Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kiropraktik.. låst..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 10:51

Min hest har efter fald på fold låst lænden og træningen er baseret på terræn med hviledage imellem..iflg aftale m dyrlægen..

Og det virker..

Tænker at få Rikke Lee ud til ham og udøve kiropraktik på ham så han nemmere kommer igennem forløbet.., jeg har hørt så meget godt om hende og vi har hilst på hende.

Har nogen erfaring fra lignende skade og behandling hører jeg gerne mere

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 11:00

Hejsa


Min store vallak lavede i 2010 det samme som din hest. Jeg valgte at få osteopat på ham. Det tog 3 behandlinger og så var han helt frisk igen


Sværger mere til osteopat end til kiropraktik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takk..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 11:29

Dejligt at høre Hvem brugte du ?

Han har fået akupunktur 1 gang som satte lidt gang i processen..

af dyrlægen (forrige)..og derfra træningstip til at bygge op igen, men vil ham det godt og tror det vil hjælpe ham nemmere på vej..


Har hørt godt om Cecilie Stadtler og Anni Seeger ? som begge bor i nærheden af Midtsjælland..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 11:33

Jeg bruger en fra Norge der hedder Hanne Eriksen, hun er helt fantastisk dygtig og udfører ligeledes akupunktur hver gang hun er færdig med osteopati på hesten.


Jeg føler mig 100 % tryg ved hendes behandlinger og jeg kan se at min store dreng nyder utroligt godt af det. Han var låst i både bækken, lænd, nakke, skulder og hals


Det fik hun løst op efter 3 behandlinger og vi fik træningsøvelser v skulle lave hver dag Hesten blev helt vildt smidig efterfølgende og havde let ved øvelser som han havde haft svært ved før (læs kontragalop og galopversader). Har kun ros og respekt for Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 22:50

Hej,


Jeg har haft mange lænde låsninger i forbindelse med vokseværk.


Jeg har hvergang selvfølgelig fået kiropraktor ud, der har sat den på plads, og efterfølgende blevet tjekket.


Vi var igang med tilridning der, og vi måtte lave let ridning, og ikke for meget med at samle sig.


Derudover har gulerødsøvelser gjordt sindsygt meget for os.

Atså fra side til side, helt op, og helt ned imellem forbenene.


Derudover havde vi Back on track på hver dag i en periode for at hjælpe musklerne med komme sig over låsningen.


Jeg kan varmt anbefale Hørsholms kiropraktor


Held og lykke



Knus Julie/ SiiV

Enghøjs Ponyclub, En super ridelejr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 07:52

lige præcis kommet i vækstfase i vinter .. han er kastreret i efteråret som 4 års..

Han er blevet længere i kroppen og han er sååå træt når han kommer ind på boxen sidst på eftermiddagen, dels efter leg hele dagen og det gir også styrke til ham kan jeg mærke/se, men boxroen er blevet et must for ham, for han simpelthen snorksover aften og nat..


I fodringen tages højde for ømme muskler, så han får extra e osv..

Det med varmedækken har jeg tænkt, så det købes nu


Dejligt at høre andres erfaringer og at det kan lade sig gøre med lidt omhu og tålmodighed.. og at Kiro og massage hjælper , det bestiller jeg i ugen som kommer. TAK tak

Gulerodsøvelserne elsker han og jeg skal "nappe" ham bagpå så han buger opad i lænden.. det gør han også .

Han er fra naturens side meget smidig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurra...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 01:03

For Rikke Lee's magiske hænder og nåle som rettede låsning højre korsben og låsning ml 5 og 6 hals/nakke hvirvel..


Så håber jeg bare det sætter gang i ham så han ligeså stille bliver sig selv igen..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider