Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af hoppe der skal i fol
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 20:20

Jeg planlægger at ifole min 14 årige hoppe for første gang om et par måneder. Det sidste halve år har hendes foderration bestået af natur musli fra skt. hippolyt samt build up fra brogården. Hun er meget kræsen og bliver meget hurtig tynd. Når hun får build up fast(ca. 1-1,5 kg dagligt) holder hun flot huld og er tilpas. Vil dette være optimal fodring af en hoppe der skal ifoles og derefter i hele drægtigheden?

0
0
Svar på denne tråd

hoppe der skal i fol
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 21:02

Jeg giver ikke mine hopper noget særligt foder,når de skal ifoles,dog giver jeg ekstra vitaminer før og under hele folingsperioden.

jette

0
0
Svar på denne tråd

ifol ...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 21:42

fodret kan sagtens bruges fra nu og til 3 mdr før termin, her skal planen optimeres da hoppen bla skal have mere protein og vitaminer og mineraler.

Mener hippolyt har noget man kan blande natur müslien med så den passer til avlshopper, men de kan helt sikkert vejlede dig.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 23:04

Tusind tak for jeres svar. Så blev jeg lidt klogere:-)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 08:59

Jeg bruger også Hippolyt produkter.

Og har et par avlshopper..;-)

Jeg giver dem betacaroten 1-2 mdr før ifoling og frem til hun er konstateret drægtig. De får så alm foder frem til ca 2 1/2 mdr før foling, hvor jeg starter stille og roligt op med Equilac som er avlshoppefoder. De får de sammen med det andet.. Så er de dækket godt. Men de vil under hele drægtigheden have godt af lucerne sammen med det andet, da det er gode proteiner..:-)

Held og lykke

Hilsen Mette

2 Oldenborg føl ventes til foråret 2011

Tjek jokkesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd

betacaroten
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 19:40

Hej Mette.

Tak for dit svar. Jeg tror jeg køber noget betacaroten og begynder at give hende det om en måneds tid. Lucerne er hun desværre ikke rigtig glad for og kan hun kan istedet begynde at sultestrejke hvis jeg bliver for "kreativ" i min fodring;-). Det hun har virket bedst på er som skrevet skt. hippolyt og build up fra brogården. Det jeg er bekymret for er om det store boost af protein og alt mulig andet hun får i Build up kan skade fosteret. Jeg prøver at få fat i brogården:-)

0
0
Svar på denne tråd

betacarotin
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 21:33

hvis du først vil begynde ifoling i juni tror jeg betacarotin er spild af penge, da der til den tid er masser af græs og sollys samt varme.

Og man bør også begynde allerede i vintermånederne med tilskud (i hvert fald alle dem jeg er stødt på) hvis de skal have større effekt ;-)

Tror du ikke hun kan lære at spise lucerne, der er mange forskellige udformninger på markedet, det er nemlig rigtig godt til drægtige og lakterende hopper både pga proteiner, men bestemt også pga calcium'en

Den mængde protein hun får nu vil bestemt ikke skade føllet ;-)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider