|
|
| denne foderplan - ser det ikke OK ud? |
|
|
DV Hoppe - 6 år. Gider kun krybbefoder i små mængder, men elsker sit hø og wrap. Er i let træning og skal tage på. Jeg synes selv at denne foderplan ser fin ud, men jeg vil høre jeres mening. Morgen: 100 g. Horselux Lucerne + vit/min-blanding + 4 kg hø Middag: 100 g. Horselux Lucerne + vit/min-blanding Aften: 100 g. Horselux Lucerne + vit/min-blanding + 8 kg hø Har I iøvrigt en god ide til en god vit/min blanding. Jeg har overvejet Marstall kiks til vinterbrug. De skal være lette og dosere og smage godt i en hestemund. Jeg har pt. salvana hestemineral, men hun nægter promte at spise foderet, hvis det er i.
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt om hesten |
|
|
glemte at sige at hesten er 174 i stg og vejer godt og vel 600 kg
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder ... |
| Forfatter:  |
anjasm |
| Dato:  |
08-02-2011 20:15 |
|
Hvis jeg har forstået det rigtigt vil du fodre den med 12 kg. hø og 300 g. lucerne + et rent vitamintilskud pr. dag? I såfald vil jeg umiddelbart mene det er for lidt til så stor en hest i ridning og som samtidig skal tage på, medmindre dit hø er af super kvalitet med ekstra mange MJ/FE. Hvis dit hø er ganske almindeligt med et gennemsnits indhold af MJ/FE vil jeg tro du skal give mindst 15 kg. pr. dag for at få hesten til at tage på. Men ellers ser det ganske fornuftigt ud 
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om hesten og foderet |
|
|
Anjasm, du har forstået rigtigt  høet (12 kg) er regnet ud til at give ca. 8 FE - har jeg fået fortalt fra opstaldningsstedet og dyrelægen mener at hun skal have ca. 8 FE pr. dag i ridning. Med lucernen kommer hun op på 8,6 FE/dag. Hun bliver kun redet hver anden dag i max. 45 min, hvor 20 min er skridt. Jeg overvejer at supplere op med nogle Horselux Fiberpiller, men hesten nægter desværre at spise, hvis hun får for meget foder i krybben. Og er oveni ekstremt kræsen. Hvis hesten selv kunne bestemme krybbefoderet, ville det være klidmelasse, men det vil jeg altså ikke give hende, selvm det er det hun ultimativt bedst kan lide af det som kommer i krybben. Tilgængæld er hun flink til at spise alt dt hø hun får serveret!
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foderplan |
|
|
Min hest som er 160 og vejer 550 kg, han er ret kraftigt bygget, så han er bestemt ikke overvægtig. Han får ca. 100 gr Salvamin Grøn og 500 gr. Fiber Cubes fra Saracen. Derudover får han omkring 8-10 kg hø/wrap. Dette er når han er i fuld ridning, men han er også MEGET nem at fodre på. Vil mene det ser meget fornuftigt ud, men vil nok sætte hende op i stråfoder. Du kan evt. give hende olie mens hun skal tage på, for at hjælpe hende lidt på vej. Ved ikke hvor meget hun skal tage på? Det giver jeg min lige pt, da han desværre har tabt sig en del efter et bændelorms abgreb. Jeg køber den billige solsikke olie i Netto til 10,- den er ganske udemærket 
Cutters Magic Colours You Came And Touch My Soul <3 R.I.P Kasino <3 R.I.P Bella <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tm minivit vinter |
|
|
hejsa tm minivit vinter er bolcher og de dækker rigtig godt ind på en meget lille mængde og de fleste heste elsker dem. ellers er horselux easy også en ide der skal de have lidt over 100g pr 100kg hest og det er en lucerne blandet tilskud, så her kunne du droppe lucernen ved siden af. hvis den ikke han holde huld kan du jo altid supplere med olie, det fylder da ikke i krybben;) mvh louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay ... |
| Forfatter:  |
anjasm |
| Dato:  |
08-02-2011 20:56 |
|
Okay, ja, så er det noget godt hø, normalt siger man ca. 2 kg. hø til en FE = 6 FE 
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar :) |
|
|
hun skal ikke tage så mange kg på. hun er ikke kritisk tynd, men bare lige til den lidt for slanke side efter min mening. Der er meget fuldblod og araber i hende og ellers varmblodsblandinger og hun er meget feminint bygget. Højden er nærmest kun fordi hun har rigtig, rigtig lange ben . Som ikke kommer helt til deres ret på billedet. Olie har hun fået før, men vil kun spise det i vådt foder - hvor det ikke kan sorteres fra. Men pt. nægter hun pure vådt foder.. 12 kg hø er maks mængden man kan få på opstaldningsstedet. Et billede af den lille pige og hendes foderstand. I skal ikke tage jer af at hesten er på forparten, men på daværend tidspunkt havde hun ikke muskler til andet (2 mdr. siden). Det er meget bedre nu!! Foderstanden er den samme.
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
når det kommer til wrap og den måde du fodrer på vil jeg ikke mene du skal bekymre dig om FE. salvimin grøn marstall reg. complete hippolyt har alle vitamin blandinger  vitaminerne kan du nøjes med at give af én omgang  15kg. wrap ville jeg give 
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkkk |
|
|
at der ikke er mere hø med i opstaldningsprisen burde ikke være et problem...! istedet for at bruge penge på diverse foder som den alligevel ikke gider spise, så brug pengene på selv at købe ekstra hø...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandie86 |
|
|
1) så vil jeg gerne have at hun får noget i krybben, når de andre heste får foder - noget som jeg kan give vitaminerne med. 2) Så har jeg ikke mulighed for at have hø opbevaret. Hverken på opstaldningsstedet eller hjemme i min 50 kvm. lejelejlighed. Så sandie, det er måske ikke et problem for dig, men nu er det ikke alle som er i din situation...! Så tænk før du brokker, dømmer eller hvad det er som du gør, for det er da hverken positivt eller konstruktivt!
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkk |
|
|
Hvad mener du med det du skriver? men nu er det ikke alle som er i din situation (for du kender jo sådan set ikke noget til min situation) Jeg hverken brokker mig eller dømmer, det var som sådan bare en ide jeg kom med (så kan man jo tage imod ideen eller gå i forsvars position)... du har jo ikke nævnt nogen steder, at der ikke er mulighed for at have ekstra hø stående på opstaldnings stedet.. ville det heller ikke være en mulighed med sådan en mini balle med wrap?? det kan stå udenfor, med en presenning over?? og foder i krybben sammen med de andre, kunne den jo få hvad den får nu (hvis den vil spise det??)... hvad med gulerødder er det prøvet???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Der er et maks på 12 kg, på hvad man kan købe hos opstalder. Så hvis der på nogen måde var mulighed for mere hø, ville hun få det. Det siger jo sig selv! Fakta er at jeg har skrevet længere oppe at maks er 12 kg - hvorfor det er maks, er jo sådan set lige meget. For maks 12 kg hø pr. dag er fakta som ikke kan ændres. Derfor er et forslag til ændrig af dette jo i sagens natur ubrugeligt. Så nej, det er ikke muligt at have noget til at stå udenfor. Problemet med det foder hun får nu (det opstaldningsstedet serverer) skal hun have en voldsom stor mængde af dagligt for at være dækket ind med vitaminer (minimum 3,5 kg!!) og det indeholder en masse stivelse. det i kombiantion med at hun nægter at spise hvis mængden er for stor og egentlig ikke kan lide foderet (hesten vil ikke have pebermynte osv.), synes jeg det er det bedste valg selv at sætte foder frem, når jeg nu har muligheden for det. Gulerødder spiser hun gerne. Også gerne melasse. Men meget foder gider hun ikke. Og det i kombination med hun ikke vil have meget foder i krybben, gør det hele lidt mere bøvlet. Men hø spiser hun (meget) gerne, derfor (og også af sundhedsmæssige åresager), vil jeg gerne have at foderet består mest af dette + vitamin/mineral tilskud. Jeg overvejer horselux easy + gulerødder eller lucerne+gulerødder+vitaminbolcher. NB: jeg sætter stor pris på hjælpen og rådene her på HN, men der er fakta som jeg ikke kan pille ved eller ændre, som at de 12 kg. hø er maks og at det er hø og ikke wrap. Samt at dyret er meget kræsen og lidt speciel mht. foder og at det jo meget gerne må være økonomisk.
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
Trådstarter; kan man ikke betale sig fra mere grovfoder? Hvis ikke du har mulighed for at give mere Wrap så nej, jeg vil ikke mene din foderplan hænger sammen. Og hvis ikke den vil spise krybbefoder ville jeg nok flytte min hest  En hel anden ting er at jeg ikke ville stå et sted der skulle diktere at min hest ikke måtte få mere grovfoder  Håber du finder en løsning!
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke for noget |
|
|
jeg det lyder usandsynligt at der er 8 fe i 12 kg hø. Vi er vant til at lave virkelig stærk grovfoder til højtydende kvæg og der skal selv vi være meget ypperlige hvis vi skal lave det af den kvalitet. jeg vil skyde på at græsset kun skal have været 6 uger i vækst og godt gødet for at få fordøjeligheden så god. (ved godt at der selvf er mere vand i det vi laver). Men jeg vil gætte at fe indholdet nærmere vil være 5-6. Hvis der var 8 fe i ville hun altså tage på når hun ike arbejder mere. Vil hun spise olie, snittet græs eller snittet lucerne? Olie er jo også et godt energitilskud, dog bliver det nok lidt sjasket hvis man blander 1 dl op med kun 100 gram andet foder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum - svar |
|
|
Mette Guld, min hest spiser næsten som et hul i jorden Hun kan virkelig omsætte mange, mange FE uden hun tager på. Dyrelægen mener at hun har et højt stofskifte pga. kombinationen af racer. Jeg synes selv at det lyder af meget med 8 FE i 12 kg. hø, men jeg stoler altså på den analyse som opstaldningsstedet har fået lavet. Mette, som du jo kan se, har jeg selv været inde på lucerne of vit/min bolcher. Men igen, må mængden i krybben ikke være stor, da hun ellers ikke vil røre det. Derfor den lave mængde lucerne, da massefylden er så stor ift. vægten. Olie ryger kun ned, når det er blandet i vådt foder. Men vådt foder nægter hun at spise. Kan ikke lide våd eller fugtig mad. Steph88, nej det kan man ikke. Ønsker ikke at flytte hesten da hun er meget tilpas på stedet. Alle hendes stress-symptomer er væk. Bortset fra det at hun ikke vil spise krybbefoder, men det ville hun heller ikke der hvor hun stod før, og der spiste hun også mindre hø, så mht. maden har hun kun udviklet sig positivt.. Er tjekket for orm, mavesår, tænder osv. - alt er fint! Hun er vist bare lidt speciel mht. krybbefoder 
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bare et lille hint:-) Jeg ved godt du har nævnt stivelse længere oppe, men var det en ide at blande em lille mængde varmebehandlet majs sammen med vit/min?. Der er stivelse i majs men i og med de er varmebehandlet bliver stivelsen lettere tilgænglig/optaglig. Tænkte også på Linamix. Har godt nok ikke selv prøvet det men det lyder positiv rundt omkring især ved heste der skal tage på. Evt mere lucerne (foder selv 1 kg om dagen med lucerne) og især når din hest er glad for grovfoder, som lucerne jo også er i et vist omfang:-) Held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klidmelasse |
|
|
Du skriver at den gerne vil spise klidmelasse - men at du ikke vil give den det. Det kan jeg sådan set godt forstå, jeg har det egentlig på samme måde selv. Men nu har jeg også en hoppe der har haft det præcis på samme måde som din, ret kræsen og kun lidt ad gangen. Hun nægtede tidligere at spise roepiller og i øvrigt andet vådt foder og lucerne, mens betfor som jo har meget sukker fint røg ned også i større mængder. Derfor valgte jeg at indkøbe både roepiller, lucerne og klidmelasse, hvorefter jeg prøvede mig frem og fandt ud af hvor meget melasse jeg skulle tilsætte det øvrige for at hun ville spise det. Dette kørte hun på noget tid, til hun havde taget lidt på. Derefter begyndte jeg så småt at trappe ned på mængden af melasse således at hun over tid vænnede sig til at spise både lucerne og roepiller uden andet blandet i. Og nu spiser hun gladeligt begge dele og hun har altid spist op ligemeget hvor meget hun får af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til nordjylland |
|
|
hun er glad for hø og wrap. Hvis der kommer mere end 100 g. lucerne i krybben af gangen, vil hun ikke spise det, da mængden er for stor. Linamix gider hun ikke, det samme med majs.
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kræsen Hest ;-) |
|
|
Hej trådstarter. Det lyder til at du har en dejlig, men lidt kræsen hest.  Jeg har flere gange oplevet, at det vi synes ser mest lækkert ud, musli mm. Er uden af interesse for kræsne heste. Med hensyn til Fiberpillerne, kan de være meget hårde ved maven, da de udvider sig til 3 dobbelt størrelse, når de møder væske. Eggersmann har lavet nogle piller, Kombi Pellets, i 2 forskellige størrelser, min hest, der også er kræsen, er meget glad for pillerne, jeg har så valgt at supplere med St. Hippolyt (Senior foder), man er vel ved at blive 24 år  Håber du finder ud af noget, og med hensyn til høet, er det en passende mængde.  Mvh Anne
"Jeg er sigøjner og selvom øjnene er blå, er jeg vist ikke lige typen som man kan stole på."
Anne Emilie Hansted
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Jeg ville os supplre op med varmebehandlet majs. Omkring 100-200gr om dagen for at lige lægge et "fedtlag". Olie kan hjælpe, på nogen heste hjælper det - på andre gør det ikke.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forslag |
| Forfatter:  |
TeamTybjerglille |
| Dato:  |
09-02-2011 10:58 |
|
Trådstarter, har du prøvet horsespeed fra videbæk. Det er med lidt melasse, så kunne det være hun ville spise det. Jeg ved min kusine har brugt det til hendes springhest, han er også til den tynde side og det virkede for ham. Den skal ikke have ret meget, hun gav bare et par håndfulde ved fodringerne. Det kan være han vil spise det. Ellers ser din plan fornuftig ud. Pavo laver også nogle vitamin/mineral briketter, De hedder Summerfit. Mine heste elsker dem. Der er nogen steder, hvor man kan få et par, som prøve inden man køber. Det er meget rart når man har en kræsen hest.
Frederiksborg heste, er de dejligste heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brogaarden |
|
|
Kontakt da brogaarden, de har udannede agromomer som kan sammensætte en foderplan som passer til din hest med produkter fra Dodson og Horrel.Dette er gratis... Det ville undre mig meget hvis der ikke skulle være et fodermiddel derfra som ikke skulle glide ned. Hvis den ikke er glad for krybbefoder ville jeg holde fra vitamin og mineraltilskud da det oftest ikke smager så godt. Du kan derimod vælge et krybbefoder med højere antal fe og derved får du foderplan og huld til at stemme bedre overens. Der er jo forskelligt foder og nogle mere koncentrerede end andre.
Christine Julingaards fjordheste - fordi en gul ikke er nok!!! Ågerupgårds Diva & Ågerupgaards Oliver & nu også Fønix Kraka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder.... |
|
|
Du skriver at hesten får hø, og der er lavet analyse på høet. Hvornår er den analyse lavet, for høet kan tabe meget næringsværdi, når det har ligget noget tid, og det har det jo det jo på denne tid af året, så jeg tror bestemt ikke du skal regne med at 12 kg = 8 FE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder ... |
| Forfatter:  |
anjasm |
| Dato:  |
09-02-2011 15:15 |
|
Til trådstarter: Nu er det altså ikke for at være lyseslukker eller noget, men du skriver rigtig mange gange om alt det foder din hest ikke vil spise og den lyder unægtelig meget kræsen. Har du overvejet at få din hest tjekket for mavesår? Jeg siger ikke, at den har mavesår og jeg er forøvrigt ikke dyrlæge, men jeg synes det lyder lidt underligt og også lidt bekymrende, at den overhovedet ikke gider krybbefoder  Problemet med de evt. manglende FE kan du komme til livs ved at give hesten en spand Green Power Grass (ca. 2 kg) inden du tager hjem 
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar :) |
|
|
anjasm: hvis du læser længere oppe, vil du se at hesten er tjekket for mavesår, orm (inkl. bændelorm) og har fået taget blodprøver. Tænder er også tjekket. Hun fejler absolut intet ifølge dyrelægen. Team tybjerg lille: jeg har tænkt lidt på horsespeed. Julingaard: problemet med brogården, er at deres mængder uanset hvilket foder er for store ift. hvad hun vil spise i sin krybbe, har nemlig fået lavet en foderplan hos dem..
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ahhh ... |
| Forfatter:  |
anjasm |
| Dato:  |
09-02-2011 17:55 |
|
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| store mængder |
|
|
Store mængder, har du da prøvet alt deres foder? Hvilket foder er det den ikke vil spise da? De plejer da og finde et andet produkt. Suregrow bruger jeg selv og min er dækket ind med 600 g om dagen. Ellers må du jo fodre flere gange dagligt. Jeg syntes det lyder besynderligt at din hest ikke vil spise velsmagende musli foder, men gerne vil spise en Vit/ mineralblanding, som netop de fleste heste ikke vil spise. Men hvad får den og spise hele dagen på folden, det skriver du ikke noget om.. Den kommer da også til at mangle protein hvis du feks øger mængden af træningen.
Christine Julingaards fjordheste - fordi en gul ikke er nok!!! Ågerupgårds Diva & Ågerupgaards Oliver & nu også Fønix Kraka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder.. |
|
|
tror næppe hun kommer til at mangle protein, da der er en del i hø/wrap og med den mængde hun får burde hun være dækket mere end fint ind. men det vil du kunne se hvis du har en analyse på det, og husk hø mister hurtigt indhold af det forskellige jo længere det ligger. så er analysen taget lige efter høst kan du godt regne med alle tal er faldet en del nu. også FE i det. jeg kan se der er blevet nævt horselux easy før, men vil da lige nævne det igen  super lækkert og mine heste elsker det,(også min gamle kræsne vallak) indholdet er skrevet så det vil jeg ikke gentage. du kan læse mere om det på miljøfoder.dk det vil passe meget godt med 700-800g pr dag hvis hun vejer 600kg (der skal gives lidt mere end 100g pr 100kg hest når de er i træning. det svarer fyldmæssigt CA til godt 2 liter, når det er presset rigtig godt sammen i målet. måske 2,5 liter. og det burde hun da kunne spise på 1 dag  ellers er fiberpiller eller linamix jo gode, men det hjælper ikke hvis hun ikke vil spise det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horsespeed |
| Forfatter:  |
KarinaKirkeby |
| Dato:  |
09-02-2011 20:55 |
|
En nævner Horsespeed fra Videbæk og nævner at der er lidt melasse i.......Jeg vil bare gøre opmærksom på, at det er spækket med melasse..... Ikke at jeg siger at det ikke er godt, men trådstarter ønsker ikke at bruge så meget melasse, og så ville jeg ikke tilråde Horsespeed..... Personligt ville jeg aldrig bruge den pga sukker og stivelsesindholdet, men nu er jeg også meget hysterisk med sukker og stivelsesindhold i foder. Vil til enhver tid bruge olie, hvis min hest manglede huld....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder forslag |
| Forfatter:  |
TeamTybjerglille |
| Dato:  |
10-02-2011 09:44 |
|
KarinaKirkeby Ja, der er meget melasse i horsespeed, men da den får så meget hø, er jeg ikke bekymret. For høet giver meget spyt, som er med til at neutraliserer mavesyren. Og det er jo ikke ½ eller helt kilo vi snakker om hesten skal have. Det kan den skal kun have det indtil den har taget det på, som hun gerne vil have den gør. Ellers kan jeg anbefale Besterly classic eller showbic. Det er noget som jeg er blevet rigtig glad for at bruge. Besterly Classic kan man gå helt ned til 750 g om dagen, også er de dækket fuldt ind med vitaminer og mineraler. Showbic kan jeg ikke lige huske, hvor langt ned man kan gå. Mine heste har aldrig været så flotte, som de har været hele vinteren. Jeg har altid haft svært med, at holde huld på den ene af mine hest og det er lykkedes mig i år. Både smeden og dyrlægen har rost mine heste i år.
Frederiksborg heste, er de dejligste heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svar og råd |
|
|
julingaard: Hvis du læser længere oppe, skriver jeg at hun nægter at røre foder med den mineralblanding jeg bruger (eller forsøger at bruge) pt., Nemlig salvana hestemineral (andre også forsøgt med samme resultat). Derfor håber jeg at mineraler forklædt som hestebolher vil glide ned. Hun har smagt mange af brogårdens varianter, bla. suregrow og hun fik lidt i munden og spøttede det så efterfølgende ud (sådan gik det med dem hun smagte - andre kiggede hun på/snusede til og lod det ligge). Jeg kender en del som fodrer med (og er glade for) brogårdens produkter og derigennem har jeg lånt/købt lidt for at se om kræet ville spise det. Jeg vil så lige nævne at hun bliver fodret 3 gange dagligt. ______________________...__________ Jeg satser på at prøve med horselux easy for at dække vitaminbehovet og vil så supplere ekstra op med deres fiberpiller hvis hun mister huld. Fortsat 12 kg hø fordelt på 2 gange dagligt. Ridning hver 2. dag. Foderplanen vil komme til at se således ud: Morgen: 200g. Easy + 100 g. fiberpiller + 4 kg. hø Middag: 200g. Easy + 100 g. fiberpiller Aften: 200g. Easy + 100g. fiberpiller + 8 kg. hø Efter ridning - 1 kg. gulerødder. Så nu håber jeg bare at hun vil spise det.. ______________________...__________ HN - tak for svar og råd!! Og tak fordi de I vil bruge jeres tid på at komme med jeres input!!
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|