Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vil ikke have man rykket
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 08:34

Jeg har to ungheste som ikke vil have rykket man.


Findes der sakse som udtynder lidt ligesom en frisør har?

Eller hvad gør man? Har klippet den ene med en almindelig saks - det ser ikke så fantastisk flot ud...

0
0
Svar på denne tråd
 
 min metode er
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 08:52

Gør som du plejer.

Jeg gør det på denne måde: Tar en tot man børsteer lidt op og så rykker du ikke?

Men i stedet for at rykke så klipper du og børster det ned igen men du kan evt sende mig din mail så kan jeg filme min metode og sende det til dig.



Jane Brask Larsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 098765789
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 11:11

Jeg bruger en rykke kniv.. De skære hårene i stedet for det andet toturhalløj smiler... Plus man ikke tynder sådan i manen med sådan en...

pøj pøj med det..


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 ´1234567890
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 11:47

En anden god ide er, at lade hestene lave noget arbejde inden, for det gør huden varm, og så gør det ikke så ondt på dem. Og så brug denne til at rykke man med:



Den er nemlig ikke så hård for hesten. Og den er super go!!!



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 den her...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 14:50

den her er min bedste "investering" nogensinde!


www.valleyvet.com/ ct_detail.html?pgguid=2e87c4ad-7b6a- 11d5-a192-00b0d0204ae5


Solo comb til 250 kr, som har gjort livet letter for mig OG hestene. Jeg rykkede og klippede førhen over en uge, for at det skulle blive nogenlunde pænt.


Nu kan jeg tynde og korte manen på max ½ time. Og for første gang bliver den også pæn. :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 at rykke man
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 16:01

det er bare super træls når de ikke er til at rykke man på. men det må den så lære...

jeg plejer først at frisere dem - balsamspray i manen og så frisere jeg den helt glat og giver godbidder i mens. så tager jeg det i meget små!! totter og starter nede fra. hvergang du har taget en tot roser du giver den en godbid og holder pause. og sådan bliver du ved til den finder sig i det. det kan tage nogle dage men det er det værd.


jeg har både den kniv som de andre snakker om og en frisørsaks(½kniv½saks) det giver bare ikke det samme resultat. og det er ikke til at flette en man der er skåret eller alt for tyk.


held og lykke

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 19:42

Poivre mm:


Gør den ikke det samme som en udtynder saks?



*** Nanna ***


BILLIG (CA. 500,-!) DRESSURSADEL SØGES!

SMAL BOM - 16,5-17"!

0
0
Svar på denne tråd
 
 sakse--
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 20:20

jeg bruger altid udtyndingssaksene til hestenes maner.

Jeg har dem endda i shoppen ;)


Rideudstyrsbutik i Taulov + på nettet

Happy-horse- Alt til super priser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg klipper :)
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 21:35

Jeg bruger en saks og klipper skråt op i manen. Det ser pænt og naturligt ud. Hvis jeg skal tynde ud i manen tager jeg en klipper og barberer en passende mængde hår væk inde under manen. Hvis man holder det ved lige, kan det faktisk næsten ikke ses når hesten er flettet osv. Ellers kan man jo barbere hele manen af hesten, se DET er nydeligt, ingen hår der stritter eller stikker ud :)


Når man river man på hesten, ja, så river man faktisk hårene ud af "hovedbunden" på hesten. Jeg kan godt forstå at mange heste ikke vil stå model til det. Hvis man kigger efter, eller har erfaring med at rykke hale (Mange millitary og "hunter" heste i USA har rykket hale), så bløder det faktisk også.


/Lene


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke lade være at tænke....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 22:48

Hvem af jer ville synes at det er sjovt at få håret rykket af?


Vi skriver 2011, der må da findes en smertefri løsning!




Bedste ønsker
Fra
Lone


RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd
 
 rykke man
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 05:54

Jeg har osse en af den slags der absolut ikke synes det er morsomt. Men samtidig er han udstyret med man nok til at kunne gøre vores belgier konkurrence -havde det dog i det mindste osse været tilfældet for halen, men nej


Jeg har været ganske upædagogisk og har ganske enkelt fikseret hesten og så er der blevet rykket MEGET små totter af gangen + ros for at stå pænt.

Han synes stadig ikke det er fedt, men nøjes i dag med at slå lidt med hovedet.


Jeg synes bestemt ikke det er rart at rykke man på en hest der synes det er så slemt. Men fælles for knive, sakse osv, er at manen altså ikke tyndes ud men bare gøres kortere.

ja, man kunne klippe en stribe på undersiden -det hjælper bare ikke meget med en man der falder til begge sider og næsten stritter når den er tilpas længde


Og med den man han holder sig, så er udtynding altså en nødvendighed.


Lone -hvis du kender smertefri metoder til udtynding, så kom gerne med dem. Jeg har ikke fundet dem endnu.

I øvrigt kender jeg faktisk en del heste der synes det er ganske fantastisk at få rykket man. Vores belgierhoppe nyder manrykningen ligeså meget som at blive gnubbet godt på halsen under børstning



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 suk........................!
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 08:54

Hvor længe endnu skal vores dejlige heste lide for vores idiotiske skønhedsidaler!?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 09:48

Jeg har den samme Poivre henviser til.

Købt hos Hööks.

Den er udemærket og det gør ikke ondt på hesten.


Annemarie mor til:

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09


Velholdt wintec 500 dressur sælges. u/cair.




"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Solocomb
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 10:24

Jeg bruger en Solocomb:


www.hooks.dk/ product.aspx?productid=720086



Hvis den anvendes korrekt ser det ud som om, at manen er rykket :-)



Mange hilsner fra


Lise Andersen


Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 10:40

har også en af de der folde "knive", og hvis det gøres rigtigt er det jo faktisk det samme som at rykke man.. man tager bare en tot, børster op, og skærer de resterende hår relativt højt oppe.. jeg kan ikke se dem stritte, heller ikke selvom jeg fletter. men hvis hesten har meget strid/tyk man kan man nok godt.. men det er en super metode til min smukke totte-pige med tyndt hår ihvertfald :) hun ser så lækker ud lige nu efter en tur med den der.


"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.


"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mankniv...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 12:32

Pullepedal, hvis du ikke kan få det pænt med en mankniv, er det fordi du gør det forkert;)


Du skal gøre præcis som ved traditionel rykning - bare minus rykningen:)


1) Tag en tynd tot af det længste hår


2) Toupér op


3) Skær med kniven


Skal manen være tyndere, skærer man naturligvis højt. Hvis man vil bevare tykkelsen skærer man lavt...


Så jeg vil nu påstå, at man kan få et endnu flottere resultat ved brug af mankniv end ved traditionel rykning.


-og så har man ikke påført sin hest smerte - hvilket må være det aller bedste:)


Med venlig hilsen


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Verdens Bedste
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 14:51

Mantrimmer er denne SoloComb ( Hööks har den blandt andet ).



Jeg har en "gammel" dreng på 19 år der hader at få rykket man, men efter jeg har købt SoloComb har jeg ikke haft problemer med ham.



Hilsen Pia.


Billede

Sådan ser den ud.


0
0
Svar på denne tråd
 
 solocomb
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 15:33

Men ligesom kniven så tynder solocomb jo ikke ud. Men kan self skære/klippe totter af temmeligt kort, men håret er der stadig, og manen er sålede ikke blevet tyndere. Nu er der så bare hår der er kortere end resten af manen.


Ang blødning som en anden nævner, så har jeg osse oplevet enkelte heste der bløder efter manrykning. Her har jeg så valgt at klippe istedet, men de har så osse alle haft en ret tynd man.


Sagen er jo den at hesten skal flettes til stævner, og det kræver at manen ikke bliver voldsomt tyk. Ellers havde jeg såmænd blot skåret eller klippet den


Og kan se at TS osse står med en hest med ret tyk man.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 17:03

solokit sættet



www.sologroom.com/solokits.html


se deres side for demo


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 18:38

kunne ikke være mere enig med Michelle W...

Jeg har dog aldrig(7,9,13) oplevet en hest der begyndte at bløde af at få rykket man...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker mange gange
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 18:08

for alle jeres indlæg! Så kan jeg da prøve at ordne manen på de to unge så de kan flettes pæne - den skal til kåring...så det kunne være ret dejligt med en man der kan flettes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 21:45

den nemme metode.


Jeg bruger trimmeren , lige dele af manen, på hver side, ryger af. Så er den til at flette, jeg får ikke ondt i mine fingre samt, der er ikke nogle små irreterende hår der stritter....


Er manen blevet for lang, så klipper jeg op i den med en saks.


Nemt og bekvemt for alle.


Mvh. Lotte.



Bedækning ved

Svalebo´s Felix (homozygot pinto)

Sepstrups Casanova (PSA/welsh)

Sepstrups Clinton (welsh) og

Fronbach Hello Casanova (welsh)

i 2011.




stald topaze

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine kan
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 00:32

bestemt heller ikke lide det, så de bliver kun ordnet en gang om året når de er bedøvet når de alligevel har tandlæge


Trækker den meget kort så holder det faktisk rigtig længe...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider