Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sår og blod i munden ):
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 20:02

Min kære ismule og jeg er lige flyttet til nyt sted, og vi er super glad for det.

Specielt er der er fuld gang i ham på folden, leger konstant med nogle små hingsteplage... Opdagede igår nogle aflange sår lige over hans fortænder på tandkødet(ligner tænder der er stødt på hans tandkød)og igen idag i undermunden, men idag blødte de bare meget mere, og så dybere ud end de andre!!

Hva søren stille man op med det, og jeg tænker at der kan gå infiktion i det...Det ville jo være rigtig skidt

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 20:10

Den gang min hest havde fået et spark i hovedet og blødte ud af munden fik jeg dyrlægen ud. Mit dyr havde fået bidt sig selv i læben bl,a og fået nogle små sår op over tænderne som blødte. Dyrlægen rensede sårene og bedte mig om at rense det i 7 dage :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Hva brugte du at rense med?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 07:49

Uhhh, det bliver nok ikke det nemmeste sted at rense ham!

Tror ikke det her er spark, men det er selvfølgelig stadig sår, og som du skriver nok skal renses!

Det er jo lidt begrænset hva man kan rense med når det er i munden...Hvad brugte du?

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 10:18

Ja, det var os ret svært. Dyrlægen bedøvede os mit dyr for at kunne komme ordenligt til :s

Hvis sårene er rene og de ikke bløder mere, ville jeg nok bare lade dem være. Holde øje med dem, ride bidløs. Og kommer der snask i, skal du have dyrlægen ud.

:)

Hans ene sår i munden var netop en smule betændt - derfor fik jeg dyrlægen ud. Jeg kunne godt rense det. Min hest har nemlig lært at smile på kommando via klikkeren. Så jeg bad ham om at smile ud og så kunne jeg lige nå at rense sårene - inden han fik et klik og en godbid. Temmelig smart :D Det ved hans læbe var mere svært - der kastede han rundt med hovedet. Men det lykedes.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider