Jeg forstår godt at du er bekymret for heste der har smerter gennem længere tid kan godt blive deprimerede eller ændre humør - men det kan nogle heste også gøre hvis de ikke "laver noget".. så det er ikke nemt at sige..
Men der er mange spørgsmål..
Er din hest halt på fold (en halt hest har smerter)?
Nu kender jeg ikke til den behandling din hest får, men jeg mener da at have hørt at spat heste skal holdes i gang med skridtarbejde mens sygdommen er aktiv - hvad siger din dyrlæge til det??
Hvad med alternativt arbejde - som klikker eller target træning - det har hjulpet mange heste når de har stået skadede..
Held og lykke med din hest - jeg håber at den kommer sig både mht depresionen og spatén