden af blive ædt.

Lille hus sælges, se præsentation.

Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd

Think Equine
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 12:48

Jeg har hørt rigtig gode ting om Think Icelandic i kombination med Think Mud. Noget med at det skulle forstærke effekten.

Langsom og gradvis tilvænning til smagen i foderet.

Alternativt, så ryst det op med vand i en en sprøjte til munden og giv det som du ville give medicin i munden og så husk at give den noget foder eller lignende den godt kan lide bagefter.

Nogen bruger med succes at trække æblemos (kan købes på glas i supermarkedet) op i sprøjten og give det enten sammen med pulveret eller efter.

Min tog det i roepillerne, så længe der var mash blandet i til at kamuflere smagen. Men man skal jo også passe på de ikke bliver for fede.

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 13:26

Han fik Think Fly sidste år, da var han heller ikke ret vild med det, men vi fik det lokket i ham, ved at blande lidt vand i og putte mellem lidt rugbrød, så fik han lige en klapsammenmad.

I år har vi startet tilvæningen tidl. og kun med en skefuld hverdag i hans roepiller, det gik nogenlunde. Nu skulle han meget gerne spise de to skefulde han skal ha, men når vi blander det i hans roepiller, ligger der ALT noget tilbage i krybben.

Så hvis nu det der Icelandic ikke lugtede så meget af Weber, så kunne det jo være den bette mand ville spise det helt frivilligt. Han er kræsen, og spiser heller ikke fx Travo.

Men det kunne være jeg skulle prøve at smide til mash i hans roepiller, så ryger det nok ned. Så må vi se om vi tager rugbrødsmetode gennem sommeren.

Hvad med slikstenen, lugter den voldsomt og vil jeg heste bruge den???

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 14:05

Har prøvet kisel før, det var ikke nemmere at få i ham. Desuden kender jeg ingen forhandler hvor jeg bor, men der er en forhandler af Think produkterne, så det er første valg pt. Jeg ved bare ikke som det kan betale sig at gi' lidt mere og købe Icelandic, om det har bedre effekt og om det smager bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider