den ene er mange år siden, og det kom som lyn fra en klar himmel. Den stak af med mig, og stoppede mere eller mindre brat op efter et par km, og så flyttede den sig ikke mere. Dyrlægen kom og min far kom med trailer, og vi mere eller mindre "bar" den i traileren.
Vi målede ikke noget på den, den fik bare det doktordyr nu en gang gav den.. Og efter 14 dage, hvor den et par dage eller 3 stod på stald, var den stille og rolig igang igen..
Den anden sik et nyreslag sidste sensommer. Den skulle hav smed, og der havde ikke været noget. Da der skulle afregnes, var hesten stiv og ville ikek flytte sig, et nyreslag rigere..
Doktor dyr kom gav den smertestillende, og da jeg trak den på folden var den stort set sig selv igen. Vi målede heller ikke noget på den, for ja jeg skulle ærligtalt ike bruge det til noget, blev doktordyr og jeg enig om. Men han fik smertestillende og noget selen tilskud af en art til en milliarmillion.. Men 3 uger efter var vi stille og rolig igang igen. Doktordyr sagde dog kun ro i 14 dage, men jeg gav den en uge mere, for det passede mig bedre.
Jeg har aldrig spekuleret over det bagefter, og har ikke taget specielle hensyn til hverken ham jeg har nu eller den gamle..