Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erstatning for naturmüsli
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 15:16

Er der nogle der kan anbefalde mig en erstatning for naturmüsli? Da jeg syens den er blevet lige dyr nok, ville jeg undersøge mulighederne for at skifte til noget billigere. Det skal helst være et tilskudsfoder. Det må helst ikke indholde for meget havre, da han bliver skør i knoppen af det.

Travo e og grøn salvimin er afprøvet, det spiser han ikke.

Ud over sin müsli får han roepiller og lucerne.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Venlig hilsen Bettina :)

R.i.p min skat - vi ses på den anden side.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 15:51

Tjørnehøjmølle har noget forskelligt tilskudsfoder, og der spare du helt sikkert nogle kroner. Jeg er nu ikke vildt begejstret for dette foder, synes ikke mine heste har set så godt ud på det og en kom i underskud af Zink. Men der er penge at spare.

Har du prøvet Brogårdens Suregrow? Min gamle hest ville heller ikke spise vitaminpiller, men Suregrow ville den gerne spise. Jeg kombinerede det med Pasturemix, og var rigtig glad for denne fodring da jeg kunne skrue op og ned for muslien alt efter hvor meget han lavede eller om han gik på græs osv.

Der er også Brogårdens Icelandic power, den er også virkelig god.

Neapolitano Allegra

Sweet Louis

Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 15:52

P.s jeg kan ikke lige huske prisen på NM, men jeg mener at huske at de to eks fra Brogården er lidt billigere.

Neapolitano Allegra

Sweet Louis

Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 17:53

Jeg ville vælge et vitaminprodukt samt evt. lidt olie i stedet for et tilskudsfoder - det er meget, meget billigere og i mine øjne mere end lige så godt.

Min kræsenprins spiser heller ikke salvimin, men vitaminerne fra både eggersmann og salvana spiser han gerne rent. Det samme gælder bluehorse feed complex når det hældes over roepillerne (det er flydende). Det er de eneste mærker jeg har prøvet til ham udover salvimin. Der findes mange forskellige vitaminprodukter og en del af dem skulle eftersigende være ganske velsmagende for hestene. Men salvimin har ikke ry for at være et af de mest velsmagende.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv evt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 08:17

Fiber Lux Basic fra Dangrønt. Det har jeg brugt i perioder. Der er allerede lucerne i. Men det er ikke specielt billigt.

Sværger ellers til Hippolyt men hestene har set godt ud ved at køre på halv naturmüsli og halv Fiber Lux. Gjorde det egentlig for at der var lidt mere krybbefoder at tygge i.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses til salg.

Gode afstamninger. Egen avl.

Bl.a. 2011 føl efter Dun It With Charm.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Horselux easy
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 09:49

Hej, jeg er så glad for horselux easy.

miljoefoder.dk/data/images/horselux/ easy-be.pdf

det koster lige under 130 kr for 15 kg. der kal udfodres 100g pr 100kg hest.

Min ser super fin ud på easy, lucerne, og lidt fiberpiller + en masse hø selvfølgelig.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

alt kan erstatte
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 14:01

men hvad er vigtigt for dig skal det have samme stivelsesprocent, skal det indeholde noget specielt eller skal det bare være billigere??

du skriver at det ikke må ingeholde havre?? det gør natur mueslien..

noget der er billigere og kan sammenlignes med natur mueslien, er tjørnehøj mølle champ, der er dog lidt mindre stivelse i end i natur mueslien, og så dækker den bedre;)

nogen nævner horselux easy, ja den er billigere men kan ikke sammenlignes da der jo kun er 7 % stivelse i i forhold til natur mueslien på 20%

der er mange andre men det kommer an på hvad du går efter;)

mvh louise

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 14:55

jeg er også glad for naturmüslien og ja den er ved at være dyr har prøvet horselux easyen og den er meget smuldret og det gider min ikke spise jeg har overvejet at sætte min på travo, fiberpiller og lucerne altså selv blande en müsli evt. nature best i stedet for lucernen da den er vildt lækker men der er ikke det vilde energi i :)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 20:18

skiftet naturmusliien ud med ØAs Hercules fiber cool mix.

der er ingen havre i .

den kan bruges med det du bruger eller alene. mine får 500g dagligt plus lucerne mash og roepiller og de er i super stand.

trine

lækker araberhoppe sælges

trailer sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

nemt og billigt
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 15:37

Skal det være nemt og billligt til en kræsen hest, kan roepiller og vitaminer og mineraler fra pavo, da pavo har smagsgaranti på, så kan din hest ikke li det, kan du tage den med tilbage til forhandleren og sige din hest ikke kan li det, så giver de pengene retur.

Hvis ikke min hoppe var drægtig og i let ridning, ville jeg foder hende på den måde.

Sagde Berit:)

En gang fjordhest, altid fjordhest :D

en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider