Jeg giver absolut de andre ret. Jeg ville IKKE sætte en hest i løsdrift nu og heller ikke give den vinterdækken på, hvis den kun har gået med regndækken som erstatning for stalden.
Den har sat pels efter hvad den har på af dækken. Skift af dækken gør man i takt med temperaturfald, ikke for at forsøge at erstatte en stald!
Giver du den et 300 gr dækken på nu, risikerer du den bliver syg. Da den har sat pels efter det dækken den går med, vil den komme til at svede når den løber på folden pga. det varme dækken.
Nej vent du nu til næste sæson med løsdriften, tror din hest vil være sig taknemmelig. Det er synd for den hvis den pludselig skulle stå ude om natten til marts, der bliver altså PIVkoldt om natten. Til gengæld er det ikke noget problem at sætte en Oldenborg/Fuldblod i løsdrift. I princippet kan alle heste gå i løsdrift - det har de trods alt gjort siden tidernes morgen...