Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fuldblod/Oldenborg i løsdrift?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 20:47

Hej.

Jeg er meget usikker, derfor spørger jeg jer.

Jeg har en dejlig hoppe, som virkelig nyder at være ude og lege med de andre heste, hun går pt. med regndækken men har et vinterdækken til hende.

Mit spørgsmål er ganske enkelt om hun vil kunne gå i løsdrift? Altså om hun kommer til at fryse eller blive syg osv? :(

Min plan er nemlig at flytte hende i løsdrift fra d. 1 marts. Hun kommer til at blive fodret med en god foderblanding med bl.a lucerne, fiberpiller og linamix. Så det fodermæssige er i orden.

Tak på forhånd :)

0
0
Svar på denne tråd

forkert årstid
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 20:55

Jeg ville ikke have nogle betænkeligheder med at have din hest i løsdrift, men det er altså den forkerte årstid du vælger at flytte hende fra stald til løsdrift

Hvis du vil gøre det rigtigt efter min mening, skal du, sætte hende på sommerfold fra ca. 1 maj - 1 juni og herefter lade hende overgå til løsdrift.

Det er koldt og vådt - det er ikke den bedste start hvis hun normalt kommer ind i en varm og oplyst stald

jette

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 09:16

xx/dv hoppe på 17 år som går i løsdrift, hun fryser ikke... hun er ellers typen som altid stod på folden og rystede af kulde når det regnede på hende, men i løsdriften går hun jo bare ind, så det er helt perfekt for hende.

jeg ville nok vente med at sætte hende i løs drift som jette skriver til efter sommer græs da det jo altid er svært at være den nye hest i flokken, så med mindre hun kender dem hun skal gå sammen med og du ved hun kan komme ud og ind når hun vil er det nok rarest for hende at det er nogenlunde vejer når hun bliver flyttet.

vh mette

0
0
Svar på denne tråd

ingen bekymringer
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 09:41

Min er ½ fuldblod og hu ÆÆÆLSKER livet i løsdrift. Hun går uden dækken og det giver ingen problemer.

Jeg ville ikke være bekymret for at flytte den i løsdrift 1. marts. Slet ikke hvis den er vant til at gå meget på fold.

Sorte søger part

Spalding dressur sadel sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig kan den det
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:38

jeg har selv en oldenborg bl som går i løsdrift, med min pinto, og det fungere super.

An på vejret til den tid, så læg et passende dækken på hende, måske det slet ikke er nødvendigt med dækken overhovedet.

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

old/fuld
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:31

hej jeg har en old/fuld hun går også sagtens i løsdrift. (men altså mine heste bliver lukket ind i "løsdriftladen" for natten så de kun er udendørs fra 6 om morgenen til 22)

min går med vinterdækken for ikke at sætte alt for meget pels da hun bliver brugt en del, så skifter jeg det bare 2 gange om dagen.

men altså din hest skal nok få sat pels nok til at gå i løsdrift MEN MEN MEN jeg mener altså også at du skal vente til næste sæson det er altså stadig temmelig barsk vejr til marts og man kan ikke regne med at din hest futter i læ hvis de andre heste i flokken er hårdkogte løsdriftheste som synes læ er for tøsedrenge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 22:48

Jeg giver absolut de andre ret. Jeg ville IKKE sætte en hest i løsdrift nu og heller ikke give den vinterdækken på, hvis den kun har gået med regndækken som erstatning for stalden.

Den har sat pels efter hvad den har på af dækken. Skift af dækken gør man i takt med temperaturfald, ikke for at forsøge at erstatte en stald!

Giver du den et 300 gr dækken på nu, risikerer du den bliver syg. Da den har sat pels efter det dækken den går med, vil den komme til at svede når den løber på folden pga. det varme dækken.

Nej vent du nu til næste sæson med løsdriften, tror din hest vil være sig taknemmelig. Det er synd for den hvis den pludselig skulle stå ude om natten til marts, der bliver altså PIVkoldt om natten. Til gengæld er det ikke noget problem at sætte en Oldenborg/Fuldblod i løsdrift. I princippet kan alle heste gå i løsdrift - det har de trods alt gjort siden tidernes morgen...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider