Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spat og dårligt humør
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 18:57

Hej Alle.

Jeg har før beskrevet problemet med min pony her på HN. Hun har spat i venstre bagben, og er i behandling med binyrebarkhormon. Vi skal have 3 behandling i morgen og forhåbentlig også den sidste. Men hun har længe været i rigtig dårligt humør. Hun er ellers en meget kælen pony, men er nu hovedsky og tvivler på os, dyrlægen mener hun er frustreret over ikke at blive brugt, men hun er i hænder hver dag og bliver pudset og nusset om. Jeg er jo bekymret for hun viste sine smerter fra ben ved at bukke og ville smide os af, og jeg er bekymret for om hun overhoved bliver hest igen. Dyrlægen siger 40 %, men jeg vil nok altid bekymret for om hun har ondt og om det er et godt heste liv.

Nogle her med erfaringer med lettere deprimeret hest????

Hilsen Sine

Jeg hedder Sarah,

min pony er en Connemara,

den hedder Clara.

0
0
Svar på denne tråd

et svar
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 13:26

Jeg forstår godt at du er bekymret for heste der har smerter gennem længere tid kan godt blive deprimerede eller ændre humør - men det kan nogle heste også gøre hvis de ikke "laver noget".. så det er ikke nemt at sige..

Men der er mange spørgsmål..

Er din hest halt på fold (en halt hest har smerter)?

Nu kender jeg ikke til den behandling din hest får, men jeg mener da at have hørt at spat heste skal holdes i gang med skridtarbejde mens sygdommen er aktiv - hvad siger din dyrlæge til det??

Hvad med alternativt arbejde - som klikker eller target træning - det har hjulpet mange heste når de har stået skadede..

Held og lykke med din hest - jeg håber at den kommer sig både mht depresionen og spatén

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 16:20

Tja, min hoppe havde også spat. Svær spat viste det sig.

I perioder var hun pludselig meget vågen, hovedsky bla., hvilket jeg kunne kæde sammen med hendes smerter.

Vi valgte at få hende aflivet, da vi i starten af vinteren mærkede at hendes humør/temperament var ved at ændre sig igen.

Men som en anden skriver, kan heste der er vant til at være i arbejde også ændre humør, hvis de pludselig intet laver.

Mvh

Janni

LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. KUN TIL VALLAK. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider