Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Barefoot London
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 21:37

Hej alle sammen :)


Jeg har købt en Barefoot London til min hest Kavello, pga han var umulig at finde sadel til, pga svejrygget, og markeret manke.

Havde en Sommer Toptani, men den skulle omstoppes hele tiden, pga han ændrede sig med muskler m.m. ved manken.

Og hold da op - en forandring :D

Kavello går rigtig godt frem i tempo - hans pels er ikke 'krøllet' når man tager sadlen af efter endt ridning.

Jeg er ved at vende mig til at sidde i sadlen, og puha - kan mærke benmuskler jeg ikke anede eksisterede, pga jeg sidder så tæt på ryggen ;)

Har dog lige et eeenkelt problem - min sadel har en tendens til at glide lidt frem, selvom gjorden er spændt. Kunne læse mig frem til at det sker tit ved Londonen, pga gjordstropperne er så langt tilbage, - det er selve gjorden der rykker hen til forbenene på Kavello. Nu er det kun 3 gang at jeg rider i sadlen, så self skal jeg lige vende mig til at spænde gjorden ordentlig og sådan noget.

Men er der noget jeg kan gøre?


Nogle erfarringer?


Styrk hestens værdighed hver dag - Smil og den vil gøre alt for dig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 21:49

ved mig hjalp det at skifte gjorden. En banangjord gør underværker.


mvh morkaren

0
0
Svar på denne tråd
 
 Banan..
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 22:13

Altså sådan en anatomisk formet gjord?

Synes de er svære at finde i str 45..


Styrk hestens værdighed hver dag - Smil og den vil gøre alt for dig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 08:22

Ja meget svære at finde i 45 og sværere i 35-40. Jeg bestilte en hjem fra udlandet, ved hjælp af familie. Man kan også bruge sådan en antiskrid gjord, de hjælper også lidt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Str. 50.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 08:37

Venlig hilsen Camilla


HN miniordbog til fri og gratis afbenyttelse :-)


Sys (n) = synes (y)

Afvide (n) = at vide (y)

Tildens (n) = tendens (y)

Selvskab (n) = selskab (y)

Generalt (n) = generelt (y)

Invistere (n) = investere (y)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak.....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 11:15

Mange tak :)

Hvis jeg forstår det rigtigt - skal den største bue vende mod benene ikke? Altså, hvis vi siger at gjorden er et C, så skal de to ender vende mod bagbenene?


Styrk hestens værdighed hver dag - Smil og den vil gøre alt for dig.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider