Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Headshaker ved fodring...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 22:32

Hej..

Det er mit meget bekymrede jeg der er nødt til at spørge jer ang. head shaking da jeg intet kender til det.

Jeg tror i mit sind og håber at min unghest har en dårlig unode for hun gør det absolut ikke på andre tidspunkter.

Men når vi fodrer og ind til vi kommer med maden, så gør hun det i meget stor grad, og det bekymrer os, og om det er noget der er under udvikling, eller igen om det bare er en dårlig vane..

Hvordan opstår det?

Så vidt jeg har læst mig til er det lys påvirkninger, eller nerver hist og pist der tricker shaking syndromet, og det kan da ikke ha noget med sådan noget at gøre at hun shaker omkring fodring, men jeg er blank... Derfor må jeg benytte mig af jer i første omgang...


Hilsen Sanne

Med Rebekka & Ice ( Og Sulle altid i mit hjerte!)



R.I.P Suleika 27/05-1980 - 10/12-2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 23:09

Det er ikke fordi jeg selv har erfaring med headshake - jeg ved kun det som jeg har læst i tråde herinde, og kender nogle, der har fået godt styr på deres headshakende hest.


Men hvis det udelukkende er ved fodring i oplever at den slår så voldsomt med hovedet (og altså ikke når du f.eks. rider på den, eller i andre situationer, der ikke har med fodring at gøre), så tror jeg det er fordi den er MEGET ivrig efter at få dens mad. ;-)



Hilsen LouiseN


Langsomt er hurtigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder mest som en dårlig vane.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 08:14

Prøv at flytte boks, så hun bliver fodret først eller opsæt foderautomater, så alle får samtidigt og der opnås minimal uro ved fodring (dyr løsning dog).


Eller måske kan hun få lidt gulerødder inden fodervognen kommer? Altså bare som et eksperiment, hvis hun nu er sulten og lidt gulerødder (eller roepiller eller hvad I nu kan finde på) lidt kan beskæftige hende lige inden maden kommer?


Venlig hilsen Camilla


Kursus med Horsebackteam d. 10. april kl. 8-16:30,
(afholdes i 4000 Roskilde).


Lær mere om hestens ryg, træning, genoptræning

samt balance, træning og opstilling hos rytteren.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider