Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

At have et føl..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 17:41

Hvad koster det jer om måneden at have et føl der er omkring et år gammelt? kan den klare sig i en løsdrift med nogle kammerater? (selvfølgelig med opsyn).. Er nemlig ved at overveje at købe en baby hest ;)

Ida Steen og Vikjærsvangs Minelli :)
Passier Grand Gilbert m. Flair System fra 1999 m. dybt sæde
Brun
8.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 20:07

prisen er den samme uanset alder, plag foder, wrap smed osv.har selv købt plag, også til løstdrift, men som hingst må han gå alene, men i samme stald og indhegning på de andres fold

hilsen winni

ja det er så mig, med det tossede muldyr.

2 danske varmblodsheste, et lille hingsteføl, og en shar pei og en gravhund

0
0
Svar på denne tråd

Samme som stor hest
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:36

Min plag på 2 år koster mig små 3000 kr. om måneden i opstaldning alt incl.

Det er samme pris som jeg betaler for ridehesten, så der er der ingen forskel.

Jeg har valgt at have den opstaldet sammen sted, da det er meget nemmere for mig, at hun også er der, og desuden er det verdens bedste sted, hvor hun får de helt optimale forhold, hvilket jeg sætter stor pris på.

Så det er ikke billigere at have de unge i forhold til en ridehest.

Selvfølgelig kan du havde den opstaldet et sted uden faciliteter, men i foder, dyrelæge, ormekur, smed osv. Så kræver den præcis lige så meget som en ridehest.

Så man skal ikke købe dem når de er små, fordi det er en billig løsning. Min plag kommer til at koste mig rigtig mange penge inden hun er rideklar. Havde jeg sparet de penge op i stedet kunne jeg har fået en rigtig fin og dyr ridehest til den tid. TIl gengæld giver det mig så meget at selv kunne være med til at præge hende, og lære hende de ting hun skal lære. Så jeg har ikke et sekundt fortrudt at jeg har købt hende som 1 års.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

plag i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 08:28

Vi har vores plage i løsdrift, det fungerer rigtig fint, dog har vi mulighed for at sætte dem på boks hvis vejret er meget dårligt eller der skal smed osv.

Jeg foretrækker at plage har en stor boks, eller er i løsdrift - at de har wrap adlibitum, får ordentligt plagfoder afstemt efter alder, samt med de rette tilskud.

at de er i hænder hverdag, kan trækkes og løfteben - samt at ejer kommer så meget som muligt

vi tager plage i pension og det er nøjagtig samme pris som til ridbare heste

så i min verden spare du ikke, men får en masse dejlige oplevelser med din heste, allerede inde du kommer på ryggen - samt er du med til at præge din kommende hest i den retning du gerne vil.

Du skal være klar over at det til tider kan være et stort arbejde og meget bekymrende at være plagejer.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Mit hestehold
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 09:35

koster mig sammenlagt i omegnen af 4000/mdr for 4 muler.

De står hjemme, der er tale om en shetter på 2, en lille varmblod på 2, en 2'er pony på 4 og en stor 1'er på 10.

Af de 4000kr er de 1000kr ren foldleje - og hvis jeg skal dele udgifterne ud på de 4 heste efter forbrug - strøelse og foder så ser det således ud:

Shetteren er langt billigst, spiser ikke for ret meget pr måned og står i en lille boks.

2'eren og 1'eren står i nogenlunde lige store bokse og forbruger ca det samme i strøelse samt får relativt ens mængder foder.

Varmbloden som jo altså så er 2 er LANGT den dyreste - jeg bruger dobbelt så meget strøelse på ham som på de to andre og han spiser noget der ligner 1/3 mere.

Så for mit vedkommende har jeg både en plag der er billigere end "ridehestene" og en som er væsentligt dyrere

Hvis jeg nu opstaldede dem ude ville den store pony og varmbloden typisk koste det samme mens jeg ville slippe måske 100 - 200kr biligere for de to "små".

I øvrigt ville mine 4 heste i øvrigt koste mig i omegnen af 10.000,- pr måned med de opstaldningspriser jeg gav da jeg havde min "gamle" pony opstaldet ude

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Skøn palominoplag sælges

Massage (Human) tilbydes på Lolland - kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

min...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 12:48

mit føl har kostet mig præcis det samme som min ridehest - hele vejen igennem. :) Dog er de ofte lidt dyrere i foder - og evt. gærkultur, da mange føl døjer med diarre.

Løsdrift - ja, det er jo lidt det samme som på folden, så der gælder det altid: De skal være "gode venner". Mit føl fik mange tæsk i løsdriften, og hun havde masser af bare pletter, fordi hun blev bidt, hævet efter spark, etc.

Men ligesom på en alm. fold - skal der være GOD plads, ikke muligheder for at trænge føllet op i en krog, og en harmonisk flok.

At de så er endnu hårdere ved hinanden i en løsdrift - ja.. For der vil de jo slås om foder/hø. Min 13-års ændrede sig i løsdrift (2 år), fordi hun dels aldrig kunne slippe for de andre heste, og dels fordi hun skulle have mest muligt hø, og de andre helst ingenting!

Nu hvor hun er i boks igen, har jeg fået min hest tilbage. Nu bider, sparker og jagter hun IKKE de andre mere. Var ellers bange for, hun ville føre det med sig.

0
0
Svar på denne tråd

føl....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 22:59

Som de andre skriver koster et føl nok næsten det samme som en ridehest. Den skal også have besøg af beslagsmeden, have ormekur, vaccineres, hø, foder og er den opstaldet ude er der nok ikke den store forskel på om det er et føl eller en voksen hest. Foder til den kan godt være lidt dyrer. Min får foder til føl/plage. Er det et hingsteføl skal den jo nok kastereres der kan prisen variere alt efter hvor i landet du bor.

Hilsen

Lonni

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider