Det du beskriver lyder akkurat som min nu afdøde hoppe.
Hun var også som du beskriver, ændrede adfærd, tabte sig, men spiste stadig samme portioner mad+hø+halm.
Dyrelægen kom ud, gik hende igennem, hun fik tjekket tænder, fik tjekket ben, jamen alt.
Dyrlægen sagde hun så fin ud, men at hun bare var for tynd, han mente os det var derfor hun sov så meget fordi hun ikke havde noget og tære på.
Jeg siger ikke at din hest fejler det samme som min gjorde, håber det for guds skyld ikke.
Men jeg blev til sidst stædig da vi havde haft besøg af dyrlægen 3 gange i 3 mdr, og jeg sagde, nu vil jeg gerne ha du tager en blodprøve på min hest, fordi jeg KAN mærke der er noget helt galt.
Han sagde at den nok ikke ville vise noget og at det nok var alderdommen der trådte i kraft, hun var 14 år gammel.
Dyrlægen ringede 3-4 dage efter og spurgte om jeg havde nogen intentioner om og gå ind i dyrlæge verden, erhm nej det havde jeg nu ikke, svarede jeg, han prøvede bestemt ikke på og være sjov, men han måtte desværre fortælle at min hest havde for høje nyre+lever tal, og at hun indenfor ½ års tid ville få et nyreslag som muligvis ville få alvorlige konskvenser, jeg tog beslutningen efter 2 dage at hun skulle aflives.
Hun kunne ha levet på medicin, men det nej det skulle hun ikke bydes,
Dyrelægen sagde at det desværre var nogle planter vi havde fjernet fra marken for 10-11 år siden, som stadig havde frø tilbage, som havde gjort min hest helbred værre og værre, det er bare underligt at min shetlænder pony som blev aflivet pga forfangenhed 4 mdr inden dette ikke havde samme problem. Men det er nok forskelligt fra hest til hest.. 
Det er ekstremt ubehageligt og se hvordan ens hest bliver dårligere og dårligere 
Jeg savner hende stadig selvom det er snart 2 år siden hun drog herfra.
Jeg er stolt og glad for jeg blev ved med og sige jeg ville have de blodprøver, ellers tør jeg ikke tænke på hvad der ville være sket.
Jeg red jo stadig hende, fordi hun vrinskede hvergang hun så sit hovedtøj og sadel, hun elskede og komme på tur, men lige så snart hun blev lukket på fold, lagde hun sig og sov i flere timer.
Håber det går din hest meget bedre!!!