Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foderplanshjælp !
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:38

Hej alle.

Nu har jeg sidet i over en time for at finde ud af hvad min kommende nye ponyhest skal have...


Jeg har fået mig en sød pony.

Hun er rød med stort R, hoppe med stort H. ;-)


Hun er springpony men har stået stille vinteren over og er virkelig ikke pæn at se på mere.

Hun er ca. 145stg, vejer måske 50-100kg. for lidt (svært at bedømme) Har rigligt energi i hovedet og mangler sindsygt mange muskler!



Så lige nu søger jeg;


Noget der feder

Noget der er godt for benene

Noget UDEN mere energi

Noget der smager, dufter og ser godt ud

Noget der hjælper på musklerne


Hun er slet ikke i form, buer nærmest nedad i ryggen og man kan se antydningen af hoftebenene... :-(


Hun får/skal ha 10kg. wrap og hø dagligt.


Hvad ville I mene?


Jeg er måske inde på noget cool mix fra eggersman, Lucerne med olie fra ??? og noget mash fra hippolyt.

En glimrende kur, jeg havde succes med, med min gamle springer.


Louise


Mor til Emma i 14/02-06 og Christoffer 24/12-02.


Hair Extensions tilbydes i Slagelse - www.ljhairdesign.dk


Snart med smukke Gando og Cameroo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:38

Glemte lige at skrive, at prisen også har noget at sige, så billigt men godt! :-D


Mor til Emma i 14/02-06 og Christoffer 24/12-02.


Hair Extensions tilbydes i Slagelse - www.ljhairdesign.dk


Snart med smukke Gando og Cameroo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cool mix
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:43

Jeg har en ox som er svær at holde sul på,men det er lykkedes mig at holde ham pæn med cool mix fra Spillers og så får han majs flager (ligner cornflakes) sammen med og masser af wrap


Han er i tilridning så når han får nogle flere muskler så bliver han forhåbentlig en lækkermås at se på


Og cool mixen hjælper også på hans "røde hidsighed"


Ejer af:


Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja præcis
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:45

ja, min gamle springer var også noget araberblanding af en art og hun var sørme også rødhåret :-)

Det hjalp også på hende med cool mix... og lucerne og motion hehe


Mor til Emma i 14/02-06 og Christoffer 24/12-02.


Hair Extensions tilbydes i Slagelse - www.ljhairdesign.dk


Snart med smukke Gando og Cameroo

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:46

Cool mix fra Spillers koster 165 kr for 20 kg.. Mener den er billigere fra Eggersmann,men er ikke sikker..

Majs flagerne er ikke så dyre,kan ikke huske den nøjagtige pris og det er vist også 20 kg sæk...


Ejer af:


Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 08:22

Linamix er super godt til heste, der skal tage på. Det gør ikke hesten skør i hovedet. Derudover skal den selvfølgelig have vitaminer/mineraler samt hø eller wrap.

En af hestene i "min" stald er blevet for tynd, den er nu på denne foderplan, og det ser ud til at virke rigtig fint.



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX





Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 08:55

´Billigt og rigtig godt er Horselux. Jeg ville vælge enten easy eller plus. Og så tilsæt Linamix ved siden af, indtil den har fået huld.


Easy: www.miljoefoder.dk/278-273-easy.htm

Plus: www.miljoefoder.dk/277-273-plus.htm

Linamix: www.equifirst.eu/afbeeldingen/File/ Linamix%20DK08.pdf


I vores stald fodre vi med St. hippolyt naturmüsli, hvilket heller ikke er en af de dyreste produkter, da det skal udfodres i små mængder og er til at betale. Vi er fuldt ud tilfredse med foderet og hestene fungerer super på det! Det er heller ikke tilsat havre, så rigtig godt til heste med for meget energi. Og så kan man jo supplere med havre hvis det bliver nødvendigt.


Naturmüsli: www.hippolyt.dk/?DK/Produkter/Hest/ Foder/Basisfoder.aspx


Desuden tænker jeg at det kunne være en ide at få taget en blodprøve fra din hoppe, for at se om hun har hormonel ubalance.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider