Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skraber ved leddet
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 08:13

Har en unghest der skraber ved leddet så hendes forhove bliver slidt i tåen. Er der noget at gøre? det er mens jeg ordner boksene da hun bliver utålmodig og vil ind. Smeden kommer i denne uge og kigger på det

0
0
Svar på denne tråd

Lav om på hendes adfærd
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:14

Skæld ud når hun skraber og ros når hun ikke gør det.

Ellers må du nok lave lidt om på din rutine, så du måske ordner boksen, men ikke lukker dem ind lige efter du har ordnet dem. På den måde kan du måske bryde hendes mønster.

Min plag har skrabet rigtig meget når hun spiste, men det har jeg få vænnet hende af med ved skæld ud når hun skrabede og bakke hende og masser af ros når hun ikke skraber.

Det tog ca. en halv time, så havde hun fanget det, og nu står hun pænt og spiser.

Held og lykke med det.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Vil prøve
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:32

Det er jo lidt som et ur, de ved hvornår de ca kommer ind og står så og venter.Men lidt irriterende er det nu mest for hovene, inde er det ikke noget problem

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:37

Min vallak væver næsten når han ved det er tid til at komme ind. Noget han begyndt på for 2 år siden, da jeg måtte aflive hans elskede foldkamerat. Han går sammen med andre heste, men har siden Sabrina blev aflivet vadet rundt.

Han går i en oval cirkel når tiden nærmer sig til indluk. Rundt og rundt og rundt. Rimelig stor cirkel.

Jeg veksler lidt i hvornår han lukkes ind. Det hjælper nogle dage.

Hvad med at give dem en lille tot hø/wrap/halm når du begynder at ordne stalden. Så gnasker de på det indtil du lukker ind :)?

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

giv den....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 13:08

Giv den lidt hø derude imens, så vil jeg næsten vædde med, den ikke gør det. :) Min plag skraber og sparker på boksen, men får hun lidt hø, er hun rigeligt optaget.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider