Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foderplan med Equifirst, vit/min og fibe
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 21:39

Hej HN


Er der en der sidder emd et foderprogram og har lyst og tid at bruge 10 min på at ligge Dette foder i en plan til min hest?


Har lidt på fornemmeren at Equifirst Basic Omega-3 ikke helt dækker helt ind for vit/min.


Hun er en hoppe fra august 2007, vokser stadig lidt.

Hun er 160 høj og der skal regnes fra en vægt 550 kg.


Jeg ville gerne se en foderplan med Equifirst Basic Omega 3, fiberpiller og/evt salvamin grøn + evt olie.. Dertil wrap. Den skal være god men også økonomisk. Så hvis der regnes med priser ville det os være meget fint ;)


Håber nogen ville hjælpe



*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:20

Har fodret med det, og der skulle Avalon have ca. 1,5 kg når han ikke lavede noget, ca. 2 kg. når han var i alm. arbejde og ca. 2,5 kg ved moderat arbejde. han fik ikke noget ved siden af.


Han er 165 i stg.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bruger det også
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 21:17

Den samme som du bruger. min araber kan min få 1,5 kg og være dækket 100% ind som går på højt plan inden for distance som kræver meget hun ligger imellen 1½ kg til 2 kg om dagen og får ikke andet end lidt lucerne ikke fordi hun har behov for det....





Sælges: Andaluza cremello 152 høj er 5 år, redet ifolet med Pura Raza Española.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min DV hest
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 09:39

bliver brugt til springning, den får 2,5 kg + 0,8 kg lucerne + elektrolytter da den sveder meget.

Den har fået det i et års tid og jeg synes den fungere godt og som de andre skriver så er de dækket ind med vitaminer hvis man følger fodervejledningern.


Vi når det nok

velholdt Stübben Sigfred sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 13:36

Jeg synes godt nok at 2-3,5 kg dagligt er meget!


Så meget er jeg slet ikke vant til at med.


Så vil jeg næsten hellere suplere med en koncentreret vit/min blanding.



*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 14:14

det synes jeg nu ikke det er.

de kan ca. klare 2 kg. pr måltid, så jeg er jo langt under den grænse. Og når jeg ser og høre hvor meget andre kommer i deres heste....

Det foder jeg brugte før der skulle den have 5 kg for at holde huld, så for mig er det en væsentlig forbedring.

Men hver sin smag, jeg forsøger at gøre min foderplan så enkel som muligt.

Held og lykke med det.


Vi når det nok

velholdt Stübben Sigfred sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 15:57

Jaah.. det kan godt være at 2-3 kg er meget normalt og gennemsnitsligt.

Men jeg har kun haft fodret min unghest med 900 g i krybben indtil nu hvor jeg også fodre med 600 g fiberpiller. Så det er 1,5 kg i alt om dagen.

Det kan godt være det lige er noget jeg skal vende mig til!



*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldfoder
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 16:02

Nu er basic omega jo et fuldfoder, og derfor også lavet, så der skal en vis mængde til for at de er dækket ind. Jeg syntes så ikke 1,5 kg om dagen er meget. Og du skal altså have en meget hårdt arbejdende hest (eller meget stor hest) før du skal op på 2-3 kg.




Mvh

Mette




2 ledige bokse, kolding v


0
0
Svar på denne tråd
 
 Basic O.3 også her... ;o)
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 22:05

Hej Nanna.


Jeg har det problem, at jeg har en meget kræsen madamme og som bakke af ved for store mængder foder.


Hun er fra 2008, 158 cm og vejer 450 kg.


Hun får:


700 g Basic Omega 3

et pump (tror nok det er 20 eller 30 gr.) BH. Feed complex og nu her skifter vi til 3 stk. minivit fra Tjørnehøj og der er hun fuldt dækket ind

og så en håndfuld lucerne for at give lidt tyggetid

og en liter mash om dagen samt alt det wrap hun gider spise - ca 8 kg...


Håber at du kan bruge det ;o)


Mvh, Maj


Med sin skønne Solos Landtinus/ Crelido-hoppe i stalden

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider