Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvornår giver I ormekur?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 02:07

Ja hvornår giver I ormekur?

Vi har lukket den ene halvdel og folden af, så det kan få lidt "ormefri" .. Når vi så giver ormekur, så lader vi hestene gå på samme fold et døgn eller to efter kuren .- og så over på ny og "ren" fold ... eller hvordan? Skal de på ren fold lige efter kuren? Bliver pludselig i tvivl ...

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

hvornår heste skal have
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 11:51

ormekur.

det skal de når dyrelægen, har taget ormeprøve og der er fundet orm.ellers ikke

0
0
Svar på denne tråd

når gødniungs...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 14:19

vi giver ormekur når gødningsprøven viser der er brug for en, det plejer at være vinter og sommer vi tjekker, eller efter behov, hvis en af hestene ændre form el.lign.

De kommer på samme fold når de har fået ormekur, vores dyrlæge mener ikke det er noget problem, med mindre der er meget orm ved flere af hestene.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Min får..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 14:27

når dyrlægen har påvist orm i en gødningsprøve.. Men herligt nok har de ikke kunnet finde orm de sidste 2½ år ;-)

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 15:13

Jeg får tjekket min pony forår og efterår via gødningsprøve, og efter hvor meget der er at finde, får han så en ormekur.

Vi skal faktisk have foretaget en bredspektrat gødningsprøve, med dyrkning af ALT her først/midt i April, da vi mistænker at der er orm.

Grunden til vi venter til April, er at dyrlægen anbefalede det, da orm er rigtige gode til at lægge i dvale, og så vil svarene på gødningsprøven snyde. De vågner op af dvale omkring April.

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

ormekur
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 15:32

det bedste er at få lavet gødningsprøver forår og efterår, og så giver man kun kur hvis der er orm.

der er undersøgelser der viser det er dumt at skifte fold i forbindelse med ormekur. jeg kan huske grunden er at efter du har givet ormekur så er der kun de recistente orm tilbage og dem vil du så isolere på den "nye,rene" fold og så har du problemet med at der kun er recistente orm på den nye fold, og stadig ikke recictente og recictente på den fold de normalt går på. altså lad være med at skifte fold, det gør det kun værre med spredning af orm der ikke kan slåes ihjel!

jeg syntes der er meget godt at læse om det på Equilab`s hjemmeside. der står også hvad tidspunkt der er bedst at tjekke på (bla. ormene går i dvale om vinteren og en prøve her kan være misvisende og en ormekur kan være farlig at give da ormene vågner og bryder ud gennem tarmvæggen)

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 16:29

Okay det glemte jeg så at skrive .- vi tager gødningsprøver før der evt. gives kur

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 16:35

Vi plejer at gøre det i forbindelse med ud-/indbindning.

I år regner jeg med at jeg tager fra til prøver i Maj, det passer med at vores hoppe skal fole ca. 1 mdr efter. Og så bliver de tjekket igen i okt.

De sidste mange år har det kun været nødvendigt med kur til føl/plagene og sidste år var det kun hingsteplagen som havde været i byen og var blevet "smittet", de øvrige hjemme havde ikke behov.

Jeg holder så sommerfolden ren fra helst efteråret, eller senest fra dec. mdr og så kommer de normalt ikke derud før efter første slet, men det kommer nok til at knibe i år, græs er vist ikke det vi har mest af i år. Så de kommer nok på sommerfolden før slet og så må vi se hvordan vi holder lidt på græsset hele sommeren.

Håber på en kur fri sommer...

Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.

Købes: PC, mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

Lille hus sælges, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider