Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kasteration nu?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 19:16

Ville i tude kasterer en 3 års hingst nu, velvidende at vi stadig har hård frost? Eller ville i vente?

Begrund gerne med for og imod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 19:21

Står selv og skal have kastreret en to-års hingst, og min dyrlæge har anbefalet at vente til foråret.. Så det gør jeg :) Venter til vejret er mildt og folden er tør, men får det gjort inden fluerne kommer...


- Cat -




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 19:48

Det eneste problem der ville være ved at kastere nu, er hvis hesten står på en lille fold og ikke rører sig og er meget i boks.. Så er det bedre at vente, men er den rigeligt på en god fold og bevæger sig, så er nu, faktisk et super tidspunkt at få det gjort..



Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasteration
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 22:30

Jeg fik min kastereret sidst i januar sidste år. Det gik også galt fordi han ikke helt fik motion nok. Til trods for han gik på skridtbånd og lukket løs i hallen.


Men har du mulighed for at motionere ham MEGET og flere gange om dagen, så kan du sagtens gøre det nu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kasteration
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 09:53

Jeg er af min dyrlæge blevet anbefalet at vente til frosten går af jorden - netop for at jeg kan komme til at motionere ham dagene efter...


Corratus x Champion For Pleasure

Super charmerende hingsteføl af spændende springafstamning sælges til rette køber. Evt. også 4 års halvblodshoppe efter Carson Ask til salg.

Se mere på www.avlogfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 4-års
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 13:08

blev kastreret her i sidste uge - han kommer dagligt ud ganske som han plejer og motionerer sig selv mere end rigeligt


Min dyrlæge gjorde det gerne såfremt han kunne komme ud og få bevæget sig (y)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Skøn palominoplag sælges


Massage (Human) tilbydes på Lolland - kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 17:55

Jeg har fået min 3 års kastreret i dag, og dyrlægen mente det var helt fint at kastrere nu. Han havde aflyst en anden kastration sidst uge da der var lovet rigtig dårlig vejr, men den skulle han kastrere i morgen. Bare de får bevæge sig en hel del, så mente han at det ikke ville blive problemer af det. Og når der er frost, så er der heller ikke mudder....


Marit

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider