|
|
| Back on track |
| Forfatter:  |
Kristine-hj |
| Dato:  |
21-03-2011 16:44 |
|
Jeg har netop lige anskaffet mig et netdækken fra back on track, og der står jo at der skal være en tilvænningsperiode, men jeg er ikke hos hesten 3-4 timer hver dag, så jeg ville hører om nogen ved hvor vigtig denne tilvænningsperiode er, og om der vil ske noget ved at ligge det på hele natten uden tilvænning inden? Venlig hilsen Kristine
Venlig hilsen Kristine Der er ikke noget bedre end at have sin hest som ven og følgesven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilvænning |
|
|
Min hest har ofte stået med staldgamascherne natten over uden nogen form for tilvænning. Det har han ikke taget skade af (tværtimod)  Tror nok det er af hensyn til sundhedsmyndighederne, at de skal skrive det der med tilvænning osv. Det samme er tilfældet med magnetprodukter. Dem har jeg også brugt i døgndrift uden noget form for tilvænning, og med godt resultat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
Frk Arthur |
21-03-2011 17:14 |
|
Nu har jeg ikke prøvet BOT produkter på en hest, men har prøvet det på egen krop så måske det er lidt relevant alligevel. De første gange jeg brugte BOT fik jeg hurtigt(i løbet af 2-4 timer) sådan en trykkende/spændt ubehagelig smerte af at have produktet på og jeg kunne tydeligt mærke en øget blodgennemstrømning og varme, hvilket faktisk var ret ubehageligt. I løbet af ca 10 dage trappede jeg roligt op til at kunne have BOT på en hel nat. De første 2-3 nætter vågnede jeg op om morgenen med den smertelignede følelse. Derefter føltes det helt fint og det var ingen smerte/ubehag efter en hel nats brug.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu får jeg godt nok .... |
|
|
... dårlig samvittighed  Skulle da vist ha' prøvet det på mig selv først 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Back on track |
Kristine-hj |
21-03-2011 17:28 |
|
Okay så må jeg forsøge om det ikke er muligt med tilvænning på en eller anden måde 
Venlig hilsen Kristine Der er ikke noget bedre end at have sin hest som ven og følgesven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Back on track |
Kristine-hj |
21-03-2011 17:31 |
|
Nå jeg kunne lige læse mig frem til at tilvænningsperioden skal strække sig over 2-3 dage i maks 2-4 timer så mon ikke jeg kan finde en løsning når det ikke drejer sig om flere dage. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| start op i weekende. |
inger christensen |
21-03-2011 19:56 |
|
Jeg lægger rygvarmeren på hesten en times tid før jeg skal ride den. Nakkevarmeren rider jeg med. Jeg har selv to t-shirt, som bruges om natten og har lige købt en hals/nakke varmer til mig selv. Jeg er meget glad for produkterne og kan mærke tydelig forskel på mine heste, da jeg begyndte at bruge produkterne på dem.
IMC Emdegårds amira søger nyt hjem
PER VOGNMAND 20285450 tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten. matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Netop som |
|
|
Frk. athur fortæller, har jeg haft en kunde som fortalye mig det samme. Og hun mærker tydeligt når hun ikke har hendes knæ bandager på. Hun lider af gigt. Så det er da helt sikkert noget man skal være opmærksom på, fordi der sker jo en reaktion i kroppen, når man bruger det. Hos nogen er det mere end hos andre, vel og mærke  MVH Ann Chanett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest |
|
|
reagerede voldsomt i starten, så jeg anbefaler laaang tilvænning.
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannej |
|
|
Hvordan reagerede din hest voldsomt?
Ditte Katrine Oksen med Santino Row Uddannet jordbrugsteknolog med speciale i heste Foderrådgivning Ormestrategi Avlsrådgivning Stalddesign 40459671 / dkoksen@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stiv i halsen |
|
|
Min hest er en gammel dreng på snart 21 år. Han kræver lidt mere opvarmning, men er ellers rigtig fint gående. Han er dog noget stiv i sin hals, og kan have svært ved at bøje sig ordentligt i dressuren. Tror I at et Back on Track dækken med hals ville kunne hjælp ham lidt her?
Vh Maria Nu med et stk. barfodshest i løsdrift Og min lille Ballerina baby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brug 3-6 dage |
|
|
Jeg har lige købt BOT bandageunderlag til min hest, da han står med en mindre overbelastning i et forben. Jeg havde samme mening som så mange af jer andre, at det da bare var lægge dem på - hey, hvad skade skulle de kunne lave? Heldigvis valgte jeg at følge anvisningen og lagde dem på over to timer den første dag, og da jeg tog dem af, var hans ben meget hævede!!! Han havde som sagt kun stået med dem i to timer, så vær varsom, de har en meget stor effekt!!! Efter en uge fik han dem på natten over, og nu er der ingen hævelse - de er super gode, og jeg er meget imponeret. Men følg anvisningen - der er god grund til det. Held og lykke med dækkenet:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Galle i bagben |
|
|
En hest med galle i bagbenene ville den ikke også ha rigtig godt af at stå med BOT natten over efter tilvæning? Det er jeg i hvert fald selv helt sikker på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilvænning |
|
|
Hejsa Som andre siger er tilvænningsperioden faktisk vigtig. Nogen kan godt bare springe ud i det mens andre skal have en længere tilvænning end der anbefales. Jeg har selv været rigtig mistroisk omkring hvorvidt det nu også havde den store virkning, men har da endelig taget mig sammen og købt boxershorts fra BOT til mine hofter hvor jeg lider af slidgigt, og sikke en virkning jeg kunne mærke især efter den første uges brug. de første par dage havde jeg dem dog kun på et par timer, det blev simpelthen for ubehagelig i længere tid. Jeg har tidligere brugt horseguards ceramic bandageunderlag, bpde i stald og under ridning og her har jeg kunnet se at har jeg ikke givet hesten tid nok til at vænne sig så reagerede den voldsomt på bandagen. De reaktioner jeg især har oplevet er at hesten står og sparker kraftigt med benene, hvilket jo ikke er optimalt hvis man står med en hest med en skade i benene. En hest med galle ville ikke tage skade af at stå med bot om natten, men den ville også reagere rigtig positivt på almene bandager/staldgamacher, det gjorde i hvert fald en stor forskel da vores ene hest stod med meget galle i bagbenene under et træningsophold. Mvh Mie
RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011 nu med ox araberne Miss Jay og Dagirr samt Dagirrs søn Bailey. Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2011, se præs for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Jeg har også brugt BoT på mig selv og siger det samme omkring tilvænning. Det, jeg oplever er, at hvis der ikke er noget i vejen, kan jeg bruge dem næsten uden at mærke noget - måske lidt let summen. Men er der noget galt, så er de altså ikke rare at have på Det hjælper at bruge dem, men de første 2-3 par dage.. Uha, ikke for længe ad gangen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Back on Track |
|
|
Vedr brug af Back on Track, er det rigtigt som de fleste af Jer er inde på, at tilvænning kan være rigtig vigtig. Pga af den øgede blodcirkulation der opstår, kan der nemlig opstå smerter. Det er ikke alle der oplever det, men nogen gør, og da man ikke kan vide hos hvem smerterne opstår, anbefales det alle at starte stille op, og over en uge øge det til at man har Back on Track på 8 timer ad gangen. Det man desuden skal være opmærksom på, er at bruger man BOT 8 timer hver dag, skal man efter 2-3 ugers brug, skal holde en uges pause. Der er fordi der så ikke sker en tilvænning til BOT, som der feks gør med medicin. Ligeledes skal man være opmærksom på, at jo mere varme den der har BOT på producerer, desto større er effekten. Kan det ikke være anderledes end, at man bruger det om natten, må det være sådan. Men den største effekt er opstår, når man er aktiv. Dvs f eks bruge netdækkenet under et dækken i folden. Bruge ridegamacher når man rider, eller sadelunderlag når man rider osv. Er der ellers spørgsmål, er man altid velkommen til at sende en mail, eller ringe.
www.bot-shop.dk Alt i Back on Track. Bedste priser, samt prisgaranti. Fragtfrit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| seneskade |
|
|
Min hest har fået en seneskade. og jeg er blevet anbefalet at bruge BOT gamascher, men jeg har et par spørgsmål. Må de have dem på mere end 8 timer?? Når de har haft en pause på 1 uge, må man så putte dem direkte på igen, eller skal de vendes til det igen? Mvh Katrine
Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!
Springsadel købes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et lille sidespørgsmål |
|
|
til jer der har erfaring med det, tror I at det kan være en fordel at bruge bot bandager et par timer om dagen til en shetlænder med lidt begyndende forfangenhed???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|