Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Prognose efter operation af OCD m.m.
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 18:41

For at gøre sagen kort så er Parimia blevet opereret for OCD i begge baghaser, som 9 måneders, og på de seneste røntgenbilleder ser man to hak (små) i knoglen hvor ocd'en er fjernet i den ene has, og det er ifølge dyrlægen ikke normalt.

Han nævnte at ledet måske kunne blive irriteret når hun skal i arbejde, men det var ikke sikkert, og jeg tænker så om man kan gøre noget for at afhjælpe det?

Tænker om man kan give et tilskud af MSM, glucosamin, cortaflex eller andet eller er det rent spild af penge på sådan en sag??

Fortæl gerne om jeres erfaringer...

Manuela - nu med ny hest

0
0
Svar på denne tråd

Var det en
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 20:04

frygtelig dyr pris du betalte for plagen ?

Vh janni

0
0
Svar på denne tråd

janni..
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 20:42
Hvad har det med sagen at gøre?
Men nej det var en middel pris...

Manuela - nu med ny hest

0
0
Svar på denne tråd

operation
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 20:55

Jeg har lige fået opereret mi 10 mdr. føl for OCD i bb haser. Han får på dyrlægens anbefaling cortavet, samt ekstra kobber.

Jeg ved dog ikke om man kan give det med "tilbagevirkende" kraft og hvad det evt. har af effekt på nuværende tidspunkt. Min dyrlæge understregede, at det var vigtigt at min fik det i den ophelene fase, hvor leddet jo skal komme sig igen.

0
0
Svar på denne tråd

Okay jeg
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 21:04

tror så ikke på det med tilskud; pas din plag godt når den nu stadig vokser og hold øje med hvornår den er klar til at blive taget i arbejde.

Jeg tror så ikke på at plage skal tildeles alle mulige tilskud for at fungere som voksne; hvis ikke de dur - så var de bare ikke gode nok

Vh Janni

0
0
Svar på denne tråd

tilskud...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 21:14
Det var nu heller ikk før hun skal i arbejde jeg ville give det tilskud, men søgte mere efter hvad andre har af erfaringer m tilskud efter sådan en operation...
Måske jeg skulle tage en snak med den dyrlæge der har fjernet ocden...

Manuela - nu med ny hest

0
0
Svar på denne tråd

Normal fodring
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 06:52

Vi har fået opereret en enkelt 1½-års plag. Han blev efterfølgende fodret normalt, og ved røntgen som 4-års kunne man ikke se hvilken has der havde været opereret.

Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget, andet end bede til at det ingen betydning får.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider