Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rotte i løsdrift - hjælp :(
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 17:53

Hejsa kære HN!

Jeg er i syv sind og har helt ondt i maven - jeg fandt rottelort på en af vores øverste høballer i løsdriftsvognen idag! Det skal lige siges vi ikke har ret meget opbevarings plads, og denne omgang hø kom for halvanden uge siden.

Ejeren som vi lejer løsdriften af er informeret, har bare ikke hørt fra ham endnu. Sidste gang vi havde en rotte fik vi sat en fesen fælde op som ikke gav noget resultat, vi fandt rotten død i et skab efterfølgende.

Denne gang kunne jeg godt tænke mig lidt mere action. Kan jeg godt tillade mig at ringe til kommunen hvis ejer foreslår samme løsning som sidst?

Hvad med de høballer jeg fandt rottelort på, skal de alle sammen kasseres nu eller kan jeg nøjes med at kassere dem jeg finder rottelort på? Høet bliver jo nød til at være i vognen, og det kan blive dyrt at få et nyt læs hver gang rotten har rumsteret rundt derude. Men hestene skal jo ikke blive dårlige.

Hvad kan jeg ellers gøre for at passe på mine ting, og selvfølgelig hestene. Foder og godbidder kommer i tætte bøtter, og jeg håber jeg tør få ryddet lidt op så det er nemmere at se en rotte derude Hold fast jeg har ondt i maven over det, jeg har slet ikke lyst til at skulle ud til hestene og ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere situationen Hjælp!

Talle med sine to tøser, Sisse og Safir

R.I.P. Fønix 25. november 2009

0
0
Svar på denne tråd

rotter
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 22:04

Hvor der er foder vil der være rotter og mus engang imellem , tror bare du skal bevare roen eller hvad man skal sige for det lyder da næsten som om du er i panik .

Hold dit foder i tætte beholdere og lad gårdejer om at bestemme om kommunen skal kontaktes.

Vi havde for nogle år siden rotter i stalden og ingen heste blev syge af at de havde været i strå foderet..

Diana Tornbjerg Hansen

www.killingelisten.dk

Sommergræs tilbydes i Jerlev(7100 vejle)
tornbjerg.dk/mark

0
0
Svar på denne tråd

Hvor der er....
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 09:35

Hvor der er dyr - heste, køer, svin, kyllinger osv - ja der er der både mus og rotter.

Oftest ser man dem jo ikke - og hvad man ikke ved......

En god kat eller rottehund kan fint tage rotter - men ellers er det da bare med at få sat nogle fælder op.

Men jeg har nu heller ikke oplevet, at hestene har taget skade af, at der har været set rotter i stalden.

Og der hvor du får dit stråfoder fra kan de jo ligeså godt (sandsynligvis) have rotter også.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Lidt panik var der
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 09:56

Lidt panisk var jeg, årh kan bare ikke snuppe tanken!

Der er kommet fælder op, og foder er kommet i bøtter!

Men godt at høre at høet godt kan bruges alligevel, og godt at høre der ikke er grund til panik Næste gang venter jeg lige et par timer før jeg opretter et indlæg, så jeg er faldet lidt ned først

0
0
Svar på denne tråd

Ulækre.....
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 10:29

Ulækre er de altså sådanne nogle ækle rotter - så jeg kan godt forstå man starter med lige at gå i det røde felt

Jeg synes rent faktisk at det er en værre tanke, at der er flere rotter i byernes kloaksystem, end ude på landet - se DET er ulækkert.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

PanikPanik...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 10:50

Hehe, jeg havde det lidt på samme måde, da jeg så en rotte i stalden.

Indkøbte giftkasser og kontaktet kommunen, som sendte en ung rottefængeren ud (angiveligt nyuddannet).

Rottefængeren beroligede mig med, at der ikke var rotter i stalden (trods synlige rottelort mm.) men indvilligede da i, at udlægge gift i kasserne.

Her et halv år efter, har jeg fundet 5 døde (voksen)rotter + 3 rotteunger.

Jeg ville også have købt smækfælder dengang, men de var udsolgt, så jeg er meget taknemmelig for mine giftkasser i dag.

(lige en lille bemærkning: rør ikke ved det, der skal i fælderne, uden at have handsker/plastikposer på hænderne, ellers kan rotterne lugte jer)

Hilsen Martin

0
0
Svar på denne tråd

Rotter
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 12:50

Godt det ikke kun er mig der kan blive en anelse hysterisk

Vi fik sådan nogen metal kasser ud igår. Er der nogen der ved om det er kasser som rotterne bliver fanget i, eller spiser de gift derinde og smutter igen og går hen og dør et andet sted?

Det eneste sted jeg kan finde spor efter den er også på høet, sidst vi havde en var det også i resten af vognen, på tæpper, gulvet, bordet mm. Det var altså ulækkert!

0
0
Svar på denne tråd

Rottekasser
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 20:40

Hvis det er rottekasser som denne:

Så spiser de giften derinde, smutter igen og går hen og dør et andet sted.

Hilsen Martin

0
0
Svar på denne tråd

Rottekasse
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 13:02

Martin: det er sådan en! Øv, så må vi jo se hvor den dukker op

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider