Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af føl
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 18:41

Hej:)

Jeg har købe mig en meget skøn lille hoppe som bliver 1 år til Juni. Hun er en blanding af DSP og fuldblod, og skulle gerne nå op omkring de 160 som hendes helsøskende:)

Jeg vil selvfølgelig gerne give hende det bedste af det bedste, og her hjemme fodre vi med St hippolyt, som vi er mere end godt tilfreds med, og vi havde faktisk allerede købt følfodder til min nye pige.

Men så fik jeg af vide af forskellige folk at, efter føllet er blevet 6 månder, (andre sagde 1 år) skal de bare have "alm" foder, og ikke følfoder.

Nu vil jeg lige høre hvad i mener.

Skal hun have følfoder, og evt indtil hvornår?

på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 21:21

Det er meget forskelligt fra producent til producent. Nogle går kun til 6 mdr andre til et år, men det står helt sikkert på sækken. Derefter kan du gå over på et plag/avlsfoder indtil den er 3 år, det gør jeg med mine.

Lille hus sælges, se præsentation.

Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd

foder..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 22:55

Jeg har en DV på 11 måneder. Han får plagfoder. Jeg har fået lavet en foderplan til ham hos foderfabrikanten.

Hilsen

Lonni

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

0
0
Svar på denne tråd

Suregrow
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 16:19

Hvis du vælger at bruge f.eks. Suregrow kan du fodre med det fra nu, og til den ikke kan "nøjes" med det mere pga. arbejde.

Jeg fodrer mine DVere og shetlændere med suregrow uanset alder.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 16:25

Da min var føl, ville jeg give hende suregrow, men både hende og moren spyttede det ud igen.

Så måtte jeg give soyaskrå og vitaminer, indtil jeg opdagede Tm hors balance, som er smart til føllene, fordi det er meget lidt, de skal have. Min olde-plag på snart 2 år får 700 g, og både hende og moren kan lide det. Fik lavet foderplan, og har selv dobbelt-tjekket med KER normerne, hun er 100% dækket ind.

Det koster 140 kr for 20 kg.

Er selv begyndt at smage på foder, for at kunne forstå deres kræsenhed. Og det gør jeg! Føj, hvor noget foder smager grimt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider