Hejsa kære HN!
Jeg er i syv sind og har helt ondt i maven - jeg fandt rottelort på en af vores øverste høballer i løsdriftsvognen idag! Det skal lige siges vi ikke har ret meget opbevarings plads, og denne omgang hø kom for halvanden uge siden.
Ejeren som vi lejer løsdriften af er informeret, har bare ikke hørt fra ham endnu. Sidste gang vi havde en rotte fik vi sat en fesen fælde op som ikke gav noget resultat, vi fandt rotten død i et skab efterfølgende.
Denne gang kunne jeg godt tænke mig lidt mere action. Kan jeg godt tillade mig at ringe til kommunen hvis ejer foreslår samme løsning som sidst?
Hvad med de høballer jeg fandt rottelort på, skal de alle sammen kasseres nu eller kan jeg nøjes med at kassere dem jeg finder rottelort på? Høet bliver jo nød til at være i vognen, og det kan blive dyrt at få et nyt læs hver gang rotten har rumsteret rundt derude. Men hestene skal jo ikke blive dårlige.
Hvad kan jeg ellers gøre for at passe på mine ting, og selvfølgelig hestene. Foder og godbidder kommer i tætte bøtter, og jeg håber jeg tør få ryddet lidt op så det er nemmere at se en rotte derude
Hold fast jeg har ondt i maven over det, jeg har slet ikke lyst til at skulle ud til hestene og ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere situationen
Hjælp!