Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Når hesten har svedt...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 21:47

Hvis hesten har svedt en del(meget pels, som dog fælder), og skal på fold igen(løsdrift), hvad gør man så?

- kan man så godt lægge et regndækken med et ulddækken under, så han ikke kommer kold og våd på fold?

- Finde et uld/sved/et-og-andet dækken med stropper, som hesten kan have på i et par timer på folden?

Eller hvad? Har ikke mulighed for at vente flere timer på han tørrer, og han skal tabe sig, så "skal" svede en gang imellem..

:)

Mvh. Cecilia

Med den lille gule, Østerskovs Focus

*De fede, skal svede*

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 21:57

Max svedte også en del i dag da vi havde sprunget.

Jeg satte ham i boks i 45 min med uldtæppe på. Derefter var han kun lidt våde på bringen, og så blev han lukked ud til de andre i løsdriften.

Uld er godt til at holde på varmen, hvor fleece er bedst til at transportere sved væk.

Jeg ville nok vælge at lade ham stå med et tæppe indtil han er tør, men tror nu ikke de bliver syge af at være lidt våde. Så længe de ikke er gennemblødte.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

bucas regndækken
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 22:14

Hej!

Jeg har en islænder der eftersveder meget, hun ryger på fold med Bucas Smartex Rain og er tør på et par timer og bedst af alt, mens hun tørrer bliver hun ikke kold, jeg har mærket efter et kvarter, en halv time osv.

0
0
Svar på denne tråd

Et godt ulddækken
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 22:39

og så kan de sagten komme på fold. Men der må IKKE være mudder de kan rulle sig i, for det har dækkenet ikke så godt af. Det smarteste er at stille dem i boks med dækken og så smide dem ud når de er tørre.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

våd hest
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 09:34

Alternativt kan du klippe ham, så at han stadig sveder under træning men tører hurtigt når i er færdige.

Det er ikke optimalt at klippe lige nu mens de er igang med at skifte pels, men det er bedre end at han bliver syg.

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

sved...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 14:34

Min er også svedt overalt på halsen, mest fordi hun er så hys for tiden. Så jeg trækker hende, når vi går fra ridehuset (ligger hos naboen), og er det solskin, er hun faktisk tør, når jeg har sadlet af etc.

Jeg ville ikke være så bekymret, i disse dage, hvor solen skinner, for de tørrer lynhurtigt.

Men ja, min skal også klippes til næste år.

0
0
Svar på denne tråd

svedt hest
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 21:08

Kender godt den kombi med meget pels og svedt hest

Jeg plejer at skridte hende godt af, og når jeg har sadlet af, lægger jeg et fleece dækken over hende til hun er tør.

Det plejer ikke at tage længere end en 1/2 times tid, dæknet jeg bruger er et af de der der trækker fugten væk ret hurtigt. Jeg lukker hende ud i løsdriften med det på, så hun står med det imens de spiser og jeg ordner (med halm, wrap osv)

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

Bucas Smarttex
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 08:21

Hej

Bucas har lavet et helt fantastisk dækkenserie som man kan ligge på en våd hest. Det transportere fugten væk således at hesten tøre og holder sig varm samtidig.

Hestepigen har lige fået det i regndækken, fordi hun har problemer med knopper efter sved og derfor skal vaskes efter ridning om det er koldt eller varmt, og det er helt fantastisk... Hun holder varmen og tøre rimelig hurtigt, samtidig kan du ikke mærke på dækkenet at hesten er våd ;-)

Jeg tror desværre kun det er Bucas der p.t. har denne funktion. Bucas har jo en ret lille halsudskæring (der findes dog en Irish model) som til vores DV hoppe ikke er helt passende, så tror vi prøver Irish modellen når vinteren nærmere sig igen.

0
0
Svar på denne tråd

hej du der derude:D
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 08:29

Hej det mener jeg altså godt du kan. Min part gnubber jeg med halm og lader ham svede af med mit skridttæppe på og det fungere godt men du skal så bare tage et udenover som kan tåle at hesten/ponyen ruller sig

Selv den bedste rytter gør fejl.

Ali Boy min dreng

Den stolte ejer af Nero & Mis

0
0
Svar på denne tråd

Mindedal
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 14:49

Ja, vi prøvede et alm. vinterdækken fra Bucas sidste år, og der manglede lige 10cm foran, det passede ellers godt i længden Må prøve det i Irish modellen, ellers har jeg set man kan få en bringeforlænger, måske det virker.(hvis ikke, så kan man måske sætte en bringeforlænger på bringeforlængeren )

Han skal ikke klippes.

Mvh. Cecilia

Med den lille gule, Østerskovs Focus

*De fede, skal svede*

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider